Anonym bruker Skrevet 26. august 2010 #1 Del Skrevet 26. august 2010 Da har jeg funnet ut at min ektemann som jeg sådan giftet meg med for omlag 3måneder siden går bak min rygg å har kontakt med andre damer over nettet!!! Jeg er nå gravid med tredjemann å føler alt ser mørkt ut! På toppen av det hele er jeg for tiden arbeidsledig da jeg var på utkikk etter jobb etter endt utdannelse frem til at vi fant ut at vi skulle få et nytt barn. Har vært på intervjuer i massevis men innser at som gravid er det ikke bare å få seg jobb!! Slik er ståa her nå å gjett om jeg ser mørkt på utsiktene fremover med tanke på økonomien! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142244732-what-to-do/
Anonym bruker Skrevet 27. august 2010 #2 Del Skrevet 27. august 2010 Hei dettefortjente du ikke...for en dritt han er:( Jeg er selv alene mor til ei på 3 mnd. Det er selvølgelig litt tøft i begynnelsen, med alt det praktiske man må ordne...i tillegg gå høygavid så må man passe på å ikke slite seg helt ut!! Mitt råd er å ta en alvrprat med mannen din og finn ut hva han vil. Så finner du litt mer ut hvordan situasjonen i forholdet deres er nå. Du kan jo håpe at han endrer seg og prioriterer deg, barna dere har sammen og graviditeten, spør om han vil med på kontroller osv. Hvis han fortsetter å styre sitt eget liv og ikke tar ansvar, gå fra han. Det er tøft nok å se at han utnytter deg og sårer dine følelser.....noe han også allerde har gjort!! Du skal ikke finne deg i dette.... Hvis ikke er han vel ikke så mye å samle på? Forstår at det ikke er lett.. med tanke på de 2 andre barna deres og det må være helt fryktelig å være i den situasjonen du er midt oppi nå... Hva med å snakke med familievernkontor, kanskje de kan hjelpe med noen råd eller hjelpe med å finne ut hvordan dere skal gjøre fremover. Håper det ordner seg. Om du ikke har vært i arbeid det siste året før du ble gravid mner jeg at du har krav på engangsstønad. Den er på 33000 kr eller noe sånt :-) Det er et engangsbeløp til utgifter o.l til babyen m.m. Du har kanskje har noe babyutstyr fra dine to forrige barn. Om du skal ha alene omsorgen for ett barn (eller flere) må du søke om overgangsstønad. Du kan også søke utvidet barnetrygd og barnetilsyn hvis barna dine må overlates til andre.... Lurt å høre med NAV hvilke ytelser du har krav på :-) Lykke til med fødselen og alt, håper det ordner seg for deg/dere! Du er knall tøff!!!!!! Lenke til kommentar https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142244732-what-to-do/#findComment-142251696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå