Påanigen :) Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Hei. Når begynner man egentlig å gi babyer vann? Tulla mi er snart 3 mnd og har feber og jeg er bekymret for at hun ikke får i seg nok væske. Hun får kun mm. Er det evt. da viktig å koke vannet først - og kan det være en fordel å uansett begynne med litt vann slik at hun blir vant til det? Og skal det være kaldt eller kroppstemperatur? Hehe, det var visst mye jeg lurte på her gitt
Sweet Amber Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Du kan gi vann når du mistenker at hun er tørst, uansett hvor gammel hun er:) Nå er det ikke sikkert at jeg er den mest kunnskapsrike i verden, men jeg slutter å koke vannet når babyen begynner å utforske verden med munnen. Unødvendig å sterilisere alt når de selv putter alt mulig i rart i munnen:) For selv om feks lekene og babyteppet er vasket så er det ikke sterilt likevel. Start med kroppstemperert, forsøk med romtemperert eller kaldt når barnet har smakt vann noen ganger og vet hva det er. Det med temperaturen på drikka har mest med preferanser å gjøre, de blir ikke syke av at det er litt kaldt:)
blomstre Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Hei Vannet bør kokes helt til de begynner å spise annen føde enn morsmelk/mme. Og det er nok størst sannsynelig at babyen vil ta vann dersom det er temperert. Morsmelkernærte barn skal ikke ha behov for vann, men det gjør heller ikke noe om de får det. Jeg har startet med å gi litt vann tidlig til mine. Har bare gitt litt på en teskje. Ikke alltid det faller i smak på første forsøk, men ikke bli stresset av det. Så lenge hun ammes ved behov så er det ingen fare for dehydrering selv om hun har feber. Vær bare litt oppmerksom på at hun kanskje vil ha pupp litt oftere nå enn før. :-)
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Mini er mme-barn. Han har fått vann siden han var 6 uker. I sommer var det jo så grådig varmt en periode,da fikk han litt kokt,avkjølt vann mellom måltidene:) (varmet det til 37grader ca). Nå er han 5 mnd snart og får vann rett fra springen:)
b77h Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 jeg har først begynt å gi v 6 mnd - men det er mest fordi jeg har glemt det ut før det ;-) og hun får morsmelk. Tror det er viktig at vannet ikke er fra kjøleskap, men vanlig romtemperatur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå