Gå til innhold

Nååå kjenner jeg at det begynner å bli litt lenge å vente. Kan jeg få noen støttende ord? ;-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei igjen ;-)

Jeg har fått begrunnelse fra Pors på hvorfor jeg nå skal bruker Progestan i stedet for Crinone. Har ikke sendt inn papirene til Helfo enda, siden jeg kanskje ikke er "ferdigshoppet" på medisiner enda, men fått beskjed av Helfo pr. tlf. at jeg vil få dekket Progestanen nå som jeg har det skrivet fra Pors.

Jeg har også hørt om mange som har hatt god effekt av blodfortynnende og prednisolon, så skjønner godt frustrasjonen din.

Vi har ingen egg på frys. Av våre tre forsøk, har vi bare fått to på frys (etter 2. forsøk). Disse eggene fortsatte ikke å utvikle seg som de skulle, så det ble avbrutt ;-(

Siden jeg har hatt korte regimer, har jeg altså rukket å komme meg gjennom 3 forsøk alt, tiltross for noen lengre pauser. Hadde fryseforsøk i mars, så nå har jeg hatt pause på 5 mnd før jeg startet på dette.

Satte inn to flotte egg denne gangen, på dag 3. Et 8-delt og et 7-delt. Perfekt ;-)

Du vet jo hvordan det er..... ;-) Man får jo alle antenner ute når man driver med dette. Tenkte bare å høre om noen andre vet hvordan det er med dette ang blødning ;-) Har gått og lurt litt på det noen dager.

Du ligger 4 dager etter meg, du da. Lykke til videre. Tar du hcg-støtte? Når skal du teste?

Masse lykke til videre!!!

I morgen tidlig drar jeg for å få tatt den første blodprøven. Tvi, tvi ;-)

Skrevet

Hei igjen!

Ja, jeg vet akkurat hvordan det er, de to forrige gangene så tenkte jeg ikke på livmortappen, kjente ikke etter for jeg hadde ikke peiling, men nå så kom det på mange måter av seg selv. Men etter å ha surfet nettet ad den og hvordan den kan være, har jeg gått fra himmel til helvete, så for min del bør jeg nok bare slutte å tolke.

Jeg vet det med skriv angående tilbakebetaling fra Helfo, men det ønsket de ikke å skrive ut til meg, det var da legen sa at crinone var det eneste som var dokumentert effekt på....

Jeg kjenner jeg gidder ikke mase mer, blir litt frustrert, kjenner det er lettere etter uker på diverse hormoner...

Sikkert lurt med en lang pause, tror kroppen har godt av det, og lengre pause skal det bli!!!

Masse lykke til i morgen. Kan nivået av HCG si noe om evt graviditet eller er det kun en stigning som sier noe? Spennende. Jeg har testdag på fredag, kommer itl å vente til etter jobb, orker ikke tanken på jobb hvis negativt.

Skrevet

Hei Kjærevene!

Jeg har tatt utrogestan ved 3 ivf-forsøk, og mensen kom da den skulle komme. Den ble ikke utsatt pga pillene. De sier at mensen kan komme til vanlig tid, men hvis den ikke gjør det trenger det ikke det å bety at man er gravid.

Jeg kan heller ikke noe særlig om livmortappen, men kjente tydelig at min forandret seg rundt dag 8. Den trakk seg tilbake og var ikke så merkbar. Virket nesten som den var flat. Hadde også festeblødning på morgenen på dag 8. Bare et par-tre dråper med friskt blod. Mye murringer og vondt i ryggen, så jeg regnet med at det var mensen som kom. Ventet hele dagen på at mensen skulle dukke opp, men det gjorde den ikke. Syntes det var litt tidlig at den skulle komme på dag 8, så jeg hadde jo et håp om at jeg derfor kunne være gravid. På dag 9 og 10 hadde jeg masse murringer, men ikke helt som når jeg får mensen. Hadde virkelig på følelsen at denne gang ble det positivt, så jeg klarte ikke å vente lengre enn til dag 11 før jeg tok en test, og den var sannelig positiv!

Håpefull: Krysser alt for at det klaffer nå:-)

Skrevet

heier på deg Håpefull!

Håper du lykkes nå!!!

Krysse krysse...

Skrevet

Hei Håpefull 38.

Har fulgt litt med deg, og gratulerer så mye med spiren i magen!!

Jeg har ikke brukt utrogest før, og legen sa jeg ikke kom til å få mensen før et par dager etter at jeg sluttet med de, det var ikke noe kanskje, men at jeg ikke kom til å få. Etter å ha lest på nettet skjønner jeg nå at dette er individuelt som det meste andre.

Jeg har forøvrig mistet alt av mot i dag, igjen menssmerter, føler nå jeg har hatt det siden rd 2/3. Slik kan jeg ikke huske det var på de to andre forsøkene når jeg brukte crinone. Angrer litt nå på at jeg byttet fra crinone til utrogest på dette siste forsøket, for da kan jeg ikke sammenligne bivirkninger/symptomer.

Og så det er styret jeg har laget i mitt eget lille hode ift livmortappen....herre altså. Har ikke kjent på den før, men nå var det ikke til å unngå i og med at jeg stikker fingeren så langt jeg kan opp når jeg tar utrogesten. Jeg ligger når jeg gjør dette, det er sikkert også feil mtp å kjenne på tappen, lest at det er best på do eller på huk.

Har mest lyst å slutte med utrogest, sove bort en uke, og så starte å leve igjen =)

Vi kommer ikke til å ha flere forsøk, jeg kjenner jeg ikke makter det. Men jeg har en mann som er den evige optimist, så jeg må vel ta utrogesten i noen dager til ennå.

Har du kommet langt nå? Masse lykke til videre i svangerskapet!

Skrevet

Takk for lykkeønskninger, dere ;-)

Måtte bare ringe Pors idag, jeg. Hi, hi. Klarte rett og slett ikke å la være. Spurte om jeg kunne få blødning selv om jeg tar Progestan, noe jeg kunne. Det er det samme stoffet som Crinone, så det skulle ikke utgjøre noen forskjell. Det er klart at hcg-støtten gjør sitt den også. Men blødning kunne jeg altså få, hvis jeg ikke er gravid.

Så måtte jeg jo fable litt om denne livmortappen, og fikk da beskjed om at jeg er helt normal og at det ikke er noe med den generelt som gjør at jeg skulle være bekymret.

Ellers har jeg vært og tatt den første blodprøven. Normalt skal hcg ha doblet seg til onsdag, hvis jeg er gravid. Dette vil ikke skje med meg, siden den allerede er forhøyet, men de det må være en stigning om jeg er gravid.

Skrevet

Hei,da er blodprøven tatt, gurimalla så spennende!

Må du vente lenge på svar på onsdag da?

Jeg er hjemme fra jobb i dag,skikkelig dårlig dag i dag med atter nye menssmerter,så nå har jeg gitt opp håpet. Ligger i senga med varmeflaske som hjelper litt.

Føler meg sliten, mest lyst sove meg godt inn i neste uke.

Jobber du?

Skrevet

Hei :-)

Jeg regner med at jeg kan få svaret ut på formiddagen på onsdag. Tar blodprøven tidlig da også, før jobb. For ja, jeg jobber. Jeg hadde ferie under selve forsøket, og syntes det var veldig behagelig. Hadde innsettet midt i ferien ;-) Syntes også at det var veldig greit å begynne å jobbe igjen. Fylle hodet med litt andre ting, selvom jeg egentlig ikke har vært så stresset denne gangen. Bare akkurat nå ;-)

Glemte det faktisk titt og ofte, helgen mellom uttaket og innsettet, at vi hadde to egg liggende å vente på oss.

Det høres jo nesten mer ut som symptomer på graviditet du har?? ;-) Hvordan pleier du å være til vanlig da, før mensen?

Nå ligger jeg her. Har akkurat tatt kapslene. JEG KLARER IKKE Å LA VÆRE Å HENGE MEG OPP I DEN HERSENS TAPPEN!!! Er så sikker på at den er sånn som den IKKE skal være ved en graviditet!! Frustrerende greier ;-(

Jeg har vedvarende ømme bryster, som blomstrer opp litt ekstra av og til. Ryggen kjenner jeg nesten hele tiden, spes når jeg sitter. Litt uggen og litt hodepine i ny og ne.

Fortsatt god bedring ;-)

Skrevet

Heisann!

Masse lykke til til dere alle!

Må bare si at det med ryggen var det jeg la merke til mye mere denne gangen, ifht tidligere innsett, og jammen ble det positiv test:0) Så dette lover jo bra håpefull.

xxx fingrene:0)

Skrevet

Åååå, så spennende dager for deg Håpefull. Håper virkelig det går veien for deg denne gangen:) Masse lykke til på onsdag!!!

Jeg begynner å sette orgalutran i morgen, for første gang. Setter du den i magen eller låret? Glemte å spørre Porsgrunn...

Tvitvitvi:o)

Skrevet

Håpefull: jeg hadde også vondt i ryggen fra dag 9, og kjente det mye mer enn ellers. Vær klar aver at doblingstiden er 48-72 timer, ikke bare 48 timer som man leser over alt. Jeg fikk panikk da min ikke var så høy som jeg trodde den skulle være, men fikk trøstende ord fra gynekologen. Hadde en doblingstid på 2.49 dager mellom de to siste målingene.

Kjærevene: Jeg hadde også mye murringer fra dag 8, og lurte på om mensen kom. Ble mer og mer ettersom dagene gikk, og jeg har ikke brukt å ha så mye mensensmerter. Derfor fant jeg ut at det kunne være et graviditetstegn. Jeg er nå 7+4. Var til ultralyd i dag og fikk sett knøttet:-) Måtte ta utvendig ul fordi hun ikke kom til pga en stor muskelknute jeg har på livmora. Knøttet var 6.6mm! Fikk ikke sett om hjertet banket siden det ikke ble innvendig ul. Det blir så lite på skjermen at det ikke gikk an å se. gynekologen mente hun kunne antyde hjerteaktivitet, men skal tilbake om 2 uker for å sjekke. Veldig artig! Håper du også får oppleve det! Ønsker deg masse lykke til!

Skrevet

Ååååå, håper det stemmer for meg også, kine38. Har flere symptomer som har kommet de siste dagen, som kan tyde på graviditet. Bl.a det med ryggen.

Gratulerer så mye med positiv test!!!!!! Alltid hyggelig å høre fra de som har lyktes. Det gir ihvertfall meg litt ekstra håp ;-)

Skrevet

Takk for det, "vår tur" :-) ..og masse lykke til til deg!!!! Jeg har pleid å sette Orgalutranen i magen, bare på motsatt side av navelen enn der du setter sprøyten med stimulering ;-)

Skrevet

Så utrolig hyggelig å høre om ul, og gratulerer med graviditeten (hvis jeg ikke har sagt det før) håpefull38 :-) ....også høres det høres jo absolutt lovende ut dette med ryggen, da ;-)

Jeg har overhodet ikke satt meg inn i dette med hcg-nivåer. Har tenkt at det får jeg ta når graviditeten er et faktum. I første omgang skal jeg bare forholde meg til det Pors sier på onsdag. Da ser de om det har vært en stigning fra idag, og den vil jo ikke være doblet siden jeg allerede har et forhøyet nivå. Allikevel kjekt å vite det med tidsperspektivet for doblingen, for det er absolutt noe jeg kanskje kommer til å lure på etterhvert ;-)

Vil takke dere alle flotte damer for flotte ord!!! Setter utrolig pris på dere ;-)

Ellers er jeg kjempesugen på noe godt. Men egentlig ikke vanlig godteri, men KAKER. Og egentlig ikke hvilken som helst kake, men en bestemt gulrotkake som jeg spiste forrige uke. Håper dette lover godt ;-) Har levd ganske sunt i mange mnd, men ikke helt anti. Har kost meg litt med litt, av og til. Må kanskje slenge meg i bakinga til helgen. Får holde meg til det ;-) Ellers vil jeg påstå at jeg er mer sulten, generelt. Ja, ja. Ingenting er allievel sikkert. Huff og huff ;-)

Skrevet

Rd 15 idag, og fortsatt ingen blødning ;-)

DET er ihvertfall sikkert!!!!

Skrevet

Her holdes fingre og tær krysset for deg xxxxxxxxxxxxxx :-)))

Klem

Skrevet

Takk, takk, nifficat :-) Lykke til til deg også. Hvordan ligger du an i løypa?

Jeg synes at jeg nå er ekstrem øm i brystene til tider, Når jeg tar av meg bhen føles de som om de veier 5 kg ekstra hver. Sliter litt med ryggen utover dagen. Er sånn at jeg må gi meg selv litt massasje, bytte litt sittestillinger og sånn.

I morgen er den store dagen. Håper ikke det blir "dommedag" ;-)

Skrevet

Hei igjen, vil bare ønske deg masse lykke til i morgen,jeg tror du er gravid jeg!!

Har jo fulgt med deg en stund nå,og ser du har slitt med spotting,så det at du fortsatt ikke har blødning må jo tyde på noe bra =)

Jeg kjenner igjen på mensmurringer,akkurat som jeg bruker å ha et par dager før mens,og brystene er som før, så her er det ikke mye håp.

Skal følge med deg i morgen,krysser alle fingre!!!

Stor klem

Skrevet

masse lykke til idag håpefull, ruger på 2 :) tenker på deg!

Skrevet

Tusen takk Bicon, "venterpå" og kjærevene :-)

Ja, nå er den andre blodprøven tatt, og nå prøver jeg å komme igjennom til Pors for å si dette. Får nok ikke svaret før utover dagen. Har lagt opp til at jeg drar tidligere fra jobb idag. Orker ikke å være her når jeg får svaret, uansett hva måtte bli.

Jeg vil ikke at du skal miste håpet enda, kjærevene!!!! De symptomene du har kan like gjerne bety at du er gravid!!!! Har hørt om mange som går med symptomer på at mensen skal komme, og går og venter på den, også viser det seg at det er en graviditet ute og går. Venninnen min er et klassisk eksempel på dette (hun ble gravid på den vanlige måten, men det spiller jo ingen rolle). Så lenge mensen ikek kommer, er det håp ;-)

Rd 16 idag, og fortsatt ingen blødning her ;-) Det er jo ihvertfall unikt når det gjelder meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...