Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 6 dager igjen til termin og er skikkelig leeeeeei, og ikke minst utålmodig etter å treffe lille...

En venninne som fødte 12 dager før termin fortalte at hun hadde klemt ut råmelk, og foreslo at jeg kunne prøve det. Men at jeg må stoppe hvis jeg får kynnere.

Har prøvd det to kvelder nå, men så fikk jeg plutselig dårlig samvittighet. Det er jo maten til mini :P

Men så leste jeg at man fortsetter å produsere råmelk så lenge babyen ikke er født og morkaka fortsatt er der.

Men, jeg vet så lite om dette...og det kommer veldig mye, det fortsetter å velte ut til jeg slutter å klemme.

Noen som vet om det er dumt å gjøre dette?

Eller er det bare å kjøre på?

He he :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Leste noe her om dagen om at det ikke var lurt fordi man ofte kunne sette igang lure-rier, og at fødsel kunne ta mye lenger tid. Men jeg vet ikke. Jeg har ikke tenkt å prøve på dette hvertfall, minsten kommer når han kommer :)

Skrevet

jeg har og hørt at det bare fører til maserier og kynnere om man ikke er igang med fødsel.. Da kan det hjelpe til med rier..

Skrevet

Men, er det "farlig" på noen måte?

Jeg har egentlig heller ikke trua på at man kan gjøre noe særlig selv, men at den kommer når den kommer. Men jeg kan i hvertfall lure meg selv til å tro at det har noe å si. Hvis dere skjønner.

Jeg fungerer nemlig på en merkelig måte :)

Skrevet

Tror ikke det er farlig nei.. Har selv klemt litt for nyskjerrighetens skyld;P

Er jo mye snakk her inne om herding av brystvortene før fødselen for at amming skal gå lettere, men med ulike meninger.

Og at man kan stimulere seg til rier med å massere de.. men ikke vet jeg..

Jeg har endt på at det kun fører til maserier/kynnere og mer lekking enn nødvendig...

Hør med jordmora di du hva hun mener:):)

Skrevet

Jeg har ikke villet spurt jordmor, for jeg har hatt på følelsen at ho ikke vil like det. He he :)

Men det er nok best å spørre.

Takk for meninger :)

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det - får du maserier er det ganske slitsomt og det er jo selve fødselen man krefter til og ikke sånn lurerier på forhånd. Nei, bruk heller tiden på å sove og spise ;)

Skrevet

Så kjedelig å få sånne svar man ikke vil ha altså :)

Men sove og spise-rådet virker jo ikke så aller verst da!

Det er uansett maks 20 dager igjen, og 20 dager er egentlig ikke lenge.

Gleeeeeder meg nå!

Skrevet

Jeg lekker jeg....

Ha hørt at det er bra å herde vortene...men hvordan gjøre det uten å få maserier da....

Ja ja....

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jeg har fått tips om å gå uten bh, med en grov genser over. For å herde dem altså...nå har det ikke värt kjölig nok til at jeg har kunnet bruke mine grove gensere, som naturlig nok er veldig varme....så jeg satser på at mini og jeg finner ut av dette med ammingen likevel ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...