Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ligger dere med babyen?

Inntil dere under samme dyne eller ved siden av dere med egen dyne?

Lillemor er syk og har fått skikkelig sansen for å sove sammen mamman, som nå har stiv nakke ;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg og lille jenta deler dobbeltsenga. Pappan er kastet ut for øyeblikket :)

Vi har hver vår dyne, men under amming (prøver å amme liggende av og til) så deler vi dyne. Kanskje vi sovner litt sånn også.

Jeg samsov ikke med nr 1, men må innrømme det er litt koselig, så lenge hun sovner i egen seng når hun legges for kvelden. Så tar jeg henne over i min seng når jeg skal amme om natta.

Skrevet

De skal ha egen dyne eller teppe når dere ligger sammen..

da snuppa vår lå i senga med oss,lå hu mellom oss med egen dyne/teppe.

Skrevet

Hvorfor egen dyne? Pga overopphetning? Fare for å få dyna over ansiktet? Krybbedød?

Dette er nr 4, men jeg har aldri samsovet før. Men liker det til tross for stiv nakke :)

Skrevet

For varmt ja.. og Krybbedød jepp :S

Men skal inndrømme jeg hadde snuppa vår under dyna mi når hu var urolig om morran.. men var snakk om 30min te 1time vi lå sånn da...

Skrevet

Googlet og fant det :)

Greia her er vel at hun vil bruke puppen som hodepute :)

Men skal ta med dyna hennes i senga i natt :)

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Ja, for all del bruk egen dyne. Jeg har sovnet mens jeg har ammet liggende flere ganger og da blir han varm! Jeg tror han er veldig varm i seg selv, men da hjelper det ikke at han ligger tett inntil meg liksom.. Også slipper han å drukne i dyna. Selv er jeg nemlig avhengig av å ha dyna nesten helt opp til halsen.

Skrevet

Her er også puppen hodepute.. hehe

Men hun er skikkelig akrobat i senga, og ligger gjerne på tvers av senga med hodet på puppen. Hun er 9 mnd og jeg burde vel ha avvent henne med dette, men vet ikke helt hvordan vi skal gjøre det. Hun sover i sin egen seng fra hun legger seg på kvelden og til hun våkner i 1-2 tida på natta. Etter det ligger hun stort sett sammen med meg.

Hun har alltid hatt egen dyne.

Skrevet

Vi har også delvis samsoving.

Legger henne om kvelden i seng som står inntil min. Første måltid om natten får hun i sin seng, men neste om natten eller på morgenen får hun i sengen v siden av meg. Så sover vi videre et par timer før hun får mat på andre puppen.

Det geniale er at hun sovner mens hun spiser - og det gjør jeg også. Hun var vel 2 mnd før jeg begynte m dette, følte meg ikke trygg på meg selv før det - for jeg sover VELDIG tungt.

Men vi har god plass, for mannen sover på gjesterommet, hehe...Han får ikke sove m alle lydene hennes. Så vi har god plass i sengen, og alltid hver vår dyne. Ofte har hun bare et teppe over seg, eller soveposen hun sover i når det er litt kaldere enn nå.

Jeg syns samsoving fungerer kjempefint, og det er nært, trygt og koselig. Og fantastisk å våkne og se rett inn i ansiktet hennes! Når hun har sovnet og er ferdig å amme pleier jeg å legge meg m hode i samme høyde som hennes. Men noen ganger sovner jeg m henne i armkroken, og det har aldri hendt at jeg har lagt meg oppå henne. Men nå sover jeg ikke så urolig til vanlig heller da.

Skrevet

Her har snuppa på 9 mnd ligget i sin egen seng fra fødselen av, men det har hendt at jeg sovna av under amminga og våkner med sliten kropp. Det er grunnen til jeg ville ha henne i egen seng ved siden av meg. Men, når hun våkner 5.30-6 tiden for frokostamming, da sover vi sammen en times tid og bruker deretter litt tid til å "kosevåkne" før vi står opp. Kjempekoselig!! Hun ligger i en pose og jeg har egen dyne.

Skrevet

Jeg har henne faktisk under min dyne. I starten hadde jeg dyna hennes oppi senga, men det endte ofte med at hun fikk dobbelt opp med dyne over seg. I tillegg synes jeg at det er enklere å følge med på at hun ikke får dyna over hodet når hun ligger under samme som meg.

Hun ligger da på armen min, dermed har jeg full kontroll :)

Skrevet

Jeg har også min gutt sammen med meg under dyna. Han bruker ikke å være for varm når jeg kjenner på ham. Har dobbeldyne, så han ligger gjerne ikke helt intil meg å da blir det jo som om han har sin egen dyne.

Han greier uansett ikke å dra denne dyna over hode enda.

Skrevet

Har sovet i senga min/ vår fra hun var født, er nå 7 mnd. Hun har egen dyne og sover mellom meg og sin egen seng. Pappa sover ved siden av meg. Det er det som er blitt anbefalt har jeg lest. Men vi vi gjerne ha henne i midten straks det er trygt.

Hun sover med hodet på puppen mesteparten av tiden, og har da selvbetjening på maten he he. Vi stortrives med dette og kommer ikke til å flytte henne i egen seng riktig ennå nei.Hun starter i egen seng på kvelden, den er inntil vår med kun tre vegger. Når hun våkner er det rett over til oss

Skrevet

Egen dyne må babyen ha så ikke ansiktet blir dekket av dynen. Min datter har egen dyne og kommer til å sove med meg leeenge:) Hun sover forresten på andre siden av sengen, så høyt som mulig så ikke jeg slår armen ut på henne eller noe. Med egen dyne så klart

Skrevet

Noe som også er viktig er å sikre senga så baby ikke faller ut. Selv har jeg senga mot veggen og jenta på den siden. Er jo alenemor, så kan ikke stille gubben som vegg:P

Skrevet

Da hun var nyfødt lå vi i dobbeltsenga under mi dyne, og mannen ble forvist på eget rom.

Hun lå liksom under armen ved puppen og jeg lå på siden, mage mot mage med baby. Kunne ofte bli noe stiv og støl ja.

Da hun var ca 2-2,5 mnd begynte jeg å legge henne i egen kurv om kvelden og mannen kom tilbake i dobbeltsenga. Hun kommer opp i senga når hun skal ha mat og sover videre under mi dyne.

Hun ligger framdeles i høyde med armhulen min med hodet sitt, men jeg kan godt ligge på rygg. Hun ligger også mer på rygg, lå mer på siden da hun var mindre. Sjeldent jeg er støl nå når vi står opp.

Har aldri fungert med egen babydyne hos oss (samsoving med 2 barn).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...