Gå til innhold

Bleieeksem. :( Trenger råd! Så lei meg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Huff, da har lillemor startet i barnehage. Hun har aldri hatt bleieutslett omtrent og nå har hun bleieeksem!! 6 ganger har jeg hentet lillemor med bæsj i bleia, som jeg ser har ligget der en stund, virker ikke som de skifter på ungene så ofte. Jeg og samboeren min har sagt fra pent gang på gang, sendt med salver, olje, mesoftkompresser, alt for at de skal hjelpe oss med å få det bort. Nå har hun vært rød i 2 uker, vi har vært på legevakt til og med for hun blødde en dag. :( Det skjedde i barnehagen. Vi fikk konstantert bleie eksem.

Jeg føler jeg har gjort alt jeg kan og er virkelig lei meg nå! Bruker initiol, sinksalve, fått kortison av lege, lar henne løpe mye uten bleie etter barnehagen, bruker vann,olje, og mesoftkompr, prøver å unngå å bruke vann har hun bare tisset..

Jeg føler barnehagen ikke gjør nok og blir så fortvilet for har ingen kontroll på situasjonen liksom. Kan jo ikke kjefte på dem heller, for vet de har mange barn å ta hånd om, men dette går jo ikke lengre!!

Trenger råd og tips om bleieksem..

Hilsen en lei seg førstegangsmamma.

Fortsetter under...

Skrevet

Ta det opp med barnehagen igjen og igjen og igjen.....! Skikkelig dårlig, stakkars din lillemor!

Skrevet

Hvis du har sagt fra mange ganger på en pen måte, synes jeg du skal ta fram de STORE BOKSTAVENE.. ;-)

Spør de hva som gjør at de ikke skifter på henne, kanskje du kan ta med noe fra legen også om at hun trenger å byttes på ofte pga eksem osv.

Fortell at det er en vond situasjon for deg og at jenta har veldig mye vondt.

Hva om du setter opp en plan på når du ønsker at hun byttes på? F.eks etter mat, før og etter sovetid, ja... når du tror det trengs.

Lykke til!

Skrevet

Må bare få anbefale potetmel på det varmeste her.. jenta hadde akkurat det samme, tror jeg, verste jeg har sett.

Nå var hun hjemme, så lettere å gjennomføre da.

Men tørket hver gang med hårtørrer, tok på salve, og dynket så på med potetmel. Etter en dag var hun bedre, og nå er det helt borte. Gjør dette i helgen, og send så med potetmel i bhg. Lykke til!! Dette hjalp oss!

Skrevet

hei!

jeg jobber i barnehage selv. og hadde jeg vært deg nå så hadde jeg, som hun over her sier, sagt i fra med STORE BOKSTAVER. Si i fra til sjefen så dette blir tatt opp på en ordentlig måte.

fortell hva jenta di har måttet gå igjennom, at dere til og med måtte dra til legevakta med henne så de skjønner alvoret.

men si i fra til styrer, så de ansatte blir kalt inn til ett møte å de får beskjeden printa inn fra sjefen sin!!!

Skrevet

Huff, ja, dette er ikke bra. Ta det opp med styrer dersom det ikke hjelper å si fra til de på avdelingen. At de har mye å gjøre er ingen unskyldning for slikt, da må ledelsen få beskjed om at det er helseskadelig drift.

I barnehagen vi har datteren vår i skifter de som hovedregel bleie 3 ganger om dagen dersom ikke de har bæsjet. Men til oss kom de og sa i fra at de må skifte oftere på datteren vår fordi hun tisser så mye, bare sånn at vi skulle være klar over det hvis vi syntes det gikk mye bleier. De spurte også om vi kunne ta med zinksalve siden de syntes hun var litt rød innimellom. (Etter mine begerper var hun nesten ikke rød. Går over med tørr bleie. Men de virker veldig nøye.) Vår barnehage er helt alminnelig bemannet og har mange nye ettåringer på avdelingen, så det burde ikke være noen grunn til at de ikke skulle kunne gjøre det samme hos dere.

Men si i fra høyt og tydelig. Datteren din skal ikke trenge å bli dårlig av å gå i barnehagen. Lykke til!

Annonse

Skrevet

Tips om supersalve:

Sent svar så jeg håper jo at dette har løst seg for lengst. Helt enig med alle de andre om at barnehagen fortjener et spark på skinleggen og må skjerpe seg skikkelig. Jeg har selv en gutt på 21 mnd som slet med diare som følge av melkeintoleranse (fant vi ut til slutt) så jeg vet mye om å være sår. Vi fant mirakelkuren på helsekosten. Det er en salve som heter APIDERM og den består i hovedsak av honning (som er antiseptisk). Da min gutt på det verste hadde fått kortison/soppsalve og den ikke hadde noe effekt på den blødende rumpa fikk jeg tips om denne salven. 24 timer tok det før sårene var lukket og etter et par dager var stumpen helt fin. Den er dyr, men verdt hver eneste krone.

Skrevet

takk for tips:-) har notert meg Apiderm, skal kjøpe, og ha liggende til neste runde med sår stump. selv om inotyol ( + evt potetmel) har tatt knekken på det meste her.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...