mamma til blå -08 og rosa -11 Skrevet 26. august 2010 #1 Del Skrevet 26. august 2010 Er gravid i ca 18. uke, og har siden søndag hatt influensa. Først diare i 2 døgn, deretter sår hals, feber og slapphet. Har ligget hver dag siden søndag, idag er første dag jeg er litt oppegående. Har bl.a. orket å lage middag og gå en bitteliten tur (HELT pest etterpå, hehe..). Jeg blir bedre av å ta paracet, men har ikke lyst til å ta så masse av det nå når jeg er gravid. Så er det dette med den dårlige samvittigheten overfor jobben. Jobber turnus, og skulle vært på jobb igår og idag. Er også min helg denne helga. Føler meg litt bedre idag, men langt fra pigg. Men tror nok kanskje at om jeg virkelig hadde gått inn for det, så hadde jeg stappet meg med paracet og karret meg gjennom 8 timer på jobb. Nå når jeg er gravid så tør jeg liksom ikke å gjøre det. Slet ufattelig mye med ekstrem tretthet forrige svangerskap, og er redd for å havne 'på felgen' igjen dette svangerskapet. Men så er det den forbaska samvittigheten da, får så dårlig samvittighet av å bare sitte hjemme når jeg sikkert med nød og neppe kunne kommet meg gjennom dagvakta idag.. Hvordan tenker dere om dette nå når dere er gravide? Skal nevnes at jeg hadde en SA i vår, etter en svært stressende periode på jobb og privat så panikken for å miste igjen ligger nok også i underbevisstheten.. Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246637-gravid-influensa-og-d%C3%A5rlig-samvittighet-ved-frav%C3%A6r-fra-jobben/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
InsomNina Skrevet 26. august 2010 #2 Del Skrevet 26. august 2010 Dette er definitivt tema som går igjen her - alle har vi så dårlig samvittighet for denne jobben! Kjenner meg sånn igjen da jeg til vanlig har veldig høy terskel for å være hjemme fra jobb. Måtte til slutt gi tapt ta kvalmen tok overhånd og jeg rett og slett ikke klarte å gå i full jobb. Er så lett å fortelle alle andre at de må ta vare på seg selv og drite i jobben, men blir noe helt annet når det gjelder en selv. Men vi SKAL tenke på oss selv og barnet framfor jobben. Så enkelt er det i grunn Du ha det mye bedre med deg selv, og vil komme over tankene du har i forbindelse med jobb nå. Verre er det å komme over at du kanskje risikerer noe med svangerskapet dersom du presser deg selv. Ta den tiden du trenger, og jobb så mye/lite som du klarer!! Er jo dette vi betaler skatt for i velferds Norge Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142246637-gravid-influensa-og-d%C3%A5rlig-samvittighet-ved-frav%C3%A6r-fra-jobben/#findComment-142246691 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå