Gå til innhold

Noen som vil hjelpe meg?? Ang Ammete.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye skal den lille ha av ammete`n (for lusftsmerter) ????

Den skal holde ca 37grader som alt annet det???

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke du/den som ammer som skal drikke te'n?

Skrevet

Var det jeg trodde og men så leste jeg et sted på nett her at noen ga det direkte til den lille for luftsmerter..

så ble usikker her :S

Skrevet

Vi ga en 2-3 ml... Kan ikke si det hadde noen effekt.

Skrevet

Okay...

Men må prøves :)

Snuppa har blitt skikkelig ille de siste 2-3dagene her... :(

Skrevet

Jeg ringte HS før jeg begynte med ammeté( jeg kjøpte apoteket sin), og hun sa gi kunne gi 2-3 ml før hvert måltid. Så vi ga det sammen med malt i flaska og da ble det mye bedre gradvis her. Etterhvert gikk vi over til rooibos te isteden, erstattet litt av vannet i flaska med te ( 15 ml ) og nå har er hun ganske fin i magen! Kommer selvfølgelig noen skikkelig manne fiser innimellom men ser ikke ut som det plager henne...

Skrevet

Ser at grammatikken ikke er helt på nett her....hehe må skylde på dårlige nattesøvnen min ;) får vel gå å lage meg en kaffe.... :P

Skrevet

har den te apoteket selv..

fytti smaker dritt :P og det syntes snuppa her og så tror ikke jeg fikk i hu så mye her,spytta det ut igjen....

hu sliter veldig med magen nå.... når hu er våken hyler hu bare stakkars... ikke noe som hjelper

Skrevet

haha ja tipper det er anis som gjør den smaker litt merkelig :) du kan jo evt prøve ren fenikkel te? se om den faller bedre i smak :)

Vi pleide å fylle det i en flasketutt og la hun sutte på den mens hun lå på stellebordet og hun slukte alt faktisk. Så fikk hun vanlig flaske etterpå. Men du ammer ikkesant? Vi prøvde alt som var av råd, minifom, amme te, alle mulige bærestillinger osv.

Uff det er SÅ kjipt når de bare skriker når de er våken. Jeg felte MANGE tårer når det sto på som værst, følte jeg ikke fikk gjort noe lissom. Men sambo sa hele tiden til meg at jeg måtte slappe av og ta det med ro og at bebbiser skrek ofte i starten og at det kom til å gå seg til etterhvert..

Jeg våknet faktisk i natt av fisingen hennes, hehe hun hadde noen som varte i flere sekunder :P men hun sov bare så det gjorde vaffal ikke vondt tror jeg :)

Skrevet

Ga på flaske her selv.. De grimasene da.. hehe...

Prøvd alt som er her selv,Malt,minifom,sukkervann,varm pute på magen hennes (funker faktisk,kjøpt på nett,har noe aroma lukt på den puta og) og nå ammete...

Er de 3siste dagene hu hyler når er våken stakkars... Sover mye på dagen og våken på kvelden.

Ja,fullammer her.

Skrevet

haha ja de lager mye morsomme fjes :) syns jeg ser nye hver dag. Favoritten min er den ultra super veranda leppen hun tar fram litt før hun begynner å gråte :)

Nei jeg ser du har prøvd alt vi prøvde, men vi gir jo MME så da kunne vi bruke malt og. Vet ikke jeg altså, tarmene skal jo utvikle seg og er jo mye som skjer i lillekroppen dems. Kan jo hende det plutselig bedrer seg!!

Jeg kjøpte en sånn her for å gi henne ting utenom:

http://www.munchkin.com/products/detail.html?section=prodCategories&ID=10001&pID=220

Sikkert unødvendig men blir vaffal ikke noe søl når hun spreller og hun suger det i seg. Når jeg prøvde med sprøyte en gang, ble det bare liggende i munnen hennes mens hun kikket rart på meg også rant det bare ut igjen.

Men lykke til hvertfall! :) og håper det gir seg snart!

Skrevet

Hehe,ja det utrykket er genialt.. den furte leppa..

Prøvd MME her og,gikk veldig bra første gangen men etter det så skal hu ikke ha det..

Så godt jeg har mer enn nok mel mat her i jura.. El så hadde hu sulta ved "brødboksen"

Går nok over legen på hs sa det var magekolikk og det gikk over.. Var bare og ha noe varmt på magen hennes.

Takk takk :)

Skrevet

Vi var hos barnelegen i dag og han sa at noen barn får veldig vondt i magen i perioder og spesielt i begynnelsen fordi tarmene ikke er utviklet ordentlig enda (går vist litt i perioder den utviklingen). han sa at det skulle gå over etterhvert men det betyr lite når det holder på.

Hva med å prøve ammete til deg selv først noen dager og se om det hjelper? Hvis ikke gir du h*n det. Det er også lov til å gi vann med malt i selv om du fullammer. det har jeg gjort (hun likte det ikke i det hele tatt så kuttet det fort ut...).

Håper det ordner seg fort:-)

Skrevet

Vann med malt ja.. Ikke prøvd.. Bare prøvd NAN1 og malt.. Det funka ikke. Sukkervann,det tar a ikke lengre..

Kom plutselig dette med magen hennes her.. Snart 8uker og så vondt a gitt :( Ysj...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...