Gå til innhold

Hjeeelp ang amming..

Anbefalte innlegg

Har en gutt på straks 3 mnd som har ammet fint helt siden han ble født, og stort sett spist hver 3 time. Men i går kveld så prøvde jeg å gi han etter 3 timer, men nei, han bare stritta i mot og ville ikke ha, fikk han til slutt å amme etter 3t og 45min siden han hadde spist sist og la seg for natta da kl 19.00.

Ammet fint i natt kl 01 og 05. Prøvde å amme han før vi dro i bhg med storebror kl 08.45, men nei, samme greia som i går kveld. Tenkte nei vel og dro te bhg. Han sovna på veien og våkna kl kvart på 10, altså 5 timer siden forrige amming. Hadde han litt oppe og kosa litt før jeg tilbød han brystet men nei. Ville ikke ha nå heller?? Ingen av brystene. Merkelige greier altså. Han er ikke noe sur. La han akkurat ned siden han var veldig trøtt.

Noen som har opplevd noe lignende?? Er jo livredd for at dette er slutten på ammingen da og at han ikke vil ha pupp mere.. Det har jo nå gått 5,5 time siden han spiste sist, så det er jo rart at han ikke er sulten synes jeg.

Har aldri gitt han flaske heller så kan jo ikke være at han heller vil ha det heller når han ikke veit av noen annen måte å få mat på..

Uff kjenner jeg blir helt rådvill. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Skal snakke med hs etterpå å høre hva de sier.

Noen som har noen beroligende ord eller tips??

Lenke til kommentar
https://forum.klikk.no/foreldre/topic/142240091-hjeeelp-ang-amming/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slik var datteren min også. Noen dager spiste hun bare litt mindre. Kunne gå opptil 6 timer noen ganger. Jeg har alltid gitt på etterspørsel. I starten betydde det hele tiden og etterhvert kunne det varierer fra hver andre til så sjelden som seks timer mellom hvert måltid. For meg ble hovedutfordringen med det melkespreng. Men hun fortsatte og amme tross noen små streiker innimellom. Vi holdt på til hun var 10 mnd. Da gikk det i stå når jeg begynnte å jobbe.

Jeg ville ikke blitt så stresset hvis det ikke vedvarer. Det beste er å ikke presse dem på puppen når de viser de ikke er interessert. Press kan forverre nekten. sørg for å gi jevnlig tilbud men respekter at han ikke vil ha.

Lykke til med videre amming.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...