solstråle- g09 og ?12 Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Vi har en skjønn liten gutt på 9 mnd. til nå har han alltid villet sove på ryggen eller siden, og det har gått veldi fint! men nå den siste uken har han bare villet sove på magen. jeg føler meg ikke trygg på dette fordi han graver ansiktet så langt ned i madrasse. Jeg pleier å snu han forsiktig tilbake igjen, men etter en times tid er han tilbake på magen... føler meg så usikker og blir så lett urolig, har tatt en del på nattesøvnen min fordi jeg føler jeg må holde meg våken så jeg kan få snudd han igjen! høres sikkert helt merkelig ut for dere andre, men er en sjikkelikt hønemor noen som har noen gode tips til hvordan jeg kan få ham til å sove på ryggen uten å snu seg??
Formerly known as Tina Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 HS sa at så lenge babyen kan snu seg selv trenger man ikke å snu de tilbake midt på natta. Hun sa at dersom vi ser at hun ligger på magen når vi legger oss, så skal vi snu henne tilbake. Et tips jeg bruker for tiden, men det er fordi jenta er 5,5 mnd og ikke kan snu seg tilbake på ryggen, er at jeg har junior dyna liggende i en pølse langs den ene siden av senga. da klarer hun ikke å snu seg og sovner til slutt på ryggen. Jeg tenker å fjerne den så fort hun har lært seg å snu seg begge veier.
septbaby09 Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Hei. Skjøner hva du mener. Her begynte han med det samme rundt 7.8 mnd alder. Jeg snudde han iløpet av natte i begynnelsen, men måtte bare gi opp. Nå er han snart 11 mnd, og sover alltid på magen, med knærne trukket godt opp i krabbestilling, med rompa i været hehe. Som de sier over, det er ikke farlig sålenge han kan snu seg selv. Bare pass på at det ikke er masse dill og dall i sengen han kan surre hode inn i Tror dette er veldig vanlig i denne alderen
satser & vesla Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Hei. Jenta mi har sovet på magen siden hun var 7 mnd. Jeg lot henne gjøre det siden hun greier å snu selv. Det er faktisk favorittstillingen hennes, ligger på magen med rompa til værs :-)
satser & vesla Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Men føler du ikke deg trygg så snakk med helsestasjonen om det. Kanskje de har noe tips. . .
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Når de kan snu seg selv, så er det greit at de sover på magen. Hun her sov på magen fra hun var 7 mnd kanskje. Det er ikke noe problem. Faren for krybbedød er størst de 6 første månedene. Du kan nok trygt la han sove på magen nå
rampete robin Skrevet 27. august 2010 #7 Skrevet 27. august 2010 Gutten min har sovet på magen fra han var 3 uker. Var eneste måte å roe han på.. Følgen av mye mageleie var at han snudde seg selv fra han var 6 uker :-) Så gammel som ditt barn er, er det ingen fare. La han ligge som han vil og sov godt du også!!
X10ne Skrevet 27. august 2010 #8 Skrevet 27. august 2010 Jeg synes ikke det er merkelig. Min datter er 8,5 mnd nå og sover konsekvent på magen. Selv om jeg vet at frykten for krybbedød er irrasjonell er den alltid der... Det rasjonelle er (som de andre sier) at når de er så gamle som våre barn og snur seg selv kan de få ligge på magen. Dette er i følge min HS også 'klarert' med Foreningen for uventet barnedød.
lille mini til mamsen Skrevet 27. august 2010 #9 Skrevet 27. august 2010 gutten min har sovet på magen siden han var 6-7 uker gammel. Jeg prøvde og snu han igjen, men da ble det bare gråt. Så han har alltid sovet på magen, men han løftet hodet og snuddde det helt fint da han var ca 4 uker gamelt, og snudd seg fra mage til rygg fra han var ca 7 uker. Nå er han 9 mnd og sover på magen siden og ryggen. Ikke noe å bekymre seg for, men for min del ville jeg ha tatt bort den junior dyna, og ikke hatt masse greier i senga, og ikke pute. Men det er det jeg ville gjort. minsten min har bare dyna si i senga
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå