Gå til innhold

Brystskjold ved amming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt skjold siden jeg startet amminga. Vi var lenge på sykehus og det ble naturlig at det ble slik da vesla var syk og fikk flaske itillegg...

Nå føler jeg at hun får mye luft i seg ved bruk av skjold, for syns liksom skjoldet er for stort? hun gulper alltid mye etter amming og det er alltid masse melk i selve skjoldet når hun løsner seg fra puppen.

Har ammet noe uten også, men hun får ikke dette så godt til. Har egentlig lyst til å kutte det ut, men er så enkelt å legge henne til med, og pga sykdom er det viktig at hun får i seg mat uten å bruke for mye energi. Hun får spesialnæring itillegg på flaske x3 i døgnet for å få vekta opp...

Har noen erfaring med at for stor str gir mye luftplager ? og har noen triks for å få lagt henne lett til uten skjold? har ikke store brystknopper, så virker som hun ikke får skikkelig tak. men med flaskemating og skjold blir det sikker mye vanskeligere enn om hun bare visste av puppen......hmmm

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har en på barselsgruppa mi som har brukt skjold siden ungen ble født. Hun er nå 6,5 mnd. det er selvfølgelig litt mer organisering inn i bildet. Grunnen til at hun måtte bruke det var at babyen hadde en skjevhet i munnen noe fysioterapauten fikk løsnet.

Det viktigste er jo at babyen får mat. Gulping er ganske vanlig selv uten skjold... Da jenta mi var nyfødt og frem til ca 2 mnd slukte hun maten og hun svelget endel luft (uten skjold). Jeg ble bare veldig nøye på å få henne til å rape godt etterpå. Jeg ventet også litt med å skifte bleie, sette henne i bilstolen osv sånn at maten fikk synke litt

Skrevet

Jeg har brukt skjold hele tiden til min 9 mnd gamle gutt, og det har ikke vært noe problem. Litt mer styr med å koke skjoldene, men det er bare å ha flere å bytte på. Må jo koke flaskene også... Og nå som han har fått tenner er jeg veldig glad for skjoldet, kan du si :-). Men er du sikker på at du har riktig størrelse? Det finnes jo flere typer.

Skrevet

Hei hei:) Samme "problemet" her. Han fikk ikke tak. Jeg syns og at det ble luft og ikke minst no gris;) Det jeg gjore: begynte måltidet med skjoldet, da fikk han trekt ut brystvorta litt, så tok jeg det vekk etter en liten stund. Og da fikk han tak. Så var jeg litt "streng" noen ganger, rettere sagt litt mer tålmodig;), og til slutt fikk han tak av seg selv. Lurt å ikke prøve når hun er altfor sulten kanskje... Tror jeg dro litt i den selv noen ganger også før amming. Jeg syns det ble så kavete med det skjoldet. Ikke akkurat lett å få det på i det skjulte når en er blant folk. Greiere uten. Vi brukte det i ett par-tre uker tror jeg. Håper dere får det til:) Lykke til:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...