b77h Skrevet 26. august 2010 #26 Skrevet 26. august 2010 hehe, ja du fikk mange tilbakemeldinger her! Og blir ikke samboeren din overbevist av deg, så kan du jo bare la han lese svarene her ;-) Og dessuten så er det jo likegyldig om han er enig eller ei, hvis du setter foten ned.
mammatetogansketette:)) Skrevet 26. august 2010 #27 Skrevet 26. august 2010 Hei! Det må dere vel finne ut i fellesskap-- men det du ikke skal bekymre deg om er tilknytnigen. Den kommer fort tilbake når de kommer hjem igjen. Eneste er jo at du som du sier går glipp av små deler av utviklingen. Kan bli tøfft for deg, men så lenge faren- og familien hans- klarer å ta godt vare på snuppa, så utgjør det ingen fare for henne. Fordelene kan også være mange- også for deg (!). Faren blir mere knyttet til ungen- med mindre det vil bli besteforeldre, tanter osv.- som blir de som tar mest vare på ungen... Det å ha hovedansvaret alene for nurket gjør noe med en- på mange måter. Jeg har en samboer som jobber offshore og er ute to uker i slengen. Lillemann er en skikkelig pappagutt, til tross for dette- de har utrolig fin kontakt (han er 1.5 år). Pappa er pappa, det har han aldri vært i tvil om- selv etter to uker uten pappa hjemme. Nå som vi fikk en datter var pappaen alene hjemme med lillemann noen uker. Da jeg (og lillesnuppa) kom hjem etter 6 uker merket jeg at han var mere tilknyttet faren enn før (gikk oftere til han om det var noe de første dagene). Først virket det som om han var litt redd jeg skulle dra igjen, varte vel etpar dager dette. Så kom en ukes tid der han skulle kose veldig med meg. - Så var alt normalt igjen:) Så jeg må si - at tilknytningen IKKE har tatt skade av 6 uker uten mamma, derimot har pappa lært mye- bl.a. at han ikke får gjort så mye annet når man er alene med en liten en døgnet rundt ;D OG gutten er kurert mot mammadaltsyndromet- ikke at han har hatt symptomer noen gang- jeg oppfatter han som en trygg unge som tilpasser seg det meste- både folk og steder... veldig deilig å tenke på om noe skulle hende - han kan f.eks. overnatte hos flere nå uten at jeg er bekymret for om at han savner mamma... Vel- rådet mitt; klarer du det- (og det gjør du vel:) - så la faren ta henne med. Jenta får sannsynligvis bare gode ting utav dette- faren også. OG andre slektninger. Er nok deg selv det er værst for.. forstår det godt- men prøv å hold ut:) Lykke til (Jøss, dette ble langt.. skal sove nå så tar meg ikke tid til å redigere bort dilldall ;P )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå