bajasbajas Skrevet 26. august 2010 #1 Skrevet 26. august 2010 Litt usikker på om dette er riktig plass å poste dette, men jeg prøver læll:) Jeg vil først bare presisere at vi ikke har prøvd å bli gravid, men at vi har hatt noen(litt for mange) "der og da"-runder i høyet, hvor prevansjon har uteblitt og han har hoppa av i svingen. Jeg har tidligere vært gravid en gang, og spontanaborterte. Spontanaborten kom min planlagte i forkjøpet, så selv om det var tungt var det veldig fint at kroppen ordna opp på egen hånd. Nå for tiden vet jeg ikke hva jeg skal tro om meg selv, kroppen min er helt ute og kjøre - fysisk og hormonellt. Jeg har alltid vært avbalansert,er veldig klar over hvordan kroppen min fungerer(har astma, allergi og vært aktiv sportslig - så jeg har vært nødt til å lære den å kjenne godt for å sette grenser for meg selv) og vært veldig bevvist på mine egne følelser. De siste to månedene har alt forandret seg. Jeg blir fort sur og grinete, tar meg nær av ting de rundt meg sier(det har jeg aldri gjort før) og kan finne på å plutselig bli kjempesinna. Sinna, ja. Det høres jo helt normalt ut. Men de som kjenner meg har i det siste sagt at jeg har vært mer oppfarende de sist to mnd, enn de siste fem åra til sammen. Det har nok noe med at jeg er konstant trøtt og sliten, sover glatt 10-11timer i døgnet om jeg har muligheten, Må ta flere kvarterspauser på jobben hver dag(har heldigvis en jobb hvor jeg kan legge opp dagen som jeg ønsker, og dermed kan tillate meg det. Vet ikke hva jeg hadde gjort i normal jobb). Spiser som en gris, ting jeg ikke i utgangspunktet liker, dette til tross for at jeg ofte(flere ganger i uka) føler meg skikkelig uggen og kvalm. Jeg har tidligere vært en "ikke baby"-person, aadri hatt helt lysten på det, mens nå kjenner jeg at jeg blir helt varm om hjerterota bare jeg ser en baby. Den stakkars hunden min holder jeg på å dulle ihjel. Han blir gal av meg. Jeg har endel kramper i nede mageregion, virkelig vonde kramper til tider. Noe som kunne hatt noe å gjøre med at jeg fiser konstant(flaut!), men smertene kommer liksom "fra feil plass". Saken høres ganske klar ut, gjør den ikke? Her kommer tvisten, jeg har mensen. Sist mensen fikk jeg ei uke for tidlig, og jeg hadde svinvondt og kasta opp flere ganger om dagen i fem dager. Denne mensen fikk jeg i tide etter min tidligere syklus, men ei uke for seint ifht forrige mensen. Nesten like vond og nesten like kvalm. Frustrerende. Det skal sies at jeg de ni siste åra nesten har kunne stillet klokka etter den, og at jeg somregele har litt kramper første dagen i timene før første blodet kommer. På mange måter kjennes det ut som min tidligere graviditet, bare med sterkere symptomer - bortsett fra menstruasjonen. Jeg skjønner ingenting! Går og tenker at jeg ilikhet med nabobikkja har innbilt svangerskap:P Tror jeg også må få meg en sånn pipeleke jeg kan bære rundt og dulle på. Jeg har ikke turt å ta noen test, rett og slett fordi jeg ikke vet hva jeg føler om situasjonen, og vet iallefall ikke hva kjæresten føler om den:S Noen forslag?
Gjest Skrevet 26. august 2010 #2 Skrevet 26. august 2010 Først og fremst ville jeg tatt en tur til apoteket og kjøpt meg en test, og bestilt en time hos legen. Med de symptomene der, vil legen med all sannsynlighet be deg ta med en urinprøve, om du ikke kan teste/vil teste selv hjemme.. Er denne negativ, vil legen sjekke ut om du kan ha noen hormonelle forandringer, eller en infeksjon i underlivet som kan forårsake disse krampene. Legen vil sikkert også kjenne etter om du har noen cyster som er store - evnt sende deg på en innvendig UL for å se om dette kan være årsaken til smerter og uregelmessig blødning. Dette vet jeg, for jeg har vært gjennom det samme... men at det viste seg å være en abort. Ønsker deg lykke til, uansett hva du føler om det..
bajasbajas Skrevet 26. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 26. august 2010 Jeg tenkte tanken sist, men verken humøret eller kroppen har roet seg ennå:S Sist jeg hadde sa'en så kjente jg ganske tydlig at det var over:S Men, får nok ta en test til uka og bestille time for å sjekke at alt er bra:/
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå