Gå til innhold

Hvor mye sover din baby på 2 mnd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er det veeldig forskjellig.. i starten sov han som regel 1-3 timer mellom hvert måltid, noe som jeg leste på nettet ska være normalt for barn mellom 0-3 mnd. Men nå synes jeg han sover utrolig lite. Han har blitt 2 mnd og sover 1 halvtime der, 1 halvtime her + 5 min der osv.. sjelden at han sover så mye som 1-3 timer i gangen.. så da tenkte jeg at han kanskje var veldig trøtt når han legger seg for natten å kanskje skulle sove enger da, men han sover ikke mer enn maks 4 timer i strekk på natten.. å da kan jeg liksom ikke få til at det blir mellom 15-21 timer i døgnet som barnet helst skal sove. Eller tar jeg helt feil nå? han virker noen ganger trøtt på dagtid når han ikke har sovet på en stund, men han sutrer ikke fordi, han virker veldig fornøyd så lenge han får mat å kos :) Trenger jeg å bekymre meg da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge han virker fornøyd ville jeg ikke bekymret meg :-) vet ikke hvordan du gjør det mht eventuelle rutiner for dagsoving, men dersom du ønsker lengre soveøkter kan det være lurt å legge inn f eks fast trilletur hver dag til samme tid for å legge til rette for en lengre lur (hvis han liker å sove i vogn og timeplanen din tillater det). Søvn avler søvn, så kan være verdt et forsøk og kanskje også gi lengre intervaller på natta :-)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Jo, er helt normalt det der. Gutten vår sover 3-4 timer om natten nå og på dagtid sover han mange smålurer på ca 30 minutter, men det hender han sover 1 - 1,5 time også. Neste uke vil det kanskje timetallet være annerledes igjen! Det viktigste er jo at de skjønner forskjell på dag og natt, neste trinn blir å innføre rutinene for fult. Selv stresser jeg ikke med det før ungen er 3 mnd.

Skrevet

okei :) Tusen takk for svar! Da ble jeg litt klokere :-)

Skrevet

Lillegull sover om kvelden fra ca 22-tiden. Mat når vi legger oss 23-24, så en gang mellom 4-6 normalt sett. Mat igjen i 8-tiden, så sover vi til 10-11 på dagen. Så er hun gjerne våken 1-2 timer og sover gjerne en time etter det. Utover dagen er det masse små lurer, gjerne ca 30 min, men som blir lengre om hun er ute i vogn. Hun styrer døgnet selv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...