Gå til innhold

fikk pakke i posten som ikke var bestilt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min åpnet og så at det bla var et lammeskinn som vi hadde snakket om å kjøpe. Han ville overraske meg og ordenet det til i krybben til jeg kom hjem.

Jeg ble kjempeglad når jeg trodde han hadde kjøpt skinnet- det ble litt misforståelse kan du si..:)

på fakturaen så vi nemlig at noen andre hadde bestilt skinnet..vi ringte sporenstraks firmaet og de mener nå vi skal pakke det inn å sende det til vedkommende.

Vi mener at vi helst ikke vil være postbud for noen som har gjort en tabbe og at de burde sende nytt skinn til vedkommende som har bestilt og at vi bare kan beholde dette..

Er vi urimelige eler skal vi ordne opp i feilen til dette firmaet gratis?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere kan jo høre med firmaet om dere kan beholde det, evt betale en lavere pris ;)

Skrevet

Vi ringte og de sa at vi måtte betale full pris hvis vi skulle beholde det og at pakken tilhørte dem ( selv om vedkommende som har bestilt har forhåndsbetalt) De var ikke imøtekommende for å si det sånn, så vi må nok sende pakken for dem- vil jo ikke at det skal gå utover henne som har betalt selvsagt.

Skrevet

Unødvendig å ikke være imøtekommende da!

Da skal dere hvertfall ha portoutgiftene (gjerne på forhånd).

Skrevet

Det er jo helt vanvittig at de foreslår at DERE skal sende det til deres kunde! Da har de jo ingen kontroll på hvor det kan havne, og dere var jo bare greie mot dem når dere ringte og informerte. Om det ikke hadde havnet hos ærlige sjeler ville de kanskje måtte sende ut et nytt ett.

Send det tilbake, der mottaker betaler porto.

Jeg vet ikke om regler for slikt, men de burd jo ha beklaget og tilbydd dere å kjøpe det for en billig penge. Dere kommer jo til å bruke tid på å sende det tilbake osv.

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt det tilbake før jeg hadde mottatt en frankert returkonvolutt. Dette får de fikse opp i selv!

Skrevet

enig med deg oppned, akkurat sånn jeg tenkte selv.

Kunne jo bare beholdt det og begynt å bruke det- men tror jo på karma da:)

Hadde det vært mitt firma hadde jeg ihvertfall gitt en slags godtgjørelse for ærlighet, men Lilleprinsen er tydeligvis ikke sånn..oops!

Skrevet

AHA! Jeg sitter å venter på en stelleveske fra Lilleprinsen - hvor lang tid kan de bruke på å sende ut en veske????? Har tatt over en uke fra bestilling/betaling og de tar kr 130 i porto så det kan neppe gå som B-post, for å si det sånn. Sendes fra Oslo til Oslo. Det er en dag med postgang det.

Enten er de gristreige eller så er den kanskje et annet sted i landet...

Skrevet

Jeg har ikke hørt mye positivt om Lilleprinsens kundeservice (og heller ikke om varene deres).

Jeg ville tenkt meg om to ganger før jeg kjøpte fra dem.

Skrevet

Er det mulig? Forlanger de at dere skal være postbud uten at dere får noen form for godtgjørelse? Uansett om de betaler porto synes jeg det høres veldig uproft ut. Hadde tenkt å handle der selv, men tror jeg finner en annen plass å handle på.

Skrevet

Jeg har en helt annen erfaring med Lilleprinsen en det du har.

Om de beklageligvis har sendt deg din egen bestilte pakke samt en feilsendt pakke , så syntes jeg det er helt rimelig at de ønsker varen sin tilbake. Slik jeg kjenner til butikken , så har de helt sikkert sagt at de skal sende en frankert returkonvolutt , så de kan få varen sin til en verdi av flere hundre kroner tilbake.

Om du ønsket deg et slik skinn , så kunne du jo beholdt det , så hadde de sikkert bare sendt deg en faktura og at du slapp og betale for frakten .

Min mening er i hvertfall at jeg syntes ikke du har krav på flere hundre kroner for at de har feilsendt en pakke . Og de hadde helt sikkert kompensert deg på en eller annen måte, for at du var behjelpelig med å returnere en vare som ikke var din.

Skrevet

Jeg er enig med Blafre. Hadde jeg vært dere hadde jeg beholdt skinnet, men betalt det det koster mtp at dere likevel hadde planer om å kjøpe skinnet. Hadde dere ikke villet ha det hadde jeg sendt det tilbake på selskapets regning selvfølgelig. Rett og rimelig.

Skrevet

Hva med å ringe vedkommende som faktisk har bestilt og venter på pakken sin å spørre henne/han hvordan det er best å gjøre dette.

Om pakken er åpnet så er det jo mulig at dere kanskje kan overføre penger til vedkommende sin konto å spørre om dere kan ordne slik at dere sender et skinn fra samme plass men i hennes/hans navn.

Da slipper dere kanskje mye styr med selve butikken(selv om det burde skrives et brev til dem om hvordan man behandler kunder)..

Om det sitter en person å venter på skinnet er det jo sannsynlig at den personen er villig til å forhandle litt siden pakken er åpnet.

Skrevet

Det er helt riktig flere måter å ordne opp i dette på, poenget er bare at vi sitter i en situasjon påført oss av et firma som etter måten de svarte på i telefonen virket veldig lite serviceinnstilte. Ikke tilbød de noe form for godtgjørelse heller.

Uansett om vi hadde beholdt skinnet og betalt fullpris, noe de sa vi kunne gjøre ,ville jo det ha gått ut over denne andre kunden som sitter og venter på skinnet sitt. Hva slags kundeservice er det da?

De er dessuten tom for skinn akkurat nå, så da ville det tatt enda lengre tid for den andre kunden å fått varen sin.

Vi sender selvsagt skinnet til denne kunden, det skal jo ikke gå ut over henne!

Men vi kommer nok ikke til å kjøpe skinnet vårt fra lilleprinsen;(

Skrevet

Det er jo bra at du sender skinnet videre i og med at du ikke ønsket det selv. Jeg går ut i fra at de helt sikkert har sendt en returkonvolutt til deg slik at du selvfølgelig ikke har noen utgifter.. og ærlighet lønner seg , man blir som regel kompensert i en eller annen form og kan ikke tenke meg at Lilleprinsen er noe annerledes der.

Erfaringsmessig når jeg selv mottar kundehenvendelser , klager, ris eller ros er det jo også hvordan kunden selv henvender seg som kan være avgjørende for hvordan opplevelsen av møtet blir.

Den andre kunden sitt kundeforhold med lilleprinsen er jo ikke noe du skal tenke på . De kan jo være forståelsesfulle for situasjonen og ha en helt annen opplevelse enn deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...