Arie Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Da var det min tur å skrive om fødselen. Jeg Hadde termin 3. september, men fødte 18. august. Altså 16 dager før termin. Jeg hadde ingen barn fra før. Jeg har hele tiden hørt at førstegangsfødene skal ofte føde over tiden og ha lang fødsel. Vel jeg trodde ikke det kom til å gjelde meg, og jeg hadde rett. Jeg har veldig raske fødsler i familien og var derfor veldig opptatt av å sjekke modning tidlig. Jeg dro til jordmor 17.august for å sjekke. Jeg hadde våknet på natten i ca to uker med kynnere. Og slim i utfloden. De ble litt vonde på natten, sik at jeg våknet. De minner om da jeg fikk mensen for mange år siden. Jordmor Sjekket meg og sa jeg hadde to cm åpning og 1 cm livmorhals. Det vil si; veldig moden. Hun sa at det ikke forundret henne om jeg fødte i natt. Vi Dro hjem å pakket fødselsbaggen og jeg kjente de kynnerne jeg hadde på natten kom med gjevne mellomrom. det kom også litt blod hele tiden. Brunt blod. Da jeg skulle legge meg, klarte jeg ikke å sovene. Jeg lå lissom å ventet på at kynnerene skulle ta jeg opp. Kl halv to skvatt jeg av to kvepp fra underlivet. Jeg sto opp og så at det var mye blod og slim i truseinnlegget. Det luktet litt søtt og rart. Jeg forsto at nå må vannet ha gått. Jeg ringte føden, og fikk beskjed om å ta det med ro til jeg kjente noe mer. kl halv tre hadde kynnerene gått fra mensenvondt til SA-vondt. Jeg vekte sambo og vi tok tiden. Men på to veer kjente jeg det dro seg opp veldig fort. Jeg ringte føden igjen kl halv fire å sa vi kom. Veene var ikke kjempe vonde ennå, men like før fire da vi var i bilen måtte jeg ha øyne igjen og puste. På vei til sykehuset ble veene veldig fort sterkere. Jeg ble sjekket kl halv fem og var tre cm. Vi kom inn på føden og jormor gikk ut. Jeg fikk et klyster, noe som var helt forferdelig, siden veene kom med 10-20 sek mellomrom og jeg satt på do! Og måtte presse ut klysteret! Det var vel det verste med hele fødselen tror jeg. Jeg ville jo tørke meg før jeg gikk ut og ville ikke ha hjelp til dette. Så det var en fødsel i seg selv! Endelig kom jeg meg ut, og jeg begynte å etterlyse jormord. Det hadde gått 20 min og jeg forsto ikke hvorfor de ikke sjekket meg. Veene kom jo med 10 sek mellomrom. Da hun dukket opp spurte hun om jeg ville ha lystgass. Ja takk! Nå var det så vondt og intenst at jeg ikke klarte å puste, sitte stå eller røre meg. hendene mine gikk over alt. Jeg fant ingen god stilling. Da jeg fikk lystgass kunne jeg fokusere på den og å puste. Det var veldig godt. Jeg fikk litt prikkinger i ansiktet og ble litt i min egen verden. Anbefales. Plutselig fikk jeg trykke trang på slutten av en vee. Jormord hørte det og spratt opp. Det var gått en time siden jeg kom på føden. Kl var halv seks. Hun sjekket meg og jeg var 9 cm! 6cm på en time. ikke rart jeg synes det var intenst. JEg hadde ropt epedural hvis hun hadde sagt 4cm. Heldigvis var dett toppen av smerte nivåeet til veene. Så da var det bare å presse. Hun ringte på en drøss av andre folk, hun var jo ikke forberedt på at det skulle gå så fort. Etter 15 min pressing var lille snuppa vår ute! Hun var liten siden det var 16 dager før tiden, men helt normal i forhold til det. 2990g og 49 cm. I etterkant ser jeg at min fødsel varte en time og et kvarter på sykehuset. Jeg ble ikke redd og ga ikke opp. Jeg er veldig glad jeg hadde en slik fødsel. Men snuppa hadde litt lav puls på slutten derfor klipte hun meg for å få henne ut på den veen. Det er det eneste jeg kjenner i etterkant. Men alt for den lille jenta vår. Lykke til jenter!
MissVaiper Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Gratulerer så masse! En skikkelig rask fødsel det der. Er så spent på når min tur endelig skal komme. Hadde termin i går. Lykke til videre, og kos dere masse!
Lotta2010x2012 Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Så herlig, gratulerer så mye! Må jo være drømmefødsel?! Ille spent på hvordan ting blir her:)
mamsen & guttaboys Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 Gratuler med lille prinsessa:) Det var som du har beskrevet min første fødsel:) hehe... untatt det med klippinga... Kos dere masse i tiden fremover, og nyt hvert et øyeblikk:) :)
Gravid30 *Har født ei datter* Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Gratulerer så mye med lille prinsessa:=))) Så deilig å være ferdig og ha gullet hos dere nå:=) Kos deg masse.
Gjest Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Gratulerer så mye!! Vi hadde termin samme dag! håper min og kommer litt før:) Kos deg masse masse!!
2 boys & now pink Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Hastverk hun hadde da! Hehe, gratulerer kjempemasse! Kos deg med lille tulla!
-S- Skrevet 25. august 2010 #9 Skrevet 25. august 2010 Gratulere så masse! Kos dere i tiden fremover:)
*Oktoberprins:)*HØYGRAVID* Skrevet 25. august 2010 #10 Skrevet 25. august 2010 Gratulerer med prinsessen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå