Gå til innhold

hvordan få bort "flassen" i hodebunnen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann her i huset har nå kommet dit at huden på hodet skal skiftes, og har nå flak av tørr hud.....! Lite Lekkert! Noen som har et råd påhvordan få det bort på en enkel måte? Er det abre på pille med negelen? Eller??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har brukt baby olje å luse kam :P hehe

Skrevet

Smør med babyolje og la det virke en god stund. (helst timevis) - kan gjerne ligge med det over natta. Ta en kam og kjem bort:)

Skrevet

hørt at skurv så kan man bruke baby olje smøre inn der og la det sitte i

Skrevet

jeg brukte aderma-krem. borte neste dag.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Sønnen vår hadde MASSE og jeg syns det begynte å lukte dritt når jeg smørte på olje. Så brukte det bare 2 - 3 ganger. Men fikk tips av "Bitthen" om å bruke A-derma (kjøpte den med grønn skrift, på apotektet) og det gjorde susen. Jeg smurte på hodet og lot det virke litt. Huden var blitt god og myk, og det var lettere å pirke litt og dra av flaka uten at huden ble sår. Jeg smurte morgen og kveld sånn 2 - 3 dager. Han hadde litt tørr hud etterpå, før han ble helt bra og jeg brukte kremen litt da også som en etterbehandlig. Jeg vasket håret inneimellom med shampo fra Dr Greve.

Skrevet

Man kan også bruke salisylsyre, den er oljeaktig i konsistensen, så det er mulig det blir noe av samme effekten som med babyolje - gni det inn og la det virke noen timer eller over natten og gre med kam/babybørste etterpå. Kan gjentas noen dager på rad hvis behov. Fås kjøpt på apoteket.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...