Gjest Skrevet 25. august 2010 #1 Skrevet 25. august 2010 Jeg hadde premature rier som ble stoppet i uke 29 +5. Nå er jeg veldig usikker på hvordan tiden blir fremover. Jeg har ingen tegn til svangerskapsforgiftning eller infeksjoner, og jenta i magen vokser helt normalt. Mao var det ingen spesiell grunn til at riene skulle sette igang så tidlig. Er det andre som har opplevd premature rier uten noen form for infeksjon eller svangerskapsforgiftning, hvor lang tid gikk det til dere fødte?
Gleder_oss m. komplett familie Skrevet 25. august 2010 #2 Skrevet 25. august 2010 Hei hei! Jeg hadde premature rier i begge svangerskapene mine og begge gangene gikk jeg til termin. Første gangen ble jeg faktisk satt igang 2 dager over termin pga. langvarig vannavgang. Andre gang fødte jeg naturlig 1 dag før termin. Første svangerskap fikk jeg rier i uke 32. Fikk lungemodningssprøyte og hadde sengeleie frem til uke 35. Andre svangerskap fikk jeg rier i uke 27 og ble kjørt med ambulanse i hu og hast til rikshospitalet. Der fikk de stoppet riene med drypp og jeg hadde strengt sengeleie frem til uke 34/35. Heldigvis så gikk det veldig bra! Jeg spurte legene hva som hva årsaken og fikk desverre ingen tydelige svar annet enn at jeg kan ha en svakhet i livmorhalsen. Det skal også sies at jeg har GBS og det kan også være en årsak til premature rier, men som sagt ingen klare årsaker ble funnet hos meg. Jeg håper at alt går bra for dere og at du får holde babyen i magen så lenge som mulig. Vær obs på at du kan blir litt ekstra følelsladet når fødselen er over og dere kommer hjem da det er mange følelser som skal fordøyes. Masse lykke til :-)
Helann og lillebror Skrevet 25. august 2010 #3 Skrevet 25. august 2010 Med nr 2 var jeg innlagt 1 uke med rier i uke 28. De fant ingen åpenbar årsak, men grenseverdi for GBS. Jeg var fullt sykmeldt i 3 uker, jobbet så 50 % fram til ordinær permisjonsstart, og fødte en frisk gutt 3 dager over termin:-) Skremmende opplevelse, men det er altså mulig å gå mot termin likevel! Masse lykke til til deg!
mammaen til 2+1 Skrevet 25. august 2010 #4 Skrevet 25. august 2010 jeg hadde premature rier i uke 28.. fødte i uke 37
lillejenta2 Skrevet 25. august 2010 #5 Skrevet 25. august 2010 Jeg var på ferie da jeg ble lagt inn med premature rier i uke 31 som så ble stoppet. Gikk til termin jeg :-) Hadde ingen plager heller, justerte litt på trening og passet på å ikke bli for varm (det startet i en skikkelig hetebølge!). Etter en uke der jeg tok det MEGET rolig (dog ikke sengeleie) levde jeg et helt normalt liv frem til termin, men jeg hadde mye sterke kynnere mot slutten. Ble forresten sykmeldt 100 % også. Men det var nok mest for sikkerhets skyld. Fikk ikke beskjed om å ta det spesielt med ro egentlig.
Gjest Skrevet 25. august 2010 #6 Skrevet 25. august 2010 Tusen takk for svar alle sammen! Var ikke så lett å få noe ut av jordmødrene eller legene, så da tenkte jeg det var likegreit å etterlyse her inne Jeg har tatt det veldig rolig de siste dagene, og er nok litt mer nervøs for å anstrenge meg enn jeg var for en uke siden. Blir sakte, men sikkert tilbake til normal hverdag for meg og. Da krysser vi fingrene for at hun i magen venter med å komme til uke 37
Gjest Kira06 Skrevet 25. august 2010 #7 Skrevet 25. august 2010 Jeg ble lagt inn i uke 31 med premature rier, og var kun på sykehuset noen dager. Barnet kom 6 dager før termin (med planlagt ks pga tverrleie), og hadde ingen plager før den tid. Hvis man ser bort i fra alle de vanlige plagene:)
Gjest eelis+kian Skrevet 25. august 2010 #8 Skrevet 25. august 2010 Jeg ble innlagt i uke 29. Fikk drypp og lungemodningssprøyter. Jeg var på sykehuset i fire døgn før jeg fikk dra hjem med streng beskjed om å ta det rolig. Jeg var mye plaget av sterke kynnere etter det, men det gikk fint. Småen kom av seg selv en uke før termin :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå