Gå til innhold

Er det ikke "lov" å sykemelde seg pga bronkitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min mann synes ikke han har grunn for å sykmelde seg, enda han har kraftig bronkitt, hoster så han holder på å kveles om nettene. Vært hos legen idag og fikk resepter på astmamedisiner fordi han plages slik, men han fikk ingen sykmelding av legen, spurte ikke om det selv.

Nå mener han selv at han sikkert ikke har grunn for å være hjemme fra jobb, siden legen ikke tilbø ham sykemelding.

Er vel ikke alle leger som gir ut sykemelding, hvis ikke pasienten spør etter det selv, eller?

Jeg er høygravid og vi har ei jente på 3 år, synes det er svært slitsomt med en mann som har vært syk i snart 3 uker nå, vært hjemme bare i 3 dager. Jeg mener han skulle tatt seg tid til å bli frisk nå, istedet for å slite seg ut på jobb, men han synes vist han har bare seg selv å tenke på, så da må han jo bare holde ut...

Nytter ikke å snakke til mannfolk! :-/

Skrevet

Du kan få sykmelding dersom du er arbeidsufør til jobben din. Om broikitt gjør deg arbeidsufør eller ikke, avhenger jo helt av hvor kraftig den er og hva slags jobb du har.

Han kan nok ikke få sykmelding fordi Du synes det er slitsom med en mann som hoster:) og ikke er helt i tioo topp form.

Med mindre du jobber i helsevesenet eller har svært kraftanstrengede jobb, klarer de fleste å være på jobb med bronkitt selv om det selvfølgelig er slitsom å hoste

Skrevet

Mener jo selvfølgelig ikke at han skal få sykemelding pga meg da vet du.. Bare påengterer at det er ekstra slitsomt å ikke få sove pga hostinga til mannen min hver eneste natt, nå for tiden.

Jeg kjenner mannen min, han er vanligvis i full vigør om ettermiddagene, men nå er han helt utkjørt og er kjempedårlig, synes derfor det hadde vært fint for ham (og meg), at han hadde blitt sykemeldt noen dager.

Skrevet

:)

Dere kan jo velge å sove på forskjellige rom et par dager til medisinen virker da vettu. Eller han kan ta ut egenmelding:)

Skrevet

Han har tatt ut egenmelding i 3 dager uten at det hjalp noe særlig.

Slik han har vært de to siste nettene, tør jeg ikke legge meg på et annet rom, han fikk helt panikk forrige natta, da han ikke fikk puste. Hyperventilerte og fektet med armene, jeg måtte holde ham og snakke rolig for å få ham til å puste normalt igjen.. Ikke bare bare dette..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...