2010 Mammaen Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Jeg har i det siste gitt noen kvelder en flaske med 50% mm og 50% mme fordi jeg har hatt litt knapt med melk og for å se om gutten vår får sove litt lengre strekk om natten med litt mer mat om kvelden. Han er nå 3 mnd. Det ser imidlertid ut som det får en motsatt effekt fordi han får så mye luft i magen og sover urolig de nettene han har fått litt NAN. Er det nødvendig med en lengre tilvenningsperiode til MME og at luft i magen er vanlig og ikke noe å gjøre med? Eller kan jeg skifte merke og se om det hjelper? Bør jeg da prøve HIPP eller Småfolk f.eks, eller bør jeg prøve den NANen de har på apoteket (kommer ikke på i farten hva den heter). Noen som har erfaring med dette, eller vet noe om det? Takknemlig for litt hjelp :-)
mamsen30 Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Jeg brukte minifom dråper og det fjernet luft problemene for jenta vår. Kjøpes på apoteket. Gis hver gang før måltid i en periode. Det står på flasken at de skal ha 10 dråper, men helsesøster sa jeg burde gi 20. Helt ufarlig å gi, verdt ett forsøk. Ellers byttet jeg også fra avent flasker til Mam, fordi hun ikke fikk lukket munnen ordentlig rundt avent smokken og derfor svelget endel luft. Mam ultivent er jeg kjempefornøyd med Vet ikke om det har noe for seg å bytte merke på melken da jeg kun har brukt NAN til mine.
2010 Mammaen Skrevet 26. august 2010 Forfatter #4 Skrevet 26. august 2010 Noen fler som har erfaring med at luft i magen blir bedre ved bytting av merke, eller en tids bruk?
mamma til tre nydelige jenter Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 luft i magen ble bedre da vi byttet til hipp... collett funker også. men det viktigste er hvilken flaske du bruker. anbefaler dr.browns... avent er lignende men det ble hyl å skrik hos oss om jeg gav mme med avent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå