Gå til innhold

Vektøkning siste trimester?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hvor mye har dere lagt på dere siste tri? Og hvor mye totalt? Jeg begynner siste reise nå og lurer litt på hva jeg kan forvente meg da jeg synes jeg har gått opp litt lite...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

første barnet gikk jeg opp 7 kilo totalt

andre barnet gikk jeg opp 3,5 kilo totalt

Er nå 34+2 og har gått opp 6 kilo...

Skrevet

Det er jo helt inviduelt, så du kan liksom ikke se på hva andre har gått opp i forhold til hva du selv kommer til å gå opp.

Jeg trodde jeg skulle slippe å gå opp så mye i vekt siste trimester, men den gang ei... Har vel gått opp 14 kilo hittil og 3 uker til termin.

Skrevet

Enig, det er jo helt individuelt. Kommer mye an på hva utgangspunktet var og hvor mye vann du får i kroppen spesielt på slutten.

Skrevet

Er i uke 35+ 5, har gått 25 kg nå, men...er gravid med tvillinger da...:)

Skrevet

Har gått opp 20(!!!!!) kg, men ikke et gram de siste to ukene, har enda to uker igjen. Har vel heller faktisk gått ned, oiii.. det var jaggu dumt!!! Ehh, Nei!! (=

Skrevet

har gått opp 16kg tilsammen og har 3 uker igjen. :o)

Skrevet

joda., vet jo at noen legger på seg 3, andre 30 osv. Men ofte så har jeg sett at de som går opp lite i starten går opp mer på slutten osv. Tenkte bare å høre hvilke erfaringer dere har.

Har lagt på meg 5 snart da så er jo ikke kjempe lite men lurer på om det da er vanlig å gå opp 10kg de neste 12 ukene eller om man legger på seg mer/mindre osv.

Litt dårlig formulert det jeg lurte på kanskje..

Skrevet

Jeg hadde gått opp 11kg i uke 32. Jordmoren sa jeg måtte regne me å gå opp ca5kg til:)

Skrevet

uke 23 = 5 kg tilsammen

uke 27 = 9 kg tilsammen (plutselig 4v kg på 1 mnd)

uke 32 = 12 kg tilsammen ( plutselig 3 kg til bare over sommerferien)

Nå er jeg 33 +2 og er plutselig gått ned 3 kg.. uten å ha gjort noe. Så spørs om det har kommt mye vann i sommer som nå er forsvunnet litt igjen. Så alt i alt 9 kg til nå. Men som andre her sier. Alt er så individuelt..

Jeg hadde som "mål" å ikke gå over 12 kg siden jeg har litt på beina fra før. Så nå har jeg 3 kg å gå på :P det spørs om det går gitt..

Skrevet

Har lagt på meg 7-8 kilo så langt, er i uke 33, men: Hadde litt ekstra da jeg ble gravid, så hadde satt meg som mål å ikke gå opp mere en 10 kg. Det spørs om det blir å gå, da jeg har begynt å få endel vann i kroppen, og vet at jeg går opp endel på slutten. Så langt i 3 trimester har jeg ikke lagt på meg noe, men har hatt det noe hektisk i det siste. Blir nok å komme når det blir litt mere sofasitting:)

Skrevet

Første 30 ukene la jeg på meg 10 kg. Og de siste 8 ukene har det kommet 7 kg til :S En del av det er vann :o)

Skrevet

sist gang ka jeg jevnt og trutt på meg i 2 og 3 trimester, men mest i 3 helt klart, på slutten...

denne gangen har jeg gått ned 1, opp de jeg tok av i 2 trimester, stått stille lenge, og nå etter uke 33/34 merker jeg kiloene begynne rå komme.. men noe er gjerne vann.. har foreløbig bare 1 kilo i pluss..

Skrevet

Jeg gikk opp ca 22 kg første gang...

Er nå 35 uker og har gått opp ca 14 kg, ganske jevnt fordel over 2 og 3 trimester tror jeg, så og si ingenting 1 trimester ihvertfall. Belager meg på opptil 5 kg til.

Har i utgangspunktet lav BMI (godt under 19), så regner med at kroppen min trenger noen ekstra kg når den bærer frem et barn ;-)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...