Gå til innhold

Gutten min er 11 uker og veier 7 kilo alt, andre med store barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han vokser i lengen også, så han ligger riktig an på kurven, men er 25% over gjennomsnittet. Jeg gir bare brystmelk, men blir jo litt bekymret da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min jente er i samme kurve! LItt irriterende å høre alt maset om hvor stor hun er, men så lenge hun er frisk så er det d som betyr noe :)

Skrevet

Pluggen min var 7,1kg nøyaktig 3 mnd, 66cm lang:) Kun på mm, et brystbarn blir aldri "for stor". Min er fotsatt en deilig bollete baby på 9 mnd og 11,3 kg. (Gudskjelov leker han godt for seg selv, for eneste ulempe med store barn er hvis man må bære mye...) Såååå mye heller stor og go' baby enn bekymret for liten vekst- kos deg med gutten din:)

Skrevet

var på 6 ukers kontroll med frøkna vår på tirsdag, og ho var 6 kilo og 61 cm lang, så er ikke akkurat liten ho heller:o)

Ho var foresten 4170g og 53cm da ho blei født, men jeg bekymrer meg ikke, ho får kun mm ho også:o)

Skrevet

Ikke bekymre deg. Så lenge han kun får brystmelk så kan han få så mye han vil.

Min gutt er nå snart 3 år, men han veide 7590 g når han var 12 uker. Han var 62 cm lang. Han er nå en helt vanlig slank gutt, men ikke spinkel.

Jeg har og ei jente, hun var 6320 g og 64,5 cm ved samme alder. Utrolig hvor ulike barn kan være.

Skrevet

Dette har jeg og tenkt på... Min gutt var 6 kg når han var 5 uker, og 61 cm. Var 4420/52 når han ble født. Vet ikke hvordan han ligger på kurven. Sunn og fornøyd baby som kun får mm. Godt å høre at han ikke er alene!

Skrevet

Min er 9 uker og nærmer seg 7 kg, kun mm. Jeg synes det bare er godt at han er stor og sterk og god .-)

Skrevet

Mener dere da at hvis de kun får mme så blir de store?

Jeg har et stort barn, han har alltid vært det og er perfekt ifht lengde og vekt. Han skiller seg ut aldersmessig da.

Han var og 4 kg og 54 cm da han ble født - kjenner jeg er litt lei av å høre *Din unge er jo kjempestor!" Han er helt normal!

Skrevet

Jeg fullammer min gutt på 9 uker, han er 6,5 kg, så han rekker vel å bli 7 kilo før han når uke 11, tenker jeg! Vi har ikke målt lengden hans ennå...

Skrevet

Kurver ang vekt på de små nurkene våres er helt på jordet innimellom.. eller, hs er kanskje for opptatt av at barna skal være på kurven... jeg fikk kjeft for at minsten var for liten... det vil si 30gr for lett på kontroll... så måtte på ekstra vektkotroll:S følger barnet sin egen kurve å ikke minst, virker de blide å fornøyde så hvorfor være så fokusert på vekta?? nyt barna enten de er "for store" eller "for små" perfekte er de uansett:D

Skrevet

Vår gutt var 7530gr da han var 12 uker(3mnd). Fikk også bare mm, alle sa for en plugg, det må være kraftig kost han får.... Haddde vel litt ekstra fløte i puppene.. Jeg har aldri bekymra meg for vekta, han er no blitt 8 mnd og legger nesten ikke på seg lengre.

Gjest JuniGull2010
Skrevet

Selv er både jeg og mannen min over gjennomsnittet høye. Jeg vet at vår sønn alltid vil ligge over gjennomsnittet pga dette, det ville vært rart om vi hadde fått en liten gutt! Så hvis noen sier til meg "så stor", så sier jeg; "ja, se på mora"...

Gutten vår er akkurat 10 uker i dag. Jeg veide han istad og da veid han 6860 og var 65 cm lang.

Skrevet

Min var 4140 da han ble født, 6060 ved 6 uker og nesten 8 kg da han var 3 mnd. Nå er han 9 mnd og 9,5 kg... Han fikk også kun mm. Fikk høre av legen at veksten kom til å være stor i begynnelsen (typisk for mm-barn), men at det ville flate ut etter hvert. Og det stemte her i hvert fall. La bare på seg 200 g fra 6 til 8 mnd, men har vokst veldig i lengda og er nå ca. 76 cm. Ikke tenk for mye på dette, det ordner seg selv. Særlig ettersom du gir morsmelk :-)

Skrevet

Gutten min er 12 uker, veier 9400 gram og er 68 cm lang. Så ja, jeg kjenner til det med å ha stort barn :) Han får kun mm også. Jeg har sluttet å høre på de som kommenterer størrelsen hans, han er frisk og sunn og jeg er kjempeglad for at han spiser godt. Bedre å ha det "problemet" enn det omvendte.

Skrevet

Jeg har ei jente som var 6900 g og 62 cm på 3 mnd-kontrollen. Håper det flater ut ja, for hun kan da ikke fortsette å legge på seg sånn. Men hun får kun mm så... Sønnen min fikk kun mme, og han var lengre og veide mindre.

Skrevet

min var på 3mnd kontrollen 9945g og 68 cm. nå skal vi snart på 4 mnds kontroll o g jeg frykter vekten....

Skrevet

Ingen grunn til bekymring. Godt å ha noe å gå på- pluss noen er jo bare litt større:-) Min lille er snart 10 uker og er godt over 6 kilo (en stund siden jeg veide ham nå..). :-) Han følger sin egen kurve, det vil si hakket over normal linjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...