Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Snuppa vår er seks måneder og har spist fast føde i et par måneder nå (ammer ikke, derfor tidlig ute). Men utover den vanlige barnematen så ønsker jeg at hun kan smake på ting jeg spiser, må jo benytte meg av nysgjerrigheten som er på topp om dagen:-). Men litt usikker på hva som er greit så tidlig.

Kan hun for eksempel smake på kaviar? da er det snakk om å få litt kaviar tilsvarende en t-skje eller mindre. Hva med leverpostei? Dette er jo ferdigprodukter som har tilsatt både salt og sukker osv.

Hvis det er for tidlig, når kan jeg begynne?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I følge helsesøster så kunne babyene på rundt 7 mnd smake på skive med leverpostei, hvitos eller sardiner.

Jeg hadde ikke gitt ungen kaviar da, litt vel salt kanskje?

Skrevet

Jeg tenker det er lurt at barn i den alderen får smake på så mye som mulig. Da mener jeg selvsagt ordentlig mat, ikke is, godterier og sånne ting. Har en liten tanke om at de som får veldig ensidig kost, kanskje blir litt mer kresne når de blir eldre.

Vi startet med brødmat når datteren vår var 7 mnd, og bruke da pålegg som både leverpostei og kaviar. Det er jo noe salt i dette, men ifølge min HS er det minimalt de får i seg når det kun brukes som pålegg. Jeg introduserte også ganske tidlig smaksprøver av vår middag, som blant annet fiskekaker, pasta, spaghetti med hjemmelagd tomatsaus, gulerøtter, broccoli og forskjellige typer frukt.

Her i huset er banan fortsatt favoritten, men en delt andreplass mellom fiskekaker og leverpostei:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...