Gå til innhold

Flere her med spor av protein i urin?

Anbefalte innlegg

Var hos jordmor i dag pga hodepine. Jeg hadde svangerskapsforgiftning sist gang jeg var gravid, og er veldig redd for å få dette igjen, derfor sjekket jeg hos jordmor i dag. Alt var helt normalt. Men jeg har litt spor av proteiner i urinen. Flere som har det?

Er 29+2 i dag og jordmor sa det var vanlig å ha det når man er kommet så langt i svangerskapet.

Fortsetter under...

Hadde det sist jeg var hos JM, da var jeg 31 uker på vei. Hun sa at det ikke var noe å tenke på i det hele tatt. Men jeg har aldri hatt svangerskapsforgiftning før. Du kan jo levere inn ny urinprøve hos legen din om en uke, bare for å skjekke ståa hvis du blir urolig.

Jeg har også hatt det i tillegg til høyt blodtrykk. Ble medisinert for blodtrykket og siste 3 kontrollene så har jeg ikke hatt proteiner i urinen. Enig med kommentaren over her. Er du urolig så stikk innom legen din med en ekstra prøve :-) Det skader ikke.

Jeg har også spor av protein i urin og blodtrykket har økt i tillegg til at jeg har en del ødem. Det var ingen fare enda, men fikk beskjed om å ta det med ro og ikke utsette meg for mer belastning enn nødvendig. regner med at jordmor tenker litt forebyggende her, for å unngå sv.forgiftning hvis mulig.

Annonse

Spor av protein i urinen er normalt ikke noe å bry seg om så lenge alt annet er bra. Til lenger ut i svangerskapet du kommer vil det bli normalt å få spor i urinen pga at vi ikke er like "tette" som før (mer utflod, slim,..) ble jeg fortalt...

Ok. Det var godt å høre. Jordmora sa at det var vanlig, men jeg kjenner jo denne angsten kommer, spesielt etter at jeg ble satt i gang tre uker før termin pga svangerskapsforgiftning sist.

Jeg får stole på jordmor, også får jeg ta det med ro. Jeg er sykemeldt, så jeg kan det. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...