Gå til innhold

svangerskapkvalme... hjelp meg...

Anbefalte innlegg

Skrevet

eg venter mitt fyrste barn etter å ha prøvd lenge... er 15 veke på veg. men eg sliter veldig med svangerskapkvalme. er veldig masse kvalm og kaster opp kvar dag...matlysten er ikkje til stede og blir kvalm berre av å tenke på middag.... eg føle no at det begynner å gå ut over humøret mitt. er det noken andre som har det på denne måten? eg er overlykkelig over att eg endelig er gravid!!!!!! men eg føle att eg ikkje får nyte det å vere gravid, når eg er så dårlig.... er det enda håp, på at eg kan bl bedre av kvalmen?

noken som har eit godt råd til at kvalmen kan bli bedre?? hadde virkelig satt pris på noken gode råd!!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann! Jeg vet godt hvordan du har det!

Jeg var så sinnsykt dårlig med nr 1. Jeg lå i fosterstilling hele sommeren fra uke 9 og frem til uke 18 eller noe.

Jeg spiste ingenting annet enn et lite stykke grandiosa hver kveld.

Det tærer skikkelig på humøret. Jeg kan forstå hvordan kronisk syke har det. Forsøk å tenke at dette er noe som går over.

Det er håp, det er klart du vil bli bedre! Det er like vanlig å være kvalm til uke 18 som at det gir seg i uke 12.

Hvis du klarer å bevege deg, bruk litt tid på dataspill, bøker, blader etc. Hvis du ikke klarer å bevgee deg så mye så hjelper det å drikke eplejuice med farris.

Kjøp ingefærrot på butikken, sitron og honning. Kok vann og ha i en skive sitron og ca en cm raspet/ oppskjært ingefærrot + honning. Det er skikkelig forfriskende.

Ikke tving deg selv til å spise den maten du leser at gravide BØR spise

Spis eple eller annen frisk frukt

om du lever de første mnd på frukt så gjør det ingenting.

Et annet råd er, ligg rett ut så ofte du kan. Ikke tro at du sakl grei eå gå turer, trene etc i denne perioden av svangerskapet. Dette går seg til, forsøk å overleve.

Hvile er det beste rådet jeg kan gi deg. Jo mer aktiv jeg var jo kvalmere ble jeg. Ikke stress med noe annet!

Stakkar stakkar deg! Dette er helt jævlig!

Det er ikke mange uker til du blir bedre nå, imellomtiden rådet jeg deg til å gjøre det beste ut av situasjonen.

Lykke til!!

Skrevet

tusen takk for råda!!!! setter virkelig pris på det!!!!!!! håpe virkelig at veke 18 kan vere den veka eg blir bedre:)

Skrevet

Jeg er ofte kvalm, synes det hjelper å spise salt popcorn og drikke vanlig cola eller suge på duder salt :) nam nam :P

Skrevet

Spis noen mandler =) Det skal hjelpe og så har jeg hørt at loveharts, sånne drops, også hjelper. Har ikke prøvd de dropsene selv, men verdt ett forsøk...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...