KristineMed2Sønner<3 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Endelig var det min tur, 5 dager på overtid! 24.august kl 07:03 var vår nydelige Johannes født! Vannet mitt gikk plutselig kl 01:30 på natten, å jeg juuublet av lykke:) Jeg fikk rier med èn eneste gang så vi ringte inn til ABC på Ullevål å sa at vi helst ville komme innover i og med at det tar en time å kjøre fra oss. Så da pakka vi resten av sakene, kledde på sønnen vår på 3 år, mens vi ventet på at min mor kom å hentet han:) Riene kom med 2 min mellomrom fra starten av, å de var grusomme, hehe..! Jeg lå å bare gliiste mellom riene mens vi kjørte i mørke natten til Oslo. TENK nå er han snart her!! Vår kjære lille skatt som vi har ventet så på. Endelig var vi fremme, å vi ble tatt så godt i mot av en fantastisk jordmor på ABC. Det var fortsatt 2 min mellom riene, å de ble bare sterkere og sterkere. Jordmor begynte å tappe i badekaret (jeg ville føde i vann, å ha det som eneste smertelindring) mens hun så begynte å undersøke meg for å sjekke hvor langt det hadde kommet. Når vi kom inn kl 03:00 var det bare 2-3 cm åpning, å jeg kjente jeg ble litt nervøs for om dette ville ta lang tid...Vi bestemte oss for at jeg skulle sette meg i badekaret for å se om det enten ville øke på, eller stoppe det opp slik at jeg fikk slappe av hvertfal.. Det roet seg litt når jeg satte meg, men det var utrolig deilig å sitte i det varme vannet. Jeg bestemte meg for å gå litt oppe for å sjekke om det økte på igjen, å DET gjorde det. Jippi! Jeg ville ned i vannet igjen, for nå var det grusomt vondt. Jeg fikk litt småpanikk fordi jeg fikk en grusom trang til å presse! Jordmor ville da sjekke meg for å se om det var tid for å presse eller ikke. Det var det IKKE, hehehehe... 4-5 cm åpning.. Så presse kunne jeg IKKE enda for å si det sånn:p Jeg satte meg da opp i badekaret igjen, å nå var det helt for jævlige rier, med max ett halvt minutts pause. Jordmor og kjæresten var heldigvis utrolig flinke å fikk meg til å "slippe kroppen" når jeg spente meg for mye.. (trodde jo jeg skulle dø, hehehe) Tok ikke lange tiden før jeg viirkelig måtte trykke, hvor hun da sjekket meg på nytt. Da var det 9cm med bare en tynn tynn kant igjen! Jippi! En rie til, å trykkingen satte igang for fullt. Dette var tøffe saker, da hodet ble stående i åpningen i litt over 5 min fordi pressria mi stoppa midt i .. Nå ble jeg en smule hysterisk å takk gud for en bestemt og streng jordmor som satte meg litt på plass her, hihi. Følte jeg revna fra a til å.. Endelig kom det en pressrie, og etter to press så var han ute!! Fikk han rett på brystet, å han skrek med en gang. Det var helt FANTASTISK!!! Etter 10 min fikk jeg en rie til, å det var tid for å trykke ut morkaken. Da tok den nybakte tobarnsfaren lille Johannes, mens jeg og jordmor fikk ut kaka, hehehe;) Så var det opp av karet, å legge seg i sengen for å bli undersøkt nedentil med tanke på rift ol. men jeg revnet ingen ting, bare en liten "rift" opp til klitten som ikke trengte å syes. Så det var jeg veldig fornøyd med. Så nå var det bare å legge seg ned på sengen med min nydelige velskapte sønn og kjæreste <3 30 minutter etter han var født, ammet han lett som bare det! Kunne virkelig ikke blitt bedre altså. Nå er det bare etter-riene jeg gleder meg til skal ta slutt, men det overlever jeg midt opp i min herlige lykkerus:) Vi valgte å dra hjem kl 13:00 idag, å storkoser oss mer enn noe annet. Jeg er i storform! Storebror er stolt som en hane, å er såå glad i lillebroren sin. Vi er SÅ stolte over guttene våre!<3 Johannes veide 3640g og var 51cm lang. 35cm rundt hodet med silkemykt mørkt hår! HELT perfekt!<3 . Min første fødsel var kort fortalt grusom på 36 timer, 5 uker for tidlig med masse komplikasjoner hos meg etterpå, så dette var virkelig motpolen av en annen dimensjon!! Fra vannet plutselig gikk kl 01:30, til Johannes var ute kl 07:03, så gikk det rett over 5 timer!! LYKKE til alle dere som venter ! Det er bare helt fantastisk. Sees på dinbaby!!<3
*Oktoberprins:)*HØYGRAVID* Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Gratulerer så mye med prinsen Gleder meg til det er min tur
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 26. august 2010 #3 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer så mye med gutten din:=) Så fantastisk. Kos dere masse:=)
Hjertelyd & Knøtteline Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer så mye, jeg og vil føde i vann! (og helst ganske snart ) Kos deg masse - det har du fortjent!j
mammaen til 2+1 Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Eeendelig.. =) Dette har jeg ventet leeenge på.. Gratulerer med gullet.. =) Hilsen "Williams mamma" - nytt nick.. =)
<3_2gutterogeijente_<3 Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 gratulerer så mye, hørtes ut som en perfekt fødsel så en sånn har jeg også bestillt! hehe Masse lykke til videre med nurket:)
2 boys & now pink Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Gratuelrer kjempemasse med lille gutten din! Høres ut som en flott opplevelse! Kos dere masse, og nyt tiden...
MissVaiper Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer så masse med lille Johannes! Så spennende at du valgte ABC etter en tung første fødsel! Kos dere masse nå i tiden fremover!
Voyeur Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Hørtes ut som en kjempefin fødsel! Kos deg med lillegutten;)
Cat&Gullungene Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer så mye. Nå må du bare kose deg med det lille guttegullet ditt ;-)
KristineMed2Sønner<3 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2010 Tusen hjertelig takk alle sammen! Vi koser oss såå masse:) Lykke lykke til jenter!! Unner alle en like flott opplevelse!!
-S- Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Gratulerer så mye:) Høres ut som en kjempeflott fødsel! Kos dere masse i tiden fremover!
Gjest Skrevet 26. august 2010 #13 Skrevet 26. august 2010 Det høres virkelig ut som en fantastisk fødsel!! Gratulerer så masse med Johannes (NYDELIG navn!) Og lykke til videre:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå