Lille persille* Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Hei! Behøver litt råd her. Snuppa mi er snart 1 uke gammel og har et stort sugebehov. Vi har hittil gitt henne lillefingeren og pga magesmerter så har dette fungert godt for å forhindre alt for mye skriking. Hun har roet seg fint på dette og det ser ut til at hun vet forskjell på om hun bare behøver trøsten og om hun er sulten, hun har ingen problemer med å ta brystet. så hva tror dere? Skal jeg heller gi henne en smokk? Så omstridt dette at jeg er litt forvirret...
Formerly known as Tina Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 gi henne sutten. Jeg vet at de sier rundt 2 uker, men de sier også at man kan begynne med sutt når ammingen er vel etablert. da jeg begynte med sutt var hun 5 dager (ville ikke ha alltid) og jeg var veldig obs på om det gikk ut over ammeteknikken. Noe det ikke gjorde. Sugebehov er sugebehov. Det sier seg vel selv at de trenger noe å suge på:-)
Sistah*G07*J09* Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Så lenge du vet at hun er mett og fornøyd, så gi henne smokk Vi begynte med smokk til begge våre når de var så små, å det gikk bare greit. Så lenge du passer på at hun ikke gråter fordi hun er sulten, å så gir du henne bare smokken. Å så lenge ammingen går greit, og melkeproduksjonen din er godt i gang, så ser ihvertfall ikke jeg noen ulemper med å gi henne smokken.
hjerterom Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Vi gav jenten vår smokk da hun var 5 dager gammel. Hun hadde et enormt sugebehov, og brukte puppen som smokk når hun egentlig skulle spise, så jeg hadde bare de såre puppene. Vi ville at hun skulle bruke smokk heller enn tommelen. Lettere å avvenne, og smokken er jo tross alt myk og beregnet for å suge på i forhold til en hard tommel. Så jeg ville absolutt gitt smokk!!
Vimse + gullene Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 vi klarte ikke vente lenger enn en uke med å gi smokk til vår lille. Hun var helt fra seg, hadde stort sugebehov! Suttet på fingrene til de ble røde, og ble illsint når hendene "forsvant"! Ammingen var ikke i orden da vi ga henne smokken, imot alle råd;) Men jeg tror faktisk smokk hjalp henne så skille mellom sugebehov og sult, for ammingen ble mye bedre etter vi ga smokk!
Gjest JuniGull2010 Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Vi ga sønnen vår smokk etter 4 døgn. Han sugde bra på brystet, så var ikke redd for at han skulle bli forvirret. Og det gikk bra!
Nikki 75 Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Mitt prinsipp om å ikke gi smokk varte i ganske nøyaktig 2 døgn. Han fikk smokk allerede på sykehuset, og ble så mye mer fornøyd! Han har aldri hatt problemer med å skille mellom den og puppen (at det ikke var nok melk i puppen var en annen problemstilling). Så bare gi henne smokk med god samvittighet, du!
mamsen30 Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jeg ville ikke hatt noen betenkeligheter med å gi smokk. Jenta mi fikk smokk allerede første dagen på sykehuset, uten at det førte til noen problemer i forhold til ammingen.
Venter tvillinger Januar13 Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Snuppa her har også stort sugebehov.. Når jeg lå på sykehuset fikk jeg beskjed og gå ned på apoteket der og kpe smokk til a.. Men det hjalp ikke hu ville ikke ta smokken.. Først nå 8uker gammel tar hu endelig smokk.. Kun skåne sut smokken.. Godt det og for da ødelegger hu ikke tenna når de kommer og "bittet" sitt.. Så når hu er mett her fra meg så får hu smokken.. Tar den kun når hu ligger og er trøtt.. Så den funker ikke som noe lyd demper
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 26. august 2010 #10 Skrevet 26. august 2010 Datteren min ble innlagt på nyfødtintensiven, og da de trillet henne inn til meg på morgenen etter fødselen hadde hun smokk i munnen allerede... Og det gikk helt greit det. Men prøv selvfølgelig alltid med puppen først, ihvertfall til melka har tatt seg opp i mengde. Jordmora i kommunen ringte til meg en uke etter fødselen, og hun sa også at vi burde gi henne smokk fordi hun skulle ha mat minst en gang i timen. Du merker fort hvis det går ut over amminga. Har en sønn også som ikke klarte å suge ut melk slik at han måtte få melk fra kopp/sprøyte, og det var jo en helt annen ting enn datteren min som tok puppen med en gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå