Gå til innhold

Äääsj! Urinveisinfeksjon!

Anbefalte innlegg

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

På kontroll i dag viste det seg at urinpröven min var ganske så stygg...viser seg at jeg har UVI og måtte få antibiotika...og jeg har som vanlig ikke hatt noe särlig symptomer, ingen svie eller noe. Värt litt slapp og trött, men det er jo helt vanlig nå! Har kjent litt smerter i urinrörsområdet, men har tolket det som de samme stikningene jeg har hatt ellers...glemte til alt overmål å ta urinpröve för jeg dro til legen og spurte derfor om jeg ikke kunne komme tilbake i morgen med en , trodde det måtte väre morgenurin. Men neida, det trengte ikke det, og han ville gjerne ha en pröve i dag. Heldigvis! Skulle tatt seg ut å gått for lenge med dette og endt opp med nyrebekkenbetennelse...er uke 38 i dag.

Måtte vente til de fikk tak i en ny lege, siden min hadde gått for dagen. Så fikk jeg da resept på Selexid som jeg hentet ut på apoteket. Leste heldigvis i pakningsvedlegget först, og der står det jo at dette ikke skal brukes hvis man er allergisk mot penicillin, noe jeg er..og noe jeg ga tydelig beskjed om FÖR jeg fikk denne resepten...tilbake på legekontoret, den forrige legen hadde også gått, og jeg måtte vente enda mer....til slutt fikk jeg da resept på Trimetoprim (som ikke er helt sikkert ift graviditet i fölge pakningsvedlegget, men jeg får bare stole på legene, de VET i alle fall at jeg er gravid!). Brukte nesten tre timer tilsammen, med kontroll, lab, apoteker og venting...hehe...for en dag! Og jeg synes ikke det er noe morsomt heller å putte i meg sånne ting til vanlig og spesielt ikke når jeg er gravid!

Videoannonse
Annonse
Gjest frøken_førstegangsprøver
Skrevet

Æsj... Så kjedelig med UVI, og all den ventingen.. Det med resepten har jeg vært borti og, blir litt skeptisk jeg da, virker som de ikke tar seg tid i det hele tatt!!

Men masse god bedring i alle fall :)

Skrevet

Uff, så kjedelig! UVI er no dritt, masse lykke til med bedringen.

Mitt stalltips som gammel UVI-sliter er å drikke et glass juice før du legger deg. Sur juice gjennom systemet om natten rydder opp ganske mye :)

Skrevet

Jeg fikk kraftige kynnere i uke 27, ringte føden da jeg lå i senga og det var 5 minutter mellom hver kynner. Mistenkelig likt rier, uææææ!!! Kom på sykehuset og fikk konstatert kraftig urinveisinfeksjon, som irriterer livmora, og kan sette i gang hele moroa. Googlet litt om UVI og graviditet, og det som står er at gravide SKAL behandles for UVI uansett om det kan gå over av seg selv eller ikke, nettopp pga faren for å sette i gang. Nå er vel du en del lengre på vei, men sikkert greit å behandle likevel, så du slipper å være syk under fødselen!!!

God bedring!!! :)

Skrevet

åja - UVI MÅ behandles ellers så ender det opp med nyrebekkenbetennelse og tro meg, dit vil du IKKE!

Skrevet

tranebær og eller appelsin juice....

Skrevet

Glemte å si at jeg har vært innlagt med nyrebekkenbetennelse før... 41 i feber og sykehus i en uke. Så nei, dit vil du ikke ;)

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Jo takk, jeg hadde nyrebekkenbetennelse når jeg var lita, sikkert fordi jeg har symptomløse uvi'er...men er første gang i mitt voksne liv jeg må ha antibiotika for det! Så får jeg sikkert sopp en eller annen plass i tillegg nå pga medisinen hehehe.....

Har masse mensmurringer i kveld, nesten som rier tror jeg, for det tar seg opp og blir sterkere og sterkere og så svakere igjen, men det er så lite vondt og så hyppig at jeg tror det er bare kynnere. Hadde ikke gjort meg noe om det var rier altså, er jo 38 uker i dag, men jeg tror nok ikke det ;-) Men sånn sett må uvi'en gjerne sette i gang noe her, aldri så galt at det ikke er godt for noe! :-p

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...