Gå til innhold

Hva har man i vogna i oktober-november??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt voksipose, men det er vel litt i varmeste laget i høstmånedene oktober-november??? Har dere lammeskinn i vogna hele året fra baby er nyfødt?

Svar og innspill mottas med takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare hatt vinterbarn jeg, så jeg lurer litt jeg og... har gjort klar vinterpose og dyne... men.....

Skrevet

Har også voksipose, men den blir litt varm med det første ja. Lammeskinn er fint, men husk at det også kan bli vel varmt iblant - skal kjøpe det også jeg, men ikke til bruk hele året da, da blir det litt for varmt... I overgangsmånedene kommer jeg til å bruke lammeskinn, dyne og evt vogntrekket. Altfor ofte at man tar på bebisene for mye klær og pakker inn i for mye nedi vogna :)

Skrevet

Tusen takk for svar.... Har sett en del på sånne vår/høst-poser i fleece, men er jo så dyrt. Kanskje det funker bra å bare ha lammeskinn i bånn og dyne oppå....Også tar man i bruk voksien når vinteren setter skikkelig igang?? Hvor kaldt skal det liksom være før man bruker voksien a?? Er første gang for meg dette her, så er litt forvirra fortsatt :)

Skrevet

Det ser du bare an der og da- vanskelig å spå hva temperaturen kommer til å være i oktober/ november allerede nå;) Men jeg tror nok at dyne og lammeskinn vil funke bra i starten, og om babyen er kald eller varm må man bare kjenne etter bak i nakken deres- er de svette/ klamme har de på seg for mye, er de kalde trenger de mer klær eller varmere pose=)

Skrevet

Jeg heier også på lammeskinn og dyne i begynnelsen og så kan du vente med Voksi til det blir flere minusgrader.

Hvis du ikke har på barnet så mye klær kan du nok begynne å bruke Voksiposen før. Du kjenner uansett lett i nakken på babyen om temperaturen er passe. Ull er kjekt:-)

Skrevet

Tusen takk :) Da har vi en plan. Da blir det ullbody og strømpebukse og lammeskinn og dyne i starten :):):) Også kjenner jeg i nakken underveis...

Skrevet

Jeg tenker at vi prøver oss litt frem.

Har voksi pose, men den blir nok for varm i begynnelsen (termin i beg.av sept.). Tenker å se an tempen litt, muligens det blir lammeskinn + dyne i begynnelsen. Kanskje en tynn ulldress om det trengs.. Så har vi jo vindtrekket til baggen på vogna vi kan ta over, det luner jo litt.

Man må vel nesten bare kjenne etter på babyen hvordan tempen er nedi vogna. Nå svinger det jo så mye i været og..

Men er jo greit å ha både dyne og pose klart da.. man vet jo aldri:)

(også kommer det jo an på hvor i landet man bor...!)

Vet om mange som har lammeskinn hele året, fordi ulla regulerer tempen...

Ikke så lett å vite på forhånd. Prøv deg frem:)

Skrevet

Her blir det voksi,regulerer med hva ungen har på seg.

Skrevet

lammeskinn, og dyne/hjemmestrikkede ulltepper etter hvor kaldt det er.. myyye lettere å regulere enn en tykk voksi pose som fort blir kokeovn. bagen er jo kjempelun uansett, kommer lite kald trekk nedi der.

Skrevet

Lammeskinn er absolutt ikke for varmt i oktober... Snuppa på 4 har brukt lammeskinn hver eneste dag hele året fra dag 1, og blir klam om hun sover uten det.

Jeg har lammeskinnspose til det blir ordentlig vinter. Har termin i starten av oktober, og da tror jeg man må se ann temperaturen litt. Blit evt å bruke en sånn liten dunpose til bilstol oppi vognbagen, evt dundyna.

Skrevet

Skinn under.. baby har tynn ulldress og teppe rundt seg under dynen og vogntrekket. Dette er varmt nok om høsten. Det blir fort veldig kaldt om vinteren og om man skal vende barnet til den varme tempen på høsten, så vil babyen få det kaldt om vintern.

i tillegg har jeg to varme barn fra før, som aldrig har kunnet ligge i en gammeldags lammeskinnspose om vinteren engang...det har rett og slett blitt for varmt med for mye ull. Bomull med lammeskinn under er perfekt for mine:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...