Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg vet at dette kan stride mot teorien om at småbabyer styrer matingen selv osv... Da tulla mi rundet 1mnd begynte hun å få magevondt. Hun kunne til tider skrike til under amming i tillegg til veldig urolig og skrek pga magevondt... Var hos kiropraktor og han sa: Prøv å ikke mate hyppigere enn hver 3 time +/-. Dersom baby er urolig etter 1-1,5time skyldes dette pga fordøyelse. Instinktet til baby når det er magevondt er at den er sulten, og den søker pupp. Har testet teorien og det virker!!! Gir litt lunket(kokt) vann hvis hun søker mat for tidlig.... Har fått en liten gullunge tilbake:)
Heldig mamma til ♥to gutter♥ Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Dette kan nok stemme for mange. Og var nok tilfelle for lillegutt hos oss også, men så det først i ettertid. Det eneste man må være forsiktig med er å ikke overse økedøgnene. Hvis man holder seg strikt til hver 3. time, vil man ikke øke melkeproduksjonen når det trengs. Og en del små vil ha mat hver 2. time på kvelden uansett. Men ikke dumt å prøve! Kos deg videre!
Pikenurk nr 2ღFødt 17.juli:) Skrevet 25. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2010 Helt riktig! Var det jeg mente med +/- , noen ganger gir jeg henne mat etter 2 timer. Men, ikke etter 1-1,5 time. Var noe med at de da aldri får fordøyd maten ferdig før det kommer ny ladning.Og ser at det akkurat som deg ofte er på ettermiddag/kveld.. :-)
Siamese Hellhound Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Dette høres veldig interessant ut for oss. Jeg har en liten gutt som hele tiden maser på mere mat, men blir sint når han blir tilbudt puppen. Hvordan gir du kokt vann? Bruker du flaske? Hvor mye gir du hver gang?
DollyD ♥ Vida & Mikkel Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 Hallo dere, Sånn er knotten min også! Han sliter tydelig med en "bæsj på tvæsj" og søker etter puppen heele tiden.. men når jeg tilbyr den - tøyser han noe innmari og vil ikke suge allikevel. Skal prøve litt kokt vann her også ;o) Er det OK å koke vannet i vannkokeren? Og som hun over her lurer på - Hvor mye? Og gir du flaske? Klem meg.
Mammahjertet <3 Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Det var et godt tips! Vesla mi har helt siden fødselen(hun er 3 uker) hengt myye i puppen og har i blant krevd mat i "ett sett". Nå har jeg oppdaga at hun sannsynligvis får for mye formelk og ikke av den rike ettermelken. Jeg har drevet og bytta pupp ofte siden hun virka sulten. Senest i dag hadde hun _skikkelig_ skummende bæsj. Ikke rart hun kaver med magen. Babyer skulle kommet med bruksanvisning til førstegangsfødende altså. Takk for tips! Jeg skal prøve ut dette.
beggeto Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 hm,mulig det er problemet her. Ofte småspising, litt soving, urolig, litt mat igjen osv.. ofte bare 1.5 t i mellom hvert måltid nesten hele dagen. Har tenkt litt på det at det kanskje er dumt å putte i han mer mat når han har denne uroen, men syns det er veldig vanskelig å vite. Selv om det bare er 1 1/2 t siden sist han spiste tenker jeg ofte at han spiste jo bare litt så han kan jo være sulten igjen. Og når jeg tilbyr puppen spiser han bittelitt og blir gjerne litt urolig igjen. Ikke lett syns jeg.. Hva er forresten vannet godt for? At babyen skal føle at den får noe? Eller for urolig mage?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå