Gå til innhold

Positiv graviditetstest og mensen som forventet....

Anbefalte innlegg

Skrevet

flere som har noe erfaring med dette? Har hendt meg 2 ganger nå, med neg. test etter mensen...Er det tidlig SA?

Hadde også en SA i uke 7 i mai, så vet liksom ikke helt hvordan jeg skal angripe saken..

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har desverre opplevd dette noen ganger :( Første gangen kom mensen noen dager forsinket men de andre gangene har TR kommet presist. Har tenkt at det kanskje bare var skyggestreker for noen av testene var VELDIG svake i flere dager og nesten umulig å se men noen har vært tydelige rosa-røde streker på like før TR. Slik jeg har fortått det er kalles dette kjemisk graviditet fordi spiren trolig ikke har festet skikkelig men bare "kommet borti" livmoren og begynt å produsere litt HCG for å så gi slipp igjen :(

Skrevet

Takk for svar:) Gjelder kjemisk graviditet også hvis man skal utredes for habituell abort?

Har du noen barn fra før da? Det har ikke jeg, og begynner å bli litt redd for at det skal være noe veldig galt..

Skrevet

Det vet jeg ikke... Mulig at jeg hadde fått utredning tidligere hvis jeg hadde gått til legen de gangene jeg mener jeg har hatt kjemisk graviditet for å ta prøver. Har ikke gått til legen desverre fordi jeg har tenkt at det er litt tidlig å gå til legen før IKM og har dermed ingen bekreftede graviditeter.

Har ingen barn.

Da er vi to som har tenkt tanken om at det er noe gale, tenker på det hver dag selv om jeg prøver å la være, slappe av og tenke positivt men det er ikke lett etter alle skuffelsene. Merkelig nok holder jeg motet oppe selv om og gir ikke opp, kommer nok aldri til å gi opp :) !! Har derimot gått inn for alternative metoder som bidronninggele og wild yam denne pp. Har også kjøpt fertilitetsmonitor da jeg sliter med å tolke EL-testene jeg har tatt.

Hvor lenge har dere prøvd? Har du vært gravid tidligere?

Skrevet

vi er i 5.PP og var som sagt 7 uker på vei i mai, men da gikk det også galt. Jeg har også skaffet meg CBFM og er kjempefornøyd, den gir veldig grei oversikt over EL osv. :) Man får vel bare infinne seg med at ting tar tid, så sitter nok spiren etterhvert! Jeg gleder meg i allefall masse, men veldig spent da jeg skal på ultralyd neste onsdag, da jeg har hatt en del smerter nederst i magen noen mnd, så tenker at om det er noe feil så vil de i allefall finne det ut da:) Alle hormonprøver ol er bra, så det blir spennende!

Har dere prøvd lenge da?

Skrevet

Jeg opplevde også kjemisk graviditet denne mnd. Fikk 3 positive tester etter IKM, og da jeg var 4+6 så fikk jeg mensen. Mistet i MA i juni og da var jeg 8 uker på vei.

Satser at det sitter i september i stedet, men det er slitsomt å tenke på at man kan miste flere ganger.

Det er godt å lese at jeg ikke er alene, selv om jeg sevfølgelig ikke ønsker at andre skal gjennomgå det.

Skrevet

Ja, vi får krysse fingrene for september:)

Er jo som du sier, godt å vite at man ikke er alene og at det ikke er "uvanlig", selvom man selvfølgelig ikke ønsker det for andre.

Håper spiren sitter for oss alle snart;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...