HELomvending Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Siste to dagene har jeg hatt skikkelige menssmerter. Våknet av det i dag tidlig klokken 5, og da var det rimelig heftig. HVA ER DETTE DA? Har to uker igjen. Er det no tegn på modning, eller?.... Har ellers INGEN tegn på at noe er på gang. Det kan ikke være no farlig? Jeg tror liksom ikke det, men så begynner man å tenke da , i all denne fritiden... hmm
-S- Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Litt morsomt å lese, fordi jeg har hatt det på akkurat samme måten i 2-3 dager. Våknet også forleden natt av smertene. Men det har liksom gått over utpå dagen. Var på kontroll i går, og da sa jordmor til meg at det er nok bare kroppen som gjør seg klar for fødsel JIPPI!
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2010 Så godt å høre at det ikke bare er meg!! (= (= (= Vi har da termin samme dag og vi!! (= Skal vi ikke heller ta å føde nå i helga da???
-S- Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Derfor det var litt morsomt å lese at du hadde det sånn også, siden vi har termin samme dag!! JAAA! Vi føder til helga, hadde vært helt perfekt;) Hvor skal du føde? Jeg skal på UNN..
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #5 Skrevet 26. august 2010 Jeg føder på Elverum sykehus, der lystgass ventilasjonen deres er ødelagt. FLOTT nyhet. Så ¨sånn sett, så kunne jeg tenke meg å vente til den var oppe å gikk igjen, men hei, tar lett en fødsel i helga enn å gå i 2 uker til. Heeelt klart. ... Første mann... (= hehe..
-S- Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Åj, det hørtes jo litt kjipt ut!!! Men pytt pytt, det er klart at vi føder uten, fremfor å vente! En fødsel er vel ikke det verste man kan gjøre, eller hva? HAHA, er førstegangs jeg også Prøver å psyke meg opp til å gå 2 uker overtid, for regner med at jeg er uheldig nok til å gjøre det.
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #7 Skrevet 26. august 2010 Hvis denne murringen er modning, så tviler jeg på at du går over, eller hur?? Jeg blir heldigvis satt i gang klokken 09, 09/09, om han ikke er ute. ( litt større risiko for blodpropp+stooor gutt.) Så DET er iallefall en deilig tanke, at det er iallefall ikke MER enn to uker igjen, og det skal jeg krysse fingrene for at du slipper også!!!
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2010 hmm, ble rart formulert detta. (= hehe. Krysse fingrene for at du slipper overtid altså. (=
-S- Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Åh, da er du jo heldig:) Sikkert godt å vite at du iallefall ikke skal gå overtid. Håper jo disse murringene er tegn på at ting skjer snart, men har jo lest om de som går i ukesvis med murringer og maserier.. Akkurat nå har jeg skikkelig stramming litt opp i ryggen, går rundt til magen og nedover liksom.. kjennes ut som jeg har et SKIKKELIG stramt belte på..satser på at det er kroppen som jobber med saken;)
Seeya Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Vet du tilfeldigvis hvor lenge det var til de fikk ordnet lystgassen på Elverum eller? Har selv termin 14 sept, og håper jo egentlig å føde snarest mulig, men nå vil jeg vente til lystgassen er i boks
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. august 2010 #11 Skrevet 26. august 2010 HELomvending, har du også termin den niende? Morsomt!! Nå får dere ikke lov til å ploppe ut gullene deres og bare la meg i stikken her altså!! Dere skal se jeg blir gående to uker på overtid, mens dere föder nå snart...hehe....*skal ta meg et alvorsord med kroppen min*
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #12 Skrevet 26. august 2010 9 september her i gården også ja! Er en fiiin dato det, men alle datoer før den tid er ganske så fine dem også. (= Neiiiida, ingen av oss skal gå over tida. Det har jeg bestemt. Kunne veldig gjerne tenke med å føde litt i helgen jeg, for nå er gubben hjemme fra jobb. Jeg har skikkelig vondt i kveld, men det er liksom ikke no rier på gang eller no.. Bare skikkelig jævlige mensmurringer liksom. Ikke noe kjennskap til dette Undrende Ullteppe? (=
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 26. august 2010 #13 Skrevet 26. august 2010 Jeg har ikke födt för, så jeg aner ikke hvordan rier kjennes ut...dessuten har jeg ikke kjent kynnere i siste trimester, kun at magen ble litt hard og "tung". Men nå, de siste tre dagene har jeg hatt masse mensmurringer, og tak som bygde seg opp i intensitet, för de dabbet av igjen, veldig regelmessig og i flere timer, men med veldig kort mellomrom. Men de var ikke så vonde som jeg tror rier er, så jeg slo meg til ro med at det sikkert er kynnere jeg har...men skal ikke skjule at både puls og tankevirksomheten stiger noen hakk når det kommer ja, "tenk om, tenk om" det er jo så spennende! Men jeg ser jo her inne at mange går slik i ukesvis, så jeg skal ikke glede meg for tidlig, selv om jeg krysser fingrene, for oss alle tre nå ;-) Dessuten begynner nettene å bli riktig plagsomme...våkner ca hver halvtime av at det gjör vondt å ligge i samme stilling, og må snu meg....så elegant og grasiöst som mulig....hahahaha....så jeg vekker sambo samtidig....og de siste to nettene har jeg värt blessed med syyyk halsbrann...og urinveisinfeksjon....juhuuu.....nå er til og med sambo begynt å mase på babyen....hehe....hva sier dere jenter? Skal vi ikke bare sette i gang snart? ;-) Forresten, noen som kan minne meg på hvordan det var jeg skiftet nick? Er jo födeklar jeg også! :-p
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #14 Skrevet 26. august 2010 Det der var som jeg skulle skrevet det selv, alt uten om urinveisinfeksjonen din, det har jeg heldigvis sluppet. Men det er jo morsomt at denne fødsels "modningen" utarter seg VELDIG likt på oss alle tre! (= Jeg ringte føden i sta jeg. Hadde skikkelige tak her, også(litt pinlig.) måtte jeg bare kjenne etter inni der, om det var no forandring liksom, teita.. Men det var det! Det var noe der som ikke sku være der liksom, en ballong liknende sak. (litt mye info jenter, sorry! ) ropte på samboer, (han vet vel bedre hur det skal kjennes ut tenkte jeg) Og han og var veldig enig. Så vi fikk jo skikkelige forhåpninger her!! Hu på føden var kjempe trivelig og tok seg god tid, og sa at det trolig var litt av hinnen eller no jeg kjente, og at det helt klart var noe på gang, men det kunne være dager og uker(faen) til.. Tok meg en varm dusj, og vips så mye bedre korsryggen ble(pokker). Men jeg skal fortsatt hpe veeeldig denne helgen altså, og prøve og la være å bli super skuffa hvis det IKKE skjer no, som kanskje er mer sannsynlig...(= Nick skifter du ved å gå inn på din profil, deretter brukerinformasjon eller no, og der er det. Klart du må slenge på fødeklar, for det er vi, VELDIG!!!!! (=
Førstegangs81 Skrevet 26. august 2010 #15 Skrevet 26. august 2010 Jeg er førstegangs,og har heller ikke peiling på hvordan ting skal kjennes ut. HAr dere ubehag imagen.?Magen min er veldig hard,og kjennes bare ubehagelig ut.Nesten litt sånn "stinnhetsfølelse". Jeg har hatt dette i hele kveld etter å ha spist sterk mat og gått lang tur.Jobber kroppen med noe? Må liksom puste tyngre og avslappet for å slappe av. Har termin 8 sept,mao en dag før dere. Begynner å bli veldig klar for at ting skal skje...
HELomvending Skrevet 26. august 2010 Forfatter #16 Skrevet 26. august 2010 Hei du Førstegangs81, det høres veldig ut som kynnere det du forklarer, men jeg er bare proff på mine egne kynnere liksom. (= typisk denne stinnheten og pustinga. Jeg har ingen ubehag i magen nei, kun i korsryggen. veldig.. Enn du?
-S- Skrevet 26. august 2010 #17 Skrevet 26. august 2010 Utrolig så likt vi har det! Dette blir jo riktig spennende. Hvor bra hadde det ikke vært om vi alle fikk våre smånurk i løpet av kort tid;) Lykke til jenter, gleder meg å følge med dere;)
Førstegangs81 Skrevet 26. august 2010 #18 Skrevet 26. august 2010 Hei, jeg tenker også sterke kynnere,men det kjennes liksom annerledes ut enn de kynnene jeg pleier å ha.Det er mer ubehagelig liksom,vanskelig å forklare. Ja det er magen som er øm,samt iling i underlivet.Men nå dabbet det av her,så det er vel bare å smøre seg med tålmodighet. Det verste er at jeg drømmer at jeg skal våkne med vonde smerter,merkelig å skulle ønske det liksom..hehe Mannen har også blitt så klar at han spretter opp hver gang jeg går på do om natten med spørsmålet "skjer det noe" for så å sovne igjen. Det er iallfall en spennende tid. Dere må ha masse lykke til jenter. Med min flaks så føder alle dere før termin mens jeg går to uker over. Og da dør jeg altså.Er alt for utålmodig til det,vil se lillegutt nå
HELomvending Skrevet 27. august 2010 Forfatter #19 Skrevet 27. august 2010 Akk, så sliten etter nattens tak.. JEG VIL KALVE!!!!! =D
2barnsmamma og hestemamma Skrevet 27. august 2010 #20 Skrevet 27. august 2010 Heisann folkens, jeg skal også føde på Elverum om et par ukers tid, termin 13 september.... :-)
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #21 Skrevet 27. august 2010 Det er så morsomt at vi nå närmer oss terminen, det har liksom värt disse heldige augustdamene som har hatt det mest spennende, snart er det vår tur! I dag har jeg gått i byen i fire timer (!!!!!) og er totalt utslitt. Sambo trödde til og kledde av meg når vi kom hjem, jeg bare akket og offet og ville BARE gråte...hehehe....tenker jeg kommer til å ta lett til tårene under födselen, kommer sikkert til å väre en skikkelig sytepave. *Skjemmes og gremmes* Jeg som vanligvis tåler det meste...har bare så vondt overalt og det er vanskelig å finne en komfortabel stilling og pusten er liksom alltid anstrengt. Vi har jo allerede et godt stykke arbeid bak oss, så det er kanskje ikke så rart hvis vi er litt sytete nå? :-p Ringte legekontoret i dag for å sjekke om det var oppvekst på dyrkningen..og nei det var ikke det...jeg syntes det var litt rart at det ikke var noe utslag på nitritt nemlig! Men det svir like mye i urinröret, det er like vanskelig å tisse (det er akkurat som det stopper opp) og jeg er like slapp og fryser og föler meg ikke i form. Sitter inne med ullpledd og ovnen på masse, mens stakkars sambo svetter, hehe...de på legekontoret mente at siden jeg ikke er i noe form skulle jeg bare fortsette med trimetoprimkuren, men jeg er litt usikker altså? For om det f.eks. er en influensa jeg brygger på, nytter det jo fint lite med antibiotika uansett. Vel, jeg får i alle fall "ryddet opp" i systemet her, skulle det väre noen skumle bakterier, dör de sikkert nå hehe....
HELomvending Skrevet 27. august 2010 Forfatter #22 Skrevet 27. august 2010 UndrendeUllis; Snille kjæresten din... Jah, disse byturene kan være "a trip around the world" det altså. Ikke bare bare. (= Hmm, merkelig med denne urinveisinf. din da. Jeg hadde selv 3? på leukocytter i dag, men ingen nitrit, så hun mente det var vanlig. Men at det og kunne være en mild infeksjon. Drikk masse, masse juice og sånn, men fortsett på kuren din du, den er ikke farlig for bebisen uansett.. Hvor lenge har du brukt den forresten? Kjett å ikke klare å gå på do skikkelig da! Om det ikke er en inf, så er det vel lille trollet som ligger å presser her og der, og stenger for? Pakk deg godt inn, og plei deg selv iallefall! Influensa oppå det hele er dritt, hadde det forrige uke, anbefales IKKE! (=
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #23 Skrevet 27. august 2010 Ja uff, har nettopp drukket et stort glass c-vitamin...ingen influensa som skal innenfor disse dörene nei! Leucocytter kan man ha utslag på uten at man har infeksjon, jeg har alltid utslag på det, mulig jeg bare har höyere normalverdier av det, enn stix'en mener det skal väre ;-) Men har man utslag på nitritt er det nesten alltid uvi....jeg hadde bare utslag på lck (som alltid) og full uttelling på blod...men det kan jo komme av andre ting...regner jeg med hehe...dette er tredje dagen med kuren, så jeg skulle jo nesten begynne å föle meg bedre, derfor jeg begynner å tenke i retning virus og influensa i stedet. Godt at det er helg, og man bare kan daffe på sofaen hele dagene ;-) Og ja det lille trollet presser nok en del på, mulig han faktisk klarer å stenge for også når du sier det! Ser ut som det har roet seg litt for oss alle tre nå? Kanskje det bare er stille för stormen, skal se vi alle föder i helga, hihi!
HELomvending Skrevet 27. august 2010 Forfatter #24 Skrevet 27. august 2010 Uansett hva det er, så håper jeg du blir bedre, FORT!!! (= For JAAAA, vi vil føde i helgen!!! (= (= (= Skal love deg det er stille før stormen.. hehe. Oppdater om det skjer no mer da damer, og masse god bedring til deg Ullis. (=
Gjest UndrendeUllteppe Skrevet 27. august 2010 #25 Skrevet 27. august 2010 Jepp, oppdateringer kommer asap hvis det skjer noe ;-) Og takketakk! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå