Irene Adler Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 ...i brystvorta når han dier. Han kikker opp på meg med et "lurt" blikk og biter til. Han har to tenner i nede, ingen oppe. Holder ikke ut tanken på at han skal bite meg med tenner både nede og oppe når de kommer, så vurderer å kutte ammingen. Litt synd fordi det er kos. Hadde tenkt å amme til han ble året pga. immunforsvaret/antistoffer når han skal begynne i barnehagen. Flere som har opplevd biting? Hav gjorde du? Slutta du å amme? Også posta på skravle.......
Sistah*G07*J09* Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 hadde samme problemet med storebror, å der endte det i slutten på ammingen. Men da fikk han bare på sengen morgen og kveld, tok flaske greit også, så var egentlig ikke noe problem. Nå beit lillesøster meg for første i natt, så vi får se hvordan dette går. Var så inni h...... vondt at jeg ropte høyt og begynte å gråte. Så jeg koblet henne av med det samme, å sa strengt NEI! la henne til ettterpå, å da gjorde hun det ikke igjen. Har også hørt at visst man holder ungen tett inntil brystet, så får de ikke mulighet til å bite, fordi de har så mye bryst inni munnen.
Irene Adler Skrevet 25. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2010 Aha, skal prøve holde tett inntil neste gang, så får vi se. Har nok heller ikke vært streng nok når han bet. Tok han bare bort og pakket inn puppen; da begynte han å gråte......og mor frem med puppen igjen... Han snurrer meg rundt lillefingeren.
Gjest JuniGull2010 Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Kanskje du får flere nyttige tips her? :-) http://ammehjelpen.no/artikkel/21/Biting
b77h Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 mi begynte å bite rundt 6 mnd alder...da de første to tennene kom nede. Og kjenner igjen det lure smilet ja!! Men jeg skrek til hver gang og tok henne vekk - og gjorde alt jeg kunne for ikke å begynne å le når jeg så det forfjamsa uttrykket hennes... Etterpå har jeg funnet ut at jeg skal holde puppen unna når hun setter frem underkjeven m tennene først - og ikke tungen. Etter jeg ble bevisst på at hun har tungen ute, så har det fungert fint. Bortsett fra en morgen hun bet til da jeg var i halvsøvne... Men vil holde ut en del biting for at hun skal få den gode morsmelken i seg. evt kan du jo pumpe deg og gi henne på flaske om det blir alt for ille...
Tingeling&guttaboyz Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Yngstemann gjorde dette når han fikk tenner. Gruet meg som en bikkje til han skulle få i overmunn også, men det var mest bare i begynnelsen at han bet. Skulle tydeligvis utforske... Nå -4 mnd etter tanndebut- er det kun sporadisk og da mot slutten av ammingen når det ikke er mer i puppen. Når han bet var det slutt med pupp, så kanskje han har lært etterhvert siden det skjer sjeldnere og sjeldnere? Krysser fingre for at funker for dere, men hvis ikke er det jo bare et par mnd til "vanlig melk":)
Formerly known as Tina Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 jenta mi begynte å bite med gommene da hun var 4 mnd.... gruer med selvfølgelig til tennene kommer... Men:-) HS sa til med da at jeg skulle ta henne vekk fra puppen. Se strengt på henne og si klart og bestemt nei! og så koble henne til igjen. Dette skulle jeg gjøre hver gang hun bet. Det gikk faktisk fort over selv om hun gjør det av og til på morgene når jeg egentlig ligger å sover:-) Tror da hun bare vil vekke meg. hehe Hun har ihvertfall et utrolig lurt glimt og smil etter at hun har gjort det:-) Et annet tips fra min svigermor er å holde fingeren hele tiden i munnviken på ungen. da får du fort satt inn stopperen før de biter. Hun ammet alle 4 barna til de var halvannet år så der var det nok endel tenner til slutt:-)
Irene Adler Skrevet 26. august 2010 Forfatter #8 Skrevet 26. august 2010 Takke takk for mange fine svar og tips:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå