Gå til innhold

Manglende kontroll i uke 38 ok?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skulle egentlig til kontroll hos jordmor i dag, er i uke 38. Men fikk telefon om at timen måtte gå ut. Fikk da beskjed om å bestille time hos lege om "jeg ville". Jeg har ikke noe skrikende behov for en kontroll, men det nærmer seg jo fødsel, er det noe viktig de sjekker på denne kontrollen? Eller går det greit å bare stå over?

Om jeg ikke har kontroll nå, er det ikke mer da før fødsel? Så det er bare å vente...? :) Fikk ikke tilbud om noe mer kontroll senere heller.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var på uke 38 kontroll her om dagen, og det var en helt vanlig rutinekontroll. Urinprøve, puls og symf.mål. Jeg skal inn til ny kontroll neste uke siden de har kontroll hver uke framover nå i vår kommune.

Skrevet

Ok, så da er det kanskje ikke krise om jeg står over en kontroll da. Det skulle visst være en jordmor der på tirsdag, så jeg kan jo ringe og høre da, om jeg skal dit noe mer eller om det bare er å vente på fødsel :) Er ikke så kjempegira på kontroll hos lege, da jeg sikkert bare får en turnuslege som ikke har peiling...

Skrevet

Du burde dra å få sjekket urinprøven din og blodtrykket iallefall. Det kan jo være fare for svangerskapsforgiftning og slikt på slutten. Men utover det trenger du ikke gjøre noe dersom du ellers føler deg i fn form og kjenner liv.. Stikk innom legekontoret og få de til å sjekke dette. Tar deg to minutt. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...