Formerly known as Tina Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 risgrøt med banan fra nestle og havregrøt med banan og eple fra småfolk? Men ikke av havre/ris/maisgrøt fra nestle? Hva gir jeg da evt når hun blir 6 mnd (hun er 5,5 nå)
ღMadame_mim ღ Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Vi har ikke merket noe til at hun blir noe hard i magen av risgrøt/banan og risgrøt/havre. De andre har jeg ikke forsøkt. jenta vår er 5mnd og får mme i tillegg. I hver flaske får hun litt malt. Hun blir har i magen av melken hvis ikke vi har i malt. Får jenta deres mm eller mme? Gir dere isåfall noe malt? Man kan også forsøke med sviskemos i tillegg.
Formerly known as Tina Skrevet 25. august 2010 Forfatter #3 Skrevet 25. august 2010 Hun får mm så det blir lite malt da:-) Jeg har gitt henne sviskemos når jeg har gitt de grøtene med banan i, men det tar nesten 1 dag før de virker... Det er også litt rart synes jeg. Når ting har vært som verst dypper jeg sutten i malten, men tar også lang tid før det virker. Jeg synes bare det er så rart at hun ikke får hard mage av havregrøten...
Gjest Kira06 Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Banan er visstnok en av de tingene som gir hyppigst treg mage for de minste barna, men vet ikke om det har noen sammenheng med grøten du gir. Datteren vår slet også endel med treg mage på begynnelsen, og fikk beskjed om å pøse på med sviskemos. Gav hun omkring et halvt glass hver dag i en ukes tid, og da løsnet det. I tillegg kan både varme bad, massasje på magen og "sykling" med bena hennes hjelpe.
desembergutt09 + ?? 31.1.12 Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Det kan jo være bananen men du kan også sjekke fiberinnholdet i de forskjellige grøtene. Vår var veldig treg i magen før men nå får han bare grøt med høyt fiberinnhold (havre og musli grøt fra Holle) og det har blitt mye bedre. Vi gir også sviskemos, men det som har hatt klart mest effekt var å gi mer fiber.
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Ris er også vanlig at de kan bli harde i magen av. Ris brukes mye til å stabilisere løse mager. Vi måtte bruke litt malt i overgangen til fast føde. Sviskene var ikke godt! Men var så heldig at vi kunne kutte det ut rimelig raskt. Hvis han blir hard i magen nå får han litt malt på smokken for å få rask virkning:) havregrøten til nestle ble mini kjempe hard i magen av! Den måtte vi kutte helt ut. Her går det kun i risgrøt med banan nå
ღMadame_mim ღ Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 £!$ med mini❤ : Bruker ikke du malt lenger i mme-flaskene i det hele tatt?? Gjør det enda i hver eneste en jeg. Prøvde å kutte ut for ca 2mnd siden og det gikk ikke. Kanskje lurt å forsøke på nytt nå? Minnes at babyen din er bare litt yngre enn min? 5 mnd?
*Frøken Lykkelig med ♂* Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Nei jeg bruker det ikke i det hele tatt lenger:) Går helt fint det her nå Har som sagt bare litt malt på smokken om han skulle bli hard i magen:) Ja han er før 05.april så han blir 5.mnd nå snart:)
Formerly known as Tina Skrevet 26. august 2010 Forfatter #9 Skrevet 26. august 2010 Jeg ser at det varierer litt ja... Jeg skal sjekke fiberinnholdet i de forksjellige:-) I går fikk hun nestles havregrøt med banan og aprikos (6mnd) hos bestemor og idag er hun hard i magen igjen... jeg får gi henne sviskemos i kveld igjen så går det nok over til i morgen:-) Tusen takk for tilbakemeldinger:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå