Gjest JuniGull2010 Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg ser at det er så mange som har negative opplevelser rundt oppholdet på sykehuset de fødte ved. Selv syns jeg det var helt fantastisk på SØF og jeg tror vi skal være takknemlige, det er visst langt fra en selvfølge å få alenerom og at mannen kan være der! Også trenger vi bare å dele toalett med en person... Jeg fødte på B2 og har ikke noe negativt å si. Fikk god oppfølgning hele veien. Jeg vurderer å føde på B7 neste gang, og det å få dobbelseng er jo nesten som å være på hotell! Mener jeg da.. Selve fødselen er det sikkert mange delte meninger om.
*Emma & Mathias*spire i magen* Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Jeg har født på SØF 2 ganger, og skal føde der igjen i januar/februar en gang... Første fødsel var et sant helvete, jeg ble behandlet som en dritt på barsel uten at jeg orker å gå mer inn på det.. Fødsel nr 2 gikk bedre, bortsett fra litt uheldig tildeling av jordmor.. Fødte på B3 begge gangene, men etter nr 2 fikk jeg komme ned på B2 i barsel, og det var en veldig god opplevelse, bare hyggelige ansatte og ikke noe mas og jag slik som det er på B3.. Jeg vil helst føde på B7 denne gangen, men får ikke lov pga ak.ks med nr 1 og totalruptur med nr 2.. Men jordmor regnet med at jeg fikk lov å føde på B2 dersom svangerskapet forløper normalt. Der er det mye roligere enn på B3, har bare opplevd den avdelingen som et evig kaos..
plastblomst♀♂♂ Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Har født på SØF tre ganger. Første gangen på B7, så på B3 og nå sist på B2. Har stort sett vært fornøyd med barseloppholdet hver gang. Fikk ha barselopphold på B7 den gangen jeg fødte på B3 også. Der oppe er det helt supert. Noen litt masete barnepleiere, men stort sett fornøyd med personalet. Gav beskjed om jeg ville være mest mulig ifred og heller si ifra hvis det var noe, og det respekterte de. Dro hjem andre dagen de to siste gangene så oppholdene varte ikke lenge:)
Gjest Skrevet 26. august 2010 #4 Skrevet 26. august 2010 Jeg fødte på SØF nå i juni og er kjempefornøyd! Jeg ønsket å komme på B7 men måtte til slutt på B3 fordi jeg måtte settes igang. Pappaen fikk være hos oss hele tiden og det rommet vi bodde på hadde eget bad, utrolig deilig. Fordi jeg lå en hel dag før noe skjedde var det en del forskjellige jordmødre innom, og med unntak av ei som virket fryktelig veik og usikker var alle helt supre. Flere av dem kom også innom når jeg hadde født bare for å se og høre hvordan det hadde gått. Veldig hyggelig at de brydde seg! Jeg oppfattet absolutt ikke B3
Gjest Skrevet 26. august 2010 #5 Skrevet 26. august 2010 ups, litt kjapp der... ;o) Oppfattet absolutt ikke B3 som masete som andre her skriver. Har ingen betenkeligheter med å anbefale SØF til andre, og vil absolutt tilbake dit om det blir flere!
nurket* Skrevet 26. august 2010 #6 Skrevet 26. august 2010 Jeg fødte på B7 i desember og var super fornøyd med alt
Desy Skrevet 26. august 2010 #7 Skrevet 26. august 2010 Jeg tror noen ganger at det handler litt om hva man ser for seg og forventer av fødselen og tiden på sykehuset. Selvfølgelig ikke alltid, men opplever man at forventningene ikke blir innfridd, så preger jo det synet på fødselen, personalet osv. Jeg syns tiden på B3 var helt ok. Det til tross for totalt 7 relativt lange dager der, 5 ulike leger, en hel bråte med ulike jordmødre, en haug med barnepleiere og hasteks etter to igangsettelser og en hel del timer med unødvendig riedrypp. Men så hadde jeg heller ikke sett for meg noen ting, og hadde ikke noe særlig forventninger siden jeg virkelig ikke ante hvordan min fødsel ville bli... Men, mange opplever grusomme fødsler, null kjemi med jordmor og det ene med det andre - men vet ikke om SØF av den grunn er verre enn alle de andre?
Gjest JuniGull2010 Skrevet 26. august 2010 #8 Skrevet 26. august 2010 *YaYa*: Nei, fødselsopplevelsene er nok delte, derfor påpekte jeg kun oppholdet. Jeg har to venninner som fødte på B3 i sommer og de var strålende fornøyde. Men det stemmer nok det du sier med hvilken forventinger man har. Jeg er selv førstegangsfødende og gruet meg vel litt til det hele. Jeg skrev et lite ønskebrev og det var tydelig at alle jordmødrene på jobb hadde lest det og tok hensyn. De var kjempedykitge! Og jeg hadde vel ikke forventet at selv jordmødrene som kom på jobb dagen etter fødsel ville lese brevet. Men det gjorde de heldigvis, så visste de litt om meg før jeg bla. skulle han utskrivningssamtalen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå