håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Er på rd 10 idag, og har akkurat nå all grunn til å være optimist. På 1. forsøk startet blødningen på rd 9, på 2. forsøk startet den på rd 6. Nå er det ikke antydning til blødning :-) Jeg får jo ikke sikkert svar på det hele før rd 16!!! Herregud det blir lenge. Snakket m Pors idag for å høre hvor lenge jeg skal ta progesteron-tilskudd, og spurte da om jeg KAN få mens selvom jeg har såpass mye støtte denne gangen. De kan jo som vanlig ikke gi noe sikkert svar, men fikk beskjed om at det er vanlig med mens rundt testtid tiltross for at man tar progesteron, hvis man ikke er gravid. Så da er det jo bare å ihvertfall satse på at blødningen holder seg borte. Også jeg som forventet meg litt, siden jeg går på blodfortynnende. Er jo ganske positiv, men bekymringen stiger ift om vi kommer til å få det til denne gangen. Symptomene jeg har er litt stikking / stretching i livmoren og eggstokkene (tror ikke jeg kan kalle det vanlig mensenmurring), spes ved anstrengelse, litt press i ryggen av og til, OG FORFERDELIG TREG I MAGEN (ikke opplevd maken). Jeg vet jo den evige "tale" om at dette like gjerne kan være forberedelse til mens og hormoner, som graviditet. Gi meg styrke, sier jeg bare ;-)
Vil så gjerne_2010 Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Jeg er bare på rugedag 6 og merker at jeg er veldig utålmodig. Skal prøve å vente til dag 11 med å ta en test. Ingen symptomer annet enn mye luft i magen. He he...Lever i håpet noen dager til i allefall. Ingen blødning er jo et godt tegn. Krysser fingrene for deg! Når har du tenkt å teste?
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2010 Siden jeg tar hcg-støtte, kan jeg ikke teste som vanlig. Skal ta blodprøve på mandag og onsdag neste uke (rd 14 og 16). Det sikre svaret kommer da på onsdag ;-) Føler meg litt småuggen også nå. Blir kjempekvalm dagen etter at jeg har satt hcg-støtten, men så går det over igjen. Nå har jeg ikke satt den siden mandag. Blir fort sliten i ryggen, men det tror jeg at jeg har blitt før også, i rugetiden. Lykke til med rugingen, "vil så gjerne" ;-)
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Hei Håpefull! Ingen mens til nå er jo veldig oppløftende!!! Som du selv sier, de to tidligere forsøkene har du fått det på tidligere rugedager. Dette blir spennende, og lover godt. Krysser fingrene for deg:) Måtte det forsette på samme måte!!! Selv har jeg hatt første sprøytedag i dag, og ul blir 2 september. Lykke til videre:)
Frøken Gjøken Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Jeg har dessverre ingen støttende ord, annet enn at jeg føler med deg. Denne ventingen er en berg og dalbane mellom himmel og h&/%#te. Jeg er på rd 4 bare, og det føles som en halv evighet og enda litt til jeg kan teste. Jeg prøver og ikke tenke så veldig på at jeg har en spire i magen, men det er ikke lett. Jeg løper på toalettet i tid og utide, puppene er ømme, og jeg har også veldig treg mage som deg. Men jeg tror kanskje det kan være bivirkning av crinonen, eller av at jeg er så forferdelig spent. I natt våknet jeg av et skikkelig stikk i magen, og var sikker på at nå fikk jeg mensen. Men ingenting blødninger til nå. Jeg føler at det skjer noe der nede hele tiden, det stikker og presser, og trykker i ryggen. Men grunnen til at jeg legger merke til det er vel kanskje fordi jeg er "over-oppmerksom" på mageregionen for tiden. Det verste er at jeg ikke tørr å glede meg, jeg lager meg "unnskyldinger" på hva symptomene kan være, slik at en evt. graviditet vil være en gledelig overraskelse. Det er jo det jeg ønsker meg mest av alt, men jeg er så redd for å bli skuffet. Så ja....Gi meg styrke ) Jeg kan jo trøste deg med at du ikke har så lenge igjen til testdato da, og spekulasjonene vil ende i lykke!!
kjærevene Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Hei håpefull, så bra du har kommet så langt da uten blødning!! Kan du ikke teste hjemme pga progesteronstøtten? Er selv på rd 6, skifter veldig i troen på at dette skal gå veien, går på utrogest denne gangen istedet for crinone, og merker at den gir andre bivirkninger. Har tidligere hatt veldig ømme bryst, men det er de ikke nå. Og så har jeg mensmurringer siden rd 2, til tider skikkelig vondt, men nå har dette roet seg litt. Merker det kun rett etter jeg har satt utrogest kapslene. Utrogetkapslene holder tilbake mensen, så om den ikke kommer denne gangen betyr det ingenting Hviken progesteron støtte bruker du, heter det bare progesteron? Er det kapsler, hvor sterk og hvor ofte? Masse lykke til videre, ikke så altfor lenge til du har svaret.
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2010 Så flott at du har startet idag, "vår tur". Ønsker deg masse lykke til!!! Hva ser man etter på ul, når man har kort regime?
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2010 Glem spm om ul, "vår tur". Er litt på jordet her, og tenkte nesespray der du skrev sprøyte. Hi, hi. Kanskje jeg er hormonforvirra? ;-)
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2010 Hei, frøken gjøken ;-) Nei, det er jammen ikke lett å la være og tenke på spiren(e), selvom jeg faktisk har klart det ganske bra til å begynne med denne gangen. Håper du har rett i at spekulasjonene mine vil ende i lykke ;-) Jeg har ikke vært så treg i magen på de forrige forsøkene, men nå bruker jeg annen prog.støtte + hcg-støtte, i tillegg til predisolon og blodfortynnende. Kanskje derfor. Lykke til med rugingen. Måtte tiden gå fort videre ;-)
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #10 Skrevet 26. august 2010 Hei kjærevene :-) Det er pga hcg-støtten at jeg ikke vil få noe reelt svar på grav.test ;-) Jeg tar Progestan-kapsler som progesteronstøtte. De er på str med en ert, og føres opp i skjeden med fingeren. De er på 100mg pr kapsel, og jeg tar to kapsler tre ganger om dagen (tot 600 mg). Vet ikke om dette er normal dose. På siste forsøket tok jeg Crinone tre ganger om dagen. Er storfornøyd med disse kapslene. Mye mindre klin, og det blir mye mer skånsomt for skjeden da jeg har litt ektopivev. Lykke til videre med rugingen ;-) Du er jo godt på vei, du også ,-)
kjærevene Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 Ok, da slipper du iallefall å bli fristet til å teste =) Utrogestan som jeg tar har også 100 mg progesteron som virkestoff. Kjenner du noe mensmurring etter du har tatt kapslene? Jeg likte crinonen bedre, synes det er litt ekkelt å få de på plass, og så lurer jeg på inni mitt hodet om det kan være bra å fingre oppi der tre ganger i døgnet... Dagene går sinnsykt sent, men samtidig så har en et håp nå som en ikke vet. Det blir jo temmelig brått revet bort med en negativ test, så jeg skjønner ikke hvorfor jeg ønsker å bare skru tiden frem. Lykke til videre alle sammen!
håpefull *er mamma* Skrevet 26. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2010 Vi får leve lykkelig uvitende, kjærevene ;-) Jeg har nesten ikke hatt mensmurringer i det hele tatt på dette forsøket. Synes det er bra, for det hadde jeg på de andre forsøkene, som endte i blødning. Har mer stikking / strekking i livmoren og eggstokkene nå, spes når jeg anstrenger meg litt. Jeg synes det er bedre å fingre oppi der 3 ganger om dagen enn å dytte crinonestanga opp der 3 ganger om dagen. Jeg fikk faktisk et kjemperisp på livmortappen etter at jeg hadde brukt Crinone, og blødde endel fra det. Har fått penslet og ordnet med det nå. Da fortsetter vi å si tvi, tvi, da ;-)
mammasgull Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Heii Håpefull! Nå er det jammen like rundt hjørnet for deg, og jeg er spent på dine vegne! Jeg hååper i det lengste at du lykkes denne gangen! Som du selv skriver, så har du grunn til å være mer optimist nå Ville bare si deg litt om mine symptomforskjeller fra de gangene det ble negativt, til det ble positivt. Dette begynte før jeg testet: (positivt forsøk) Ryggen ble vond, veeldig sliten og øm i korsryggen. Til tider veldig plutselige menssmerter, de kom i tak, krampeaktige. Dette var da livmoren som begynte å jobbe og strekke seg Følte ei "luftboble" som sto rett i vaginaåpning, som ikke ville sprekke eller forsvinne.... (merkelig følelse) Puppene var ømme i begynnelsen, men det dabbet av frem mot test, for så å bli ømmere litt senere. Den største forskjellen var de livmorsmertene, fikk det spesielt i høyre side,, som om eggstokken var betent eller noe Jeg turte ikke tro på dette, mtp progesteron, jeg skylte på at det bare var mensen som var på vei, eller progesteronen. Men....... to herlige streker kom Lykke lykke lykke til, tvinner fingrene for deg!
håpefull *er mamma* Skrevet 28. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 28. august 2010 Hei Bicon :-) Takk for at du deler dine erfaringer med meg, og takk for lykkeønskninger :-) Utrolig godt å høre. Idag er jeg på rd 12 og fortsatt blødningsfri!!!!!!! Herregud. Tror nesten ikke det er sant, men så tør jeg ikke håpe for mye for er så redd skuffelsen blir ekstra stor. Men så vokser jo allikevel håpet i takt med stadig flere blødningsfrie dager. Jeg kjenner nok stadig mer i området rundt livmoren og i ryggen, men det kommer og går. Er faktisk sånn at jeg tenker at mensen nærmer seg, så jeg kjenner meg igjen i det du beskriver. Håper utfallet blir det samme ;-) Jeg synes liksom det strammer litt i skjeden også av og til. Vet ikke om det er forståelig, og vet ikke om det kanskje egentlig strammer et annet sted også virker det bare som om det er i skjeden. Kan dette være noe av det samme som du beskriver som luftboble, tro? Stor klem til deg, og lykke til videre ;-)
øynesomtinntallerkner Skrevet 28. august 2010 #15 Skrevet 28. august 2010 kan du ikke ta test hjemme pga. kapslene? Mener det var dem jeg tok på første forsøket. men ingen sa noe i Porsgrunn og at jeg kunne få feil på testen:) de var små og runde de jeg tok, og måtte ligge en halv time etterpå husker jeg. På andre forsøk fikk jeg crinone. Det er spennende å følge litt med her i kulissene, har vært her så mye de siste årene;) Tenk hvis du skal ha tvillinger, så gøy!!
håpefull *er mamma* Skrevet 28. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 28. august 2010 Hei ;-) Det er pga hcg-støtte (sprøyte som jeg har satt to ganger etter innsettet, som tillegg til progesteronstøtte) at jeg ikke vil få noe korrekt svar på test. Den vil slå ut positivt uansett om jeg er gravid eller ei, siden jeg har hcg i kroppen. Så da må jeg nok smøre med med tålmodighet noen dager til. Føler meg proppet med energi. Håper ikke det er et dårlig tegn. Blir ihvertfall gjort endel husarbeid i heimen ;-) Ble det happy ending for deg, øynesomtinntallerkner?
mammasgull Skrevet 28. august 2010 #17 Skrevet 28. august 2010 Det er egentlig godt at du ikke kan teste før tiden, for da blir ikke fristelsen for stor, og håp og skuffelse om hverandre er ikke bra! Er det nå på mandag som kommer du skal ta blodprøve? Hehe, den følelsen vi snakket om down there, den var rar alså... Prøvde liksom å skvise beina sammen for å få ut det jeg trodde var en luftboble, men neida..., Det føltes som om det var noe der i åpningen som ikke skulle være der, det forsvant etter noen få uker da.... Var dette egentlig frys eller fersk-forsøk du er i nå? Og var delingen fin på eggene?
håpefull *er mamma* Skrevet 29. august 2010 Forfatter #18 Skrevet 29. august 2010 Dette er vårt 3. og siste ferskforsøk i det offentlige. Hadde uttak fredag 13/8, og innsett mandag 16/8. Dvs at denne gangen gikk det tre dager mellom uttak og innsett, og jeg var veldig spent på hvordan det ville bli. 4 egg ut, 2 lot seg befrukte ved icsi. På innsettingsdagen var disse nydelige. Det ene var 8-delt og det andre 7-delt, så det var helt etter planen. Begge ble da satt inn. I morgen, mandag, skal jeg ta 1. blodprøve. Den 2. tar jeg på onsdag, og det er da de får sett på stigningen ,-) Rd 13 idag, og fortsatt ingen blødning. Er så merkelig det der med at man finner på unnskyldninger for hvorfor dette liksom sikkert ikke er en graviditet. Jeg er der at "det er sikkert pga alle ekstra hormonene. Blødningen kommer nok snart" ;-) Er veldig "av og på" hvordan jeg føler meg, og hva jeg kjenner i ryggen og underlivet. Det som allikevel er ganske konstant er litt verking på høyre side av korsryggen. Kan slite litt med dette når jeg har mens også. Akkurat som det sitter litt i muskulaturer, på en måte. Var litt uggen i stad, men det gikk over da jeg spiste.
kjærevene Skrevet 29. august 2010 #19 Skrevet 29. august 2010 Så bra håpefull, denne gangen skal du se at alle gode ting virkelig er tre !! Jeg har også hatt helt andre reaksjoner på støttebehandling denne gangen enn de to foregående, helt annet rugeforløp. Jeg er ikke øm i brystene, men kjenner noe annet. Smerter i korsryggen. Mye menssmerter/murring. Klinikken min sa at denne gangen kommer jeg ikke til å få mensen uten at jeg stopper med progesteronen, likevel må jeg alltid sjekke dopapiret etc =) Har du fått beskjed om å bevege deg eller ligge etter at kapslene er satt? Jeg fikk beskjed om å ligge 5-10 minutter. Jeg har aldri kjent livmortappen under tidligere forsøk,nå er det ikke til å unngå, men den endret seg etter rd 6/7. Nå kjenner jeg den nesten ikke, uff, jeg skjønner ikke det. Har du merket noe til endring der??? Lykke til med blodprøve mandag. Regner de med at du får utslag på den siden du skal ta to og måle stigning??
håpefull *er mamma* Skrevet 29. august 2010 Forfatter #20 Skrevet 29. august 2010 Hei kjærevene :-) Bruker du de samme medisinene som meg? Jeg bruker Progestan, blodfortynnende og Prednisolon. Ovitrelle som hcg-støtte. Jeg fikk beskjed om å ligge 10-15 min, men ligger som regel lengere. Kunne sitte også, men det har jeg trengt å gjøre bare en gang. Ordner seg alltid, siden det visst ikke er så veldig viktig med 8 timer imellom. Prøver allikevel at det skal bli ganske javnt, og får det ganske så bra til. Hvilke rd er du på? Jeg har hengt meg litt opp i denne livmortappen ;-( Litt slitsomt, siden jeg kjenner den tre ganger om dagen. Jeg har aldri studert tappen slik man EGENTLIG skal gjøre, hvis man skal "bli kjent" med den. Jeg kjenner tappen min ganske godt enda, og det bekymrer meg litt. Den skal vel trekke seg opp og lukke seg, når man er gravid? Men så vet jeg at det ikke er alltid at den trekker seg opp. Vet ikke når under graviditeten den ev. gjør det. Nå synes jeg at den virker litt åpen også ;-( Jeg prøver å trøste meg med at tppen forandrer seg gjennom dagen, hvor bøyd man sitter / ligger, og den blir også påvirket av bl.a. hvor mye man har i blæra og sånn. Synes det er vanskelig å si om den har forandret seg gjennom rugetiden. Hva er grunnen til at du ikke vil få noen blødning mens du går på progesteronstøtte? Jeg fikk beskjed om at man kan få blødning rundt testtid selvom man tar støtte, hvis man ikke er gravid. Det som er litt stas, er at jeg ble forberedt på at jeg kunne få litt sporblødning pga blodfortynnende, siden jeg også har slitt med sporblødninger tidligere. Men det er ikke antydning til dette :-) Jeg har ømme bryst, litt verking i korsryggen. Lite mensmurringer, sammenlignet med tidligere, men mer strekkende / stikkende følelse, spes ved litt anstrengeler. Huff nå begynner det virkelig å bli nervepirrende. Blir jo ekstra optimist når ting ser så bra ut. Er redd fallhøyden blir ekstra stor da ;-( Kommer til å få utslag på prøven i morgen, ja. Er derfor jeg skal ta to; for å måle stigningen.
nifficat Skrevet 29. august 2010 #21 Skrevet 29. august 2010 Kjære Håpefull, ruger på 2. Masse, masse, masse lykke til til deg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg krysser fingrene og det jeg har for deg Dette er spennende!! Klem
håpefull *er mamma* Skrevet 29. august 2010 Forfatter #22 Skrevet 29. august 2010 Takk for det, nifficat :-) Håper det er vår tur denne gangen ;-) Hvordan går det med deg?
kjærevene Skrevet 29. august 2010 #23 Skrevet 29. august 2010 Hei igjen. Jeg tror for sånne som deg og meg som ikke har kjent og kjenner livmortappen vår godt gjennom flere sykluser etc, så kan vi ta med en klype salt hvordan den er etc. Jeg har aldri kjent etter den før, det er bare det at jeg ikke kunne unngå den nå når jeg setter progesteronen. Jeg tar utrogest( tror det en synonympreparat med progesteron, står iallefall at det er progesteron 100 mg som er virkestoffet), og albyl- e. Jeg maste meg til albyl, men fikk ikke prednisolon. Nå er det slik at jeg er plaget med allergi, og tar cetrizin og nasonex, og allergimedisin roer jo også ned kroppens immunforsvar, så jeg tenker at jeg iallefall får pittelitt samme effekt som ved prednisolon...he,he. Klinikken sa at det gikk helt fint å ta disse medikamentene, jeg er helt avhengige av de hver dag året rundt. Når det veldig gjelder blødning så har jeg ikke peiling, annet enn at legen sa at jeg ikke ville få noe blødning før etter at jeg hadde sluttet med utrogest. Dette har de ikke sagt når jeg brukte crinone. Hvordan synes du forskjellen på crinone og progesteron har virket inn på kroppen din? Jeg kan ikke huske å ha hatt sånne mensmurringer før, heldigvis ikke vært noe av det i dag. Heller ikke kjent så mye i korsryggen. Brystene er ikke ømme det var de fra tidlig i rugeforløpet begge gangene jeg brukte crinone. Jeg tenker mye det samme som deg, en håper jo og enkelte ganger tror at dette har gått veien. Men så kjenner jeg at jeg ikke tillater meg å gjøre det, nettopp fordi fallhøyden da blir så stor. Dette er vårt siste forsøk, jeg ser ikke for meg at vi prøver igjen hvis ikke dette går. Kommer dere til å fortsette over i det private? Masse lykke til håpefull !!
håpefull *er mamma* Skrevet 29. august 2010 Forfatter #24 Skrevet 29. august 2010 Hei :-) Jeg har forsøkt å kjenne litt på livmortappen tidligere, men som sagt, vært langt ifra oppskriften for å kunne få noe utbytte av dette. Prøver å tenke at denne varierer så mye gjennom dagen og blir påvirket av så mye, at det blir bare tull å skulle tolke hva det betyr at den er sånn eller slik ;-) For meg er det nydelig å ta Progestan. Jeg har litt ektopivev, og fikk et stort risp i livmortappen etter 2. forsøk (tok da Crinone tre ganger om dagen). Jeg slipper nå å putte vagitorien opp i skjeden flere ganger om dagen. Føler at fingeren er mer skånsom. Det er vidunderlig å slippe alt klinet som blir med Crinonen. Jeg har mye mindre mensmurring nå. Akkurat hva det handler om, vet jeg ikke. Alle medisinene jeg tar nå i rugetiden er nye for meg. Vi kommer til å gå over til det private, om vi ikke lykkes. Håper virkelig det ordner seg for dere også denne gangen, kjærevene!!!!!!!! Kanskje nye medisiner gjøre susen for deg. Hvorfor fikk du ikke Prednisolon? Klem Hvilken klinikk hører dere til, og hvilken rd er du på?
kjærevene Skrevet 29. august 2010 #25 Skrevet 29. august 2010 Hei. Når det gjelder prednisolon så mente de at det ikke hadde noen effekt, om det gjaldt spesielt meg, eller generelt er jeg usikker på. Jeg ble irritert selv, fordi jeg vet om andre som tilhører samme klinikk som har fått det, men jeg fikk det ikke. Så da går jeg utifra at det gjelder meg og mitt tilfelle. De mente vel egentlig at albyl heller ikke hadde noen effekt på meg, men det anså de som mer uskyldig, så de ga seg på det..I tillegg fikk jeg altså endret fra crinone til utrogest. Legen sa da faktisk at det var crinone som var best dokumentrert effekt av, derfor får en ikke igjen pengene av Helfo ved bruk av utrogest. Vi har 3 egg på frys, men de har jeg ikke så stor tro på, de har ikke vært så bra når de ble fryst ned. Vi tilhører Medicus i Trondheim. Hadde veldig lyst å ta Hausken når vi bestemte oss for en tre pakning, men det ble en utrolig kronglete reisevei. Jeg snakket litt med Hausken for noen år tilbake, fikk et utrolig godt inntrykk av dem, jeg bare ringte, og det var Hausken selv som tok telefonen. Positiv, og ikke minst virker det som om de er den klinikken som prøver ut mest forskjellig. Har du egg på frys? Hvor mange egg satte du inn? Jeg er på rd 9 nå. Fikk mensen på hhv rd 13 og 15 ved de to andre forsøkene, men mener å erindre at det var spor etter blod fom rd 10 og 12 på crinonestaven. Jeg ser jeg sikkert har skremt deg litt mtp ikke blødning hvis en går på progesteron, men det behøver jo ikke gjelde for alle! Ikke gi opp håpet nå, jeg tror og håper at det går bra denne gangen, tenkt positivt! Klem Du
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå