Gå til innhold

Trøst meg! Sex og underliv etter fødselen

Anbefalte innlegg

Jeg er bare så trist pga det fødselen har gjort med meg.. Det er ett år siden, men sex er vondt. Og ja, etter mengder med glidemiddel og munnsex i nesten en halvtime. Vet at jeg burde ha mer sex for å tøye og vide ut, men det er vanskelig. Gruer fordi det er vondt, og når han begynner der nede er jeg tilbake i fødesenga. Når han dyttern ut og inn ser jeg for meg lystgassmaska som døyver de grusomme smertene når jeg ble sydd sammen. Sexakten er sånn: forsiktig!, ikke så fort, nå er det litt bedre, du kan godt komme nå ellers blir det vondt igjen.

Her om dagen i dusjen tok han på puppene mine, og jeg utbrøt nei! Etter ammekjør og såre votter er det ikke noe gode følelser igjen der heller.

Dritt!!

Fortsetter under...

Ha ha, votter! Ikke god den iphonen :)

Fint om dere som mener jeg skal ta meg sammen, ha sex på andre måter eller sier sånn er det å bøi mor, kan la være å svare. Evnt ta det i en ny tråd. Blir så trist og nedfor av sånne kommentarer. Gjør alt værre..

Er det lenge siden du har født?

Kan være du har lavt østrogen, og da blir man skikkelig sår og vond nedentil.

Jeg ville bestilt time hos en gynekolog. Dette er en vanlig problemstilling etter fødsel. Og kan hende det er en enkel løsning.

Tusen takk for svar!

Straks ett år siden jeg fødte. Jeg tror ikke jeg takler gynekolog ennå. Var der etter sju måneder, og det var en grusom opplevelse.. Er ikke klar for det ennå.. Da er jeg heller halveis avholdende noen mndr til.

Har også problemer under mens, da blir det ømt det nede hele tiden, og jeg kan bla ikke sitte på huk, fordi det sprenger sånn i underlivet.

Hadde det også sånn. Langt forspill og glidemiddel, my ass. Vondt uansett!!

Det gikk seg til her etter at jeg sluttet å amme. Det var vondt til noen mnder etter ammeslutt.

Nå er der helt over :)

Annonse

Lykke til! Håper det går bedre etterhvert!

Tror faktisk det skal finnes noen hormontabletter som kan hjelpe, men da må du jo til gynekolog...

Selv sliter jeg mye med selve lysten.. vil liksom ikke "kaste bort" mye tid på sånt når man heller kan slappe av eller sove... :s

• 1 måned senere...

Bestill deg time hos noen! Lege eller gynokolog eller noen. Trenger ikke la de undersøke nedentil deg første gangen, om du får hetta ved tanken, men ta en prat med de for å høre hva de kan hjelpe deg med.

Du er ikke den eneste som sliter med sex-livet etter fødselen. Jeg var tørr som en ørken og øm i lang tid (ble også sydd, kanskje et halvt år før det var 'smertefritt' å ha sex..), men nå har det bedret seg, av seg selv. Men om det er østrogen eller noe som er skjeivsydd, så må du ha hjelp for å fikse problemet.

Lykke til :)

• 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...