Gå til innhold

Litt blod fra navlestumpen. Normalt?! (2 døgn gammel baby)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Igår kveld når jeg skiftet bleie på pjokken var det tre dråper med blod på bleia der navlen er. Ser at det har kommet fra navlen.

Navlestumpen henger fortsatt på, men den har liksom "sigi" litt ut. Lurer på om det er det som har gjort at det har blødd litt.

Er dette normalt eller burde det sjekkes opp?!

Syns det ser litt irritert ut rundt navlen..Men ikke veldig altså. Littt rødt rundt bare.

Førstemann var prematur, så den navlestumpen hadde ikke vi noe å gjøre med.. Så dette er helt nytt for meg!

Noen som har opplevd det samme??

Takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen få dråper med litt rød guffe går fint. Ikke noe å bekymre seg om så lenge det ikke er masse og ungen ikke later til å ha vondt:)

Skrevet

takk for raskt svar!:)

virker som det er litt ømt akkurat under bleieskiftet om jeg kommer borti området, noe jeg såklart gjør alt for å ungå da..

Får nesten bare se det ann litt da, evt. ta en tlf til jordmor å høre kanskje..

Huff, blir jo redd for at det er noe skummelt da men.. Er jo redd for alt om dagen;) hehehe.

Skrevet

Så lenge det er rødt og guffete inne i navlen så er det helt normalt. Men hvis det er en rød ring utenpå selve navlen bør det sjekkes. Ikke noe som er farlig altså, men jeg fikk i hvert fall beskjed om dette på barselavdelingen.

Når det gjaldt stell av navlen så bruker du en våt q-tips til å forsiktig rense vekk den gule gugga og blodet som blir inn under selve stumpen. Deretter bruker du en tørr q-tips til å tørke vekk fuktigheten. Pass også på at navlestumpen får luft. Brett bleia ned foran slik at den ikke ligger over navlestumpen. Da blir det mindre fuktighet der.

Vær obs på at det gjerne blir en del guffe under der som må tas bort. Og ikke bli bekymret om navlen begynner å lukte etter noen dager. Navlestumpen hos min lille(som nå er 3 uker), luktet skikkelig gamp rett før den falt av. Den regelrett råtner vekk liksom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...