Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 27+5 og føler meg helt tappet for energi noen dager. Det er så vidt jeg orker å flytte fingrene på tastaturet på pc'n..:P

Også har jeg fått kløe, spesielt på områder jeg blir fort klam; korsryggen og ut mot låra, og bak knærne. + det kjennes ut som det klør inni leggen min :(

Har også fått dårlig nattesøvn pga at en liten en driver og spreller og sparker sent og tidlig..:)

Flere som har det slik?

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142240999-sliten-og-kl%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Var skikkelig plaga med kløe sist gang. Når jeg la meg kvelden begeynte det. Magen, låra, knærne og leggene. Klødde meg til blods. Hjalp en stund om jeg dusja føttene i glovarmt vann. Ellers brukte jeg LITT eurax. Redd for å bruke for mye, men gjorde det på de verste stedene før jeg la meg.

Jeg klør overalt nesten hele tiden. Har fått Polaramin (kløestillende antihistaminer) av legen. De hjelper masse! Nå er kløen til å leve med. Ihvertfall så lenge jeg passer på å ta tablettene.

Dersom dere ikke ønsker å bruke tabletter eller Eurax, kan dere fint bruke hvitvask. Det fikk ihvertfall jeg beskjed om av legen min. I tillegg vil jeg (og legen) anbefale at man bytter ut dusjsåpen med dusjolje, fuktighetskremen med babyolje, at man holder seg unna salt så godt det lar seg gjøre. At man drikker tilstrekkelig og at man ikke har det for klamt og varmt. I tillegg kan det være lurt å slutte med barbering dersom man klør mye på leggene. Barberingen kan føre til økt irritasjon og kløe i huden. Tran/Omega 3 kan også hjelpe litt. Løse klær er bedre enn ettersittende.

Heisan:)

Om du klør så ille og i tillegg er ekstremt trøtt ville jeg tatt en tur til legen og fått tatt en blodprøve for å få sjekket leverfunksjon. Svangerskapskløe er jo visstnok ganske vanlig og i de fleste tilfeller helt ufarlig, men noen ganger kan det skylles at leveren ikke fungerer som den skal.

Mener ikke å skremme altså, men en venninne har akkurat fått konstantert begynnende leversvikt - og det var på bakgrunn av symptomer som tretthet og kløe. (Men som sagt: i de aller fleste tilfellene er vel kløen helt ufarlig:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...