Vimse + gullene Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Jeg har en liten jente som jeg syns vil ha mat veldig ofte, mellom 1,5 - 2,5 timers intervall på dagtid, og mellom 1 og 2 timer på kveldstid. Intervallene kan være ganske ujevne, så det er vanskelig å gjøre noe på egen hånd. Om natten spiser hun kun en gang mellom kl 3-6 og en gang om morningen igjen. Jeg synes hun spiser ofte, trodde intervallene skulle øke? Tror ikke det er snakk om økedøgn heller, har spist som dette i mange uker. Hun tar kun et bryst av gangen, og drikker til hun selv slipper og begynner å tøyse. Den andre vil hun sjelden ha. Andre som har det slik? Noen tips?
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Jeg har ei jente som har vært slik helt fra hun ble født og spiser så sjelden enda, hun er straks 3,5 mnd. Tror det er like mange som har det sånn som har barn som spiser sjelden. Det som er bonusen er at hun spiser sjelden på natta. Så jeg har bare akseptert det:)
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Mente jo selvfølgelig at hun spiser så OFTE enda!
b77h Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Mi har også spist ofte - og når din kun er 2,5 mnd gammel så er det viktigste at hun får regulert det selv og spist når hun trenger det. jenta mi sov sammenhengende 7-9timer om natten fra hun var 2mnd - og da tror jeg bare det er naturlig at de skal ha oftere på dagen. Nå er hun 6mnd og fortsatt er det mel 2-3t mel måltidene. Det blir en vane og er helt ok for en periode. Slå deg til ro med at babyen regulerer når den er sulten :-)
malin85 Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 min og spiste like ofte som din på dagen da og helt til han nå var 5,5 mnd og jeg begynte og gi han grøt til frokost. Min spiste flere ganger på natten også da. Var nok oppe og ga han mat i allefall 2 ganger. Nå som han får grøt på morgen og kveld så går det 3-4 timer mellom måltidene og skal ha mat en gang mellom 03-05.30 på natten.
Rosa J10 Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Tulla mi spiser også så ofte. Hun er nå 4 mnd gammel, derfor tenkte jeg å begynne med litt grøt snart. Men dette skal de visst regulere selv, så da har jeg bare akseptert det. I det siste har hun begynt og våkne HYPPIGERE på natta - det synes jeg ikke er like akseptabelt.
Vimse + gullene Skrevet 26. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2010 Ok, bra jeg ikke er alene. Hun får styre det helt selv altså. Hun gulper en del, så hun trenger vel litt påfyll og. Takk for svar
Gjest JuniGull2010 Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Det kan også være at du har mye formelk. Det er den fete ettermelka som metter, formelken virker på tørsten. Jeg slet med det samme selv og fikk beskjed om å forsøke å gi samme bryst som ungen ammet på sist, hvis det er kortere tid enn 2 timer siden du ammet. Da får ungen i seg den fete ettermelka og vil forhåpentligvis være mett noe lenger.
Vimse + gullene Skrevet 26. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2010 Hadde det god effekt, junigull? kanskje jeg skal prøve på det Tingen er jo også at hvis man tilbyr det tømte brystet først, sendes signaler om økt produksjon. Har av og til glemt hvilket jeg gav sist gang, så har hatt noen episoder med spreng- auaua
mamman til Fillip Skrevet 27. august 2010 #10 Skrevet 27. august 2010 hopper inn med et lite tips for å huske hvor man amma sist; fest en strikk eller lignende på bh'n på den siden han skal ha! da må man fjerne strikken å sette på andre siden til nestgang:) Fun ket veldig fint for meg, midt i ammatåka;) spreng er au au!
Gjest JuniGull2010 Skrevet 27. august 2010 #11 Skrevet 27. august 2010 Funket bedre om natten etterpå iallefall. Nå ammer han hver 3.time og det hender det går 4 timer også. Men jeg har ofte glemt hvilket bryst jeg har gitt selv! Hvis du bruker ullinnlegg, fikk jeg tips om å la merkelappen stikke utover på det brystet man sist ammet på, så bare bytter du om etter neste amming.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå