med nr 3:) Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Samboer til barnefar driver å legge ut en del bilder av min sønn på Facbook. Jeg synes ingenting om dette. Har gitt beskjed til henne om at jeg vil at bildene skal fjernes men hun driver å legge ut flere. Har hun lov til dette uten mitt samtykke? med nr 2:)
Checkit Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Så en sak om dette en dag her, ang skolestart...man har ikke lov til å legge ut bilder an andres unger uten samtykke fra foreldre....dessuten er det ikke til å komme unna at det re mye sleipe folk som bruker bilder av unger til andre ting enn de skal...jeg hadde klikka i vinkel på henne!
Rosa Mirabella Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde anmeldt!!! Og gjort det jeg kunne for å få politiet til å ringe henne... eller evt sørge for selv at hun får vite at du har anmeldt saken.
Gjest Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Atså, hvordan bilder er det? Har du og barnefar delt foreldreansvar? JEG ser personlig ikke noen grunn til å lage bråk over dette så lenge barnet er anstendig påkledd. Alt av bråk mellom mor og stemor går etterhvert ut over barnet uansett hvordan man vrir og vender på det, så det beste for barnet hadde vært om dere hadde prøvd å komme overens. Jeg har vært barnet mellom mor og stemor, det kommer ingenting godt utav sånt. Ville ikke utsatt mitt eget barn for det, og syntes ingen andre brurde gjøre det heller. MEN, hvis det er bilder der barnet ikke er skikkelig påkledd er saken en annen, hadde noen, hvem som helst, lagt ut bilde der ungen ikke var bra nok påkledd og så nektet å fjerne bildet da jeg ber om det hadde jeg anmeldt tvert
-S- Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Må begge foreldrene samtykke? Kansje det er nok om barnefar har samtykket? Ville kansje forsøkt å snakke med han først, for å høre om han er klar over det..
cadence Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Hadde barnefaren lagt de ut hadde jeg nok ikke klikket, men at de ligger på hennes profil.... *KNURR* Selv er jeg motstander av Facebook, dvs jeg har en profil der, men den er rimelig anonym uten et eneste bilde av hverken meg, barn, dyr... Navnet mitt står der, det får holde. Min sambo (og vordende pappa) er ivrig FB-bruker, og han vet nøyaktig hva jeg mener om stedet. Så regner med at det aksepteres, og gjør det ikke det- så skal det det... Har opplevd nok "dritt" på nettet, så jeg skal ha kontroll på det som kan holdes kontroll på når det gjelder meg og mitt. Min datter på 10 år ønsker seg FB-konto, det har hun fått blankt avslag på. Bilder på nett forsvinner aldri, og hvem vet hvordan hun vil se på FB om noen år...10 år...20 år...
oppned Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Kontakt www.slettmeg.no de har lang og god erfaring med slikt og kan gi veiledning.
Gjest Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 Jeg ville ikke blandet politiet inn i familieforhold som dette. Jeg tenker som hun over, hvordan blir barnet presentert? Hvis det er anstendige, påkledde bilder ville jeg latt det passere. Da ville det ikke vært verdt bråket mellom mor og stemor.
Tulipan2010 Skrevet 26. august 2010 #9 Skrevet 26. august 2010 Syntes det er å ta det litt for langt hvis du anmelder dette. Og det vil jo bare skape mer krangel og uvennskap mellom dere. Og så har det litt med at man må velger sine "fighter". Hvordan bilder er dette? Er det virkelig så farlig at hun legger ut noen bilder av sønnen din?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå