septbaby09 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Har ikke vært her på noen mnd jeg nå, pga sommer, ferie, flytting og oppussing. Er det noen gamle kjente her, det er jo litt tidlig å bevege seg over til neste gruppe. Men er det vel dags for de fleste av oss og ut i jobb igjen... jøss....hvor ble dette året av!!?? Vestlandsfanden, hvordan er det med deg?? Vokser magen. Tenk nå nærmer de små seg 1 år....
fjellgeita♀09 ♂10baby14 Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 JAA!!! *rekker opp hånda* Nå har jeg begynt å jobbe igjen. Jobber mer enn full stilling for jeg har tenkt å avspasere en del til høsten og ta ut ferie, noe som betyr at jeg kan få fri fra begynnelsen av oktober og frem til jeg skal ut i permisjon igjen den 8. desember. Jeg må innrømme at jeg syns det var litt godt å begynne å jobbe igjen. Og ikke minst; Det blir ekstra godt å komme igjen til lille vennen igjen. Vi har også nettopp kjøpt hus og har såvidt begynt på oppussinga. Håper å bli ferdig med det viktigste til jul. Sitter og tenker på at snart skal vi over til småtroll 1-2 år. Merkelig! Jeg syns ikke de første månedene som mamma gikk så fort, men de siste 5 månedene har virkelig flydd av gårde. Jeg syns det er vemodig å se tilbake på bildene som ble tatt for noen måneder tilbake og se den store forandringen. Samtidig er det kjempeartig at snuppa blir større. Hun forstår så mye mer, og jeg forstår henne bedre Magen begynner vel så smått å komme. Er over 22 uker nå. Det går fort. Har et veldig fint svangerskap. Det var bare de første månedene som var helt pyton. Det blir visst en gutt denne gangen termin 29. desember. Og ellers septbaby, hvordan går det med den lille som ble oktoberbaby?
Lillemor&Gutta Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Om du husker meg vet jeg ikke . 28 okt 09 her. Guller er snart 10 mnd å stor gutt . For min del ble det ikke jobb i år. Ble litt uventet samlivsbrudd i sommer så blir hjemme med gulle i hvertfall til over nyåret.
kirsty*2barnsmamma Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Heisann! jeg er her enda Men leser egentlig mest på 1-2 års forumet da jeg føler jeg har mer utbytte av det. Her inne er det jo mest småbabyproblemer som blir diskutert hehe. Og jeg trenger hjelp og råd med helt nye ting. Men henger jo her inne til hun blir 1 år da.
Moden fersking Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Jeg er også her, lillegutt født 31.10. Går litt stille i kulissene bare... Har ikke tenkt på å lese 1-2 år ennå, jeg, synes fortsatt jeg finner mye interessant her. Utrolig hvor fort tiden går. Sukk. Koser meg hjemme, og kunne godt vært hjemme myyye lenger!
abella Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Å jada, fint sted å slå i hel litt tid når man har litt til overs... Har begynt å jobbe igjen og synes det var skikkelig fælt! Ser jo bare gutten min et par timer hver dag. Pappaen skal være hjemme med han frem til jul. Enig i at de første månedene gikk veldig sakte, da lurte jeg litt på hva vi hadde gjort! :-) Men etter den første slitsomme perioden har tiden bare fløyet avgårde. Når planleggere dere neste? Jeg lurer på om 2 år kan være en fin alder å satse på?
Gjest Kira06 Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jada, henger fortsatt her jeg også... selv om jeg er endel inne og titter på 1-2 år. Men må innrømme at det ikke er like mye action der:) Datteren min blir et år 18. september, og har nå startet i barnehagen. Det er utrolig rart, men må innrømme at det er litt deilig også. Hun har alltid vært en krevende unge, hvor vi fikk en tøff start med kolikk. Så nå kjenner jeg at det er deilig å ha litt "meg-tid" innimellom. Startet i ny jobb denne uken, og er så heldig at jeg bare skal jobbe 50% stilling frem til jul. Så da blir det korte dager i barnehagen for vesla. Ser dere andre også har litt tanker rundt barn nr 2. Jeg fikk påvist en feil på livmoren under mitt ks, og må igjennom en rekke undersøkselser før jeg får klarsignal om jeg kan/burde bli gravid igjen. Akkurat nå har jeg ingen store ønsker, men regner med at det melder seg med tiden. Og har alltid ment at barn har godt av å ha søsken... Hvordan skal dere andre feire 1-års dagen da?
Gjest Kira06 Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Jada, henger fortsatt her jeg også... selv om jeg er endel inne og titter på 1-2 år. Men må innrømme at det ikke er like mye action der:) Datteren min blir et år 18. september, og har nå startet i barnehagen. Det er utrolig rart, men må innrømme at det er litt deilig også. Hun har alltid vært en krevende unge, hvor vi fikk en tøff start med kolikk. Så nå kjenner jeg at det er deilig å ha litt "meg-tid" innimellom. Startet i ny jobb denne uken, og er så heldig at jeg bare skal jobbe 50% stilling frem til jul. Så da blir det korte dager i barnehagen for vesla. Ser dere andre også har litt tanker rundt barn nr 2. Jeg fikk påvist en feil på livmoren under mitt ks, og må igjennom en rekke undersøkselser før jeg får klarsignal om jeg kan/burde bli gravid igjen. Akkurat nå har jeg ingen store ønsker, men regner med at det melder seg med tiden. Og har alltid ment at barn har godt av å ha søsken... Hvordan skal dere andre feire 1-års dagen da?
Gjest Kira06 Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Sorry for posting av innlegg to ganger, pcen hang seg opp:(
septbaby09 Skrevet 26. august 2010 Forfatter #11 Skrevet 26. august 2010 Så koselig at det fortsatt er flere av dere her inne Så gøy med magen som popper vestlandsfanden kjenner jeg syns denne tida er litt vemodig, er jo 1 år siden vi gikk rundt og talte ned uker og dager... ihvertfall gjorde jeg det men så gikk jeg jaggu lenge over også haha.. Oktoberbabyen min har det tipp topp. Begynte i barnehagen 2 uka i august, men etter 1 uke lå han rett ut med feber og lungebet i 1 uke, så var første dagen tilbake idag, da ble det litt mere gråt, men det går seg nok til. Hva med lillejenta deres? Tenk hun skal bli storesøster snart, hva tenker du rundt det, er du klar for to tette Så gøy med gutt....veeeeldig stas med gutt også, gøy med en av hver da Uff oppussing ja, phu.... det ble et litt større prosjekt enn først forventet, men men... shit happens, du vet når man først er igang kan man like gjerne...osv osv hehe. Vi håper på november engang, selv om jeg gjerne skulle feiret bursdagen til lillemann der ;( Får finne på noe annet, har dere andre noen gøye el koslige planer for den store 1 årsdagen? Jeg har 1 uke igjen av perm/ferie... kjenner det er litt blanda følelser. Var 100% sykemld de siste 3 mnd av svangerskapet. så kjenner det skal bli litt godt og komme ut i jobb igjen. Pga flytting har jeg fått ny jobb, og skal jobbe 50% natt, litt deilig for da får man litt mer fri, og kan styre det litt mer selv, så enig med deg Kira06 skjønner det blir lite tid med den lille da.... Hmmm...nr 2 ja, haha... Han lille vi har, han har fortsatt ikke sovet 1 hel natt, så kjenner at det er et aldri så lite prevensjonsmiddel i seg selv om dagen, samt totalrenovering, og snart jobb haha, men jeg tenker litt som det, 2 el max 3 år imellom, hadde også vært litt deilig med 1 sommer nå uten mage, eller fødselkropp som henger i litt for lenge, pga altfor mye sjokolade, og ingen trening....sløv!!! Så nå blir det full skjerpings!!!!
Kulepennen Skrevet 26. august 2010 #12 Skrevet 26. august 2010 Jeg er også her ennå, skiftet nick siden sist da.. Fikk en gutt 28.10, og han skal begynne i barnehgen på onsdag! Må si jeg gruer meg en god del til dette. Har allerede planlagt at neste gang vi får barn, så skal jeg ta permisjon ut året/halvåret, slik at barnet minst er 1 år når det begynner.. Men hva visste jeg som førstegangsfødende, hormonell og en haug med NAVpapirer som skulle fylles ut. Husker jeg vurderte å ha 100% lønn også, glad jeg gikk bort i fra det alternativet i dag iallefall. Jeg, som flere oppfor, savner heller ikke spebarnsperioden, syns den gikk sent, men nå flyr dagene av gårde. Storkoser oss hjemme om dagen, og nyter hvert sekund før jeg begynner i jobb igjen. Utrolig facinernde og artig å se hvor mye som skjer med barna nå, utviklingen er enorm! Har ingen planer om å få flere barn enda. Fikk satt inn spiral ganske raskt etter fødsel hehe Men selv om en spiral varer i 5 år, skal du ikke se bort i fra at den er tatt ut i god tid før dette Kan si jeg hadde en ganske tøff fødsel, og ble skremt! (HasteKS til slutt). Ser for meg terapi både med jordmor og lege neste graviditet. Men den tid, den sorg! Har endelig kommet meg over det verste (brukte laaang tid på å komme meg til hektene etter fødselen). Elsker å være mamma
olebrum30_05&09&13 Skrevet 27. august 2010 #13 Skrevet 27. august 2010 Jada Litt rolig.. leser som regel bare og svarer innimellom Fikk en liten gutt 14 september 09.. bare 18 dager til så er han 1 år.. huff.. det har gått AAAAALTfor fort.. syns egentlig alt var "slitsomt" fra han var 5-6mnd til han var ca 7-8 mnd.. Vi flyttet når han var 6 mnd og får det hadde han bronkitt, falsk krupp, vanlig forkjølelse osv.. så ble lite søvn og følte jeg aldri skulle få en tipp, topp frisk unge.. så flyttet vi og da ble det iallefall ikke søvn å få.. sovnet seeent på kvelden og våknet 1000 ganger om natten.. men så puff så snudde det og ungen sovner mellom 6-7 på kvelden og sover til halv 7-7 på morgningen med noen oppvåkninger om det er mye som skjer.. så nå nyter jeg livet som 2barnsmor gleder meg til 1 årsdagen.. Med jentungen var jeg og barnefaren fra hverandre en liten periode så 1 årsdagen ble feiret hver for oss.. men nå får vi feire alle 4 i sammen.. Blir koselig
Anettemor82 Skrevet 27. august 2010 #14 Skrevet 27. august 2010 Er her jeg også. Gutten min begynte i barnehage for tre uker siden nå og han stortrives. Verre med mor som synes det var godt å begynne i jobb, men savner litt de "slappe" dagene hjemme. Jobber 100% så det blir lange dager dessverre. Ellers er alt fint med oss. han ble født 7. oktober forresten. Ingen planer om flere iallefall ikke på en god stund. har en på 2 1/2 år fra før så de er tette nok disse gutta her:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå