Gå til innhold

trodde jeg var gjennom vognjungelen, men nå tetter det seg til igjen!!

Anbefalte innlegg

hadde funnet ut at emmaljunga city cross var den perfekte vognen for meg! nydelig vogn, men mange muligheter!

men så kom min svigerinne med et maxi cosi bilsete til oss, (fikk arve deres) og dette er jo et veldig bra bilsete! emmaljunga sitt sete fikk dårlig i test.

så nå er jeg på nære nippen til å sette himmel og jord i bevegelse for å få noen til å lage en adapter til emmaljunga/maxi cosi.

noen som har fått tak i dette i utlandet?

har også sette litt på teutonia sine vogner nå etter hvert, men syntes de virket små, og kjenner motløsheten kommer litt tilbake! er lei av å se på barnevogner, og ungen er jo ikke en gang kommet ut!!

Fortsetter under...

Vi kjøpte en Quinny buzz på salg for å kunne sette maxi-cosi setet på. Hadde i utgangspunktet kjøpt Simo vogn. Men ikke sett himmel og jord i bevegelse for å finne en vogn som passer til bilsetet. Min erfaring er i alle fall at det er begrenset hvor mye du bruker det. Hvis du skal kjøpe bare en vogn så prioriter at det er en vogn som dekker dine øvrige behov før du legger for mye vekt på å kunne sette bilsetet i det. Er jo en svært begrenset periode det passer med minste setet i bilen før man må bytte uansett. Bruk evt penger på en god bæresele/bæretøy i stedet. Godt alternativ når du skal på butikken etc.

Enig med vedkommende over. Det er ikke så lenge du kommer til å bruke bilstolen på vognen. Så det er ingen ting å stresse over.

City Cross er jo, om ikke veldig stor, ikke så liten heller, så vil tro du ganske raskt kommer til å føle det blir "bal" å dra på den når du f eks skal handle.

Hva med å heller kjøpe en lite trille som Maxi Cosi kan festes på. F eks Titanium Breeze eller Quinny Zapp. Da har du også en liten shopping trille du kan bruke når babyen blir for stor til å sitte i bilstolen på shopping.

Jeg selv hadde Simo Duo som første vogn, og Maxi Cosi bilsete. Simoen ble ofte for stor å ta med på shopping syns jeg, hvertfall på korte turer. Nå er det jo ikke mulig å ha bilstol på denne, men sånn tenkt, bare understellet ville vært altfor stort å dra på.

Så jeg kjøpte en Quinny Zapp til å ha bilstolen på. Den ble ikke så altfor mye brukt. De små skal jo helst ikke ligge i bilstolen for lenge heller. Zappen var egentlig et dårlig kjøp, så det ble til at jeg kjøpte en Titanium breeze pga at den har en muligheten til å legge ned ryggen på. Den egner seg dermed bedre for de minste.

takk fo svar begge to!! satte tankene i litt annet perspektiv! skal se på titanium breeze, hadde tenkt at det holdt me en vogn i begynnelsen, men kan jo være greit å tenke litt lenger! bæresjal er allerede kjøpt inn, tenkte mest på diskre amming og bæring rundt i hjemmet, men ser jo det etter hvert om den er behagelig og sånn! ellers har jeg begynt å se meg om etter en maitai. ble litt mindre frustrert nå!

takk takk

du kan jo se på maxi cosi mura, de har itillegg store bager!

vi brukte bilsete funksjonen mye sist, men tror ikke jeg hadde savnet det så veldig om jeg var vant til den.

men var ganske greit når hun sov.. da slapp vi å vekke hun for å flytte hun fra vogn til bilsete og omvendt

Skriver under på de over her som sier at bilstolen ikke ble savnet /brukt.

Vi hadde ikke bilstol som passet til vognen med førstemann og kommer ikke til å ha det med nr to heller. Skal jeg på kjøpesenter vil jeg at gullungen skal ligge i vognen, mye bedre for en liten baby. Og skal jeg kjapt inn i en matbutikk kan jeg ta ut bilstolen og sette den i handlekurven- om jeg ikke skal storhandle da, for da blir det ikke plass.

Annonse

I motsetning til de andre her brukte vi bilsete på understellfunksjonen MYE - spesielt dersom vi skulle en kjapp tur inn på en butikk, og babyen sov i stolen sin.

Jeg vurderer Maxi Cosi Mura 4 nå, nettopp pga at det er lettvint å sette bilstolen på understellet.

Har sjeldent hatt behov for å klikke bilstol på vogna. Om du allikevel vil ha ønske om det kan du f.eks kjøpe en pent brukt quinny zapp eller titanium breeze, for på disse følger det med adapter til maxi cosi :)

Jeg har hatt maxi cosi bilsete og vogn, og syns det var utrolig kjekt å bare kunne klikke bilsetet på understellet. Brukte det mye!

Vi hadde veldig liten plass i bilen. For å få litt større plass i bilen, kjøpte vi en brukt Quinny Zapp til noen få hundrelapper og la det understellet når vi skulle på kjøpesenteret o.l.

Kan jo forøvrig si at jeg var veldig fornøyd med MAxi Cosi vognen også (mura 4). God å trille i snø, og kommer lett fram med de to svingbare hjulene foran.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...