Gå til innhold

Spørsmål ang. kluter til bebien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt inn egne vaskekluter til bebien, men det jeg lurer på er om jeg skal skille mellom klutene til nedentil og oventilvask? Altså jeg skal bruke ren klut... men skal man f.eks skille på å bruke de med blå kant til nedentilvask og rosa til ansiktet? Eller spiller ikke det noen rolle så lenge kluten er ren?

(Mulig det blir litt mye å holde styr på for mannen....hehe :) )

Hva skal dere gjøre? Noen tips og råd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge man vasker dem på 60 grader i maskinen spiller det ikke noen rolle synes jeg, da blir de jo mer enn rene nok=)

Skrevet

Jeg kokvasker alle kluter som er brukt i underlivet. Blir jo tiss og bæsj på det. Kokvasker også gulpeklutene. Har masse masse kluter så det fyller en hel maskin. Så her bruker jeg samme kluter til ansikt, hender og rumpe.

Skrevet

Bruker de samme. Og vasker alt sånt på 60. Men jeg kommer til å kjøpe sånne engangskluter på apoteket - for å få vekk det værste før jeg vasker med klut. Så slipper man å få altfor mye sjiiit på klutene som skal vaskes :)

Skrevet

jeg må bare spørre :)

bruker dere vaskekluter til å vaske babyen med når dere skifter bæsjebleie? jeg bruker våtservietter, og synes de vasker godt nok.

når det er bading bruker jeg selvfølgelig en vaskeklut :) men jeg har hvertfall aldri brukt det til vanlig bleieskift på storesøster :)

Skrevet

Vasker alt på 60 grader... koker det med masse avføring på...

Skrevet

vi kommer til å ha en farge til oventilvask og en farge til nedentilvask. Om man bare skal tørke litt i ansiktet, trenger man jo ikke å kaste kluten i vaskemaskina, kan heller skylle den godt, og henge den til tørk, og bruke den neste gang:) Har knagger på ene enden av stellebordet, og der kan brukte kluter henge:)

Skrevet

Bruker stort sett kluter ved bleieskift ja. Tror jeg brukte kluter på eldste til han var et år, og etter det mest våtservietter.

Skrevet

Kommer nok til å bruke mest Mesoft ved bæsjebleier, for å slippe all den ekle klutevasken;) Så bruker jeg heller klutene til ansiktsvask og slikt. Våtservietter skal man jo helst bruke minst mulig, fordi de kan være litt uheldige for sart babyhud.

Skrevet

Jeg synes jeg har mer enn nok å vaske uten at jeg bruker kluter til bleieskift.

Hva med sånne papirservietter du kan ha vann på til bleieskift? Du får kjøpt 3 pakker for 100,- på Rudo blant annet. Barnas hus har også en type, men ikke like billig. Enda billigere på Eurocash eller hva nå det heter i Sverige.

Det har vi brukt til nr 2 hele veien og er kjempekjekt. Klutene er myke og gode selvom de er av papir. Vil også tro de er bedre for huden en våtservietter:-)

Skrevet

Ang våtservietter:

Det er jo litt forskjellige meninger ang bruk av våtservietter, hvertfall hvis man ikke vasker med klut/vann etterpå, pga de stoffene som er i våtserviettene. Så jeg tror jeg ville unngått å KUN bruke det. Men jeg brukte våtservietter på førstemann, ved bæsjebleieskift - men jeg vasket alltid med klut/vann etterpå. Denne gangen kommer jeg imidlertid kun til å bruke våtservietter på tur osv (for enkelhets skyld), og heller engangskluter fra apoteket for å få vekk bæsjen. Det blir også myyyye billigere enn disse våtserviettene...

Skrevet

Tips: Vidi-barn kluter på apoteket. 25 kr for 100 stk.

Skrevet

Ja, derfor Mesoft er så genialt! Koster bare 25 kr per pakke på apoteket, fuktes m vann og kastes rett i søpla etterpå;) Like gode og myke som kluter, ihvertfall nesten.

Skrevet

hehe, samme svar som meg under her. Mesoft/ Vidi barn er tingen;)

Skrevet

Vasker alle kluter og håndklær på 60grader og da blir det rent.

Så kommer ikke til å skille klutene sånn..

Til bleieskift bruker vi measoft, ved bæsj har vi olje på de..

Så har vi våtservietter om vi skulle trenge det..

Gidder ikke vaske bæsj med kluter, er jo ikke alltid man får satt på en vask med en gang heller så da hender det de blir liggende litt før de vasket.. usj:p

Ellers til vask bruker vi kluter selvfølgelig.. :)

Skrevet

Her er det gule kluter til bæsj og rosa kluter til ansikt og hender. Alt vaskes på 90 grader. Våtservietter bruker jeg kun når vi er ute, eller ved diare.

Skrevet

Bruker også vidi-kluter fra apoteket ved bleieskift. bruker også og ha disse i en brødpose med litt vann på når vi er ute og farter. Da får man våtservietter uten såpe og andre ting i....enkelt og lettvindt:) andre kluter bruker jeg stort sett i fjestet og ellers på kroppen: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...