Gå til innhold

Jeg hadde en flott fødsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde termin 14.8. Datoen kom og gikk. De siste to ukene har vært tunge synes jeg, og jeg var lei. Mye mensenmurringer og regelmessige kynnere om nettene den siste uka. Tirsdag forrige uke kom en venninne på besøk. Natten hadde vært som de foregående, men mye menssmerter og regelmessige litt vonde kynnere. På morgenen gikk slimproppen. Skjønte raskt at det var det det var, en skikkelig slimete klyse rett og slett. Ved forrige svangerskap så jeg aldri noe til denne.

Jeg dro på shopping med en venninne og vi trasket på kjøpesenteret til 15.00. Da jeg kom hjem var jeg sliten og dumpet ned i sofaen. Merket rask at det var mer tak i kynnerene og de kom ganske tett 6-7min mellom. Ringte samboeren som kom hjem ca 16. Forrige fødsel var rask, 4 timer. Og da rakk vi såvidt fram til sykehuset. Så nå ville vi dra tidligere. Riene kom nå med 4-5 min mellom og begynte å bli vonde. Vi rasket med oss vannmelonen og de 2 flaskene med Snapple som skulle være fødedrikke. Turen til ABC avd på ullevål i rushen gikk heldigvis fort og greit.

Vi var der kl 17. Ble sjekket, og hadde 5 cm åpning og spent vannblære. Jeg kom meg raskt opp i badekaret og pustet meg rolig gjennom riene. Vannet lindret godt. Kl 18.45 sjekket jordmor meg, 8 cm. Jeg ble glad over fremgangen. 18.50 gikk vannet, og jormor sjekket igjen, 10cm. Da ble det vondt! Jeg kjente at hodet datt ned i åpningen. Presset lite, kroppen gjorde jobben. Fikk gode pauser mellom riene. Stod på knærne i badekaret og lente kroppen mot samboeren. 19.03 kom den lille prinsen ut. Han skrek med en gan.

Han veide 3720g og var 54 cm lang og hodeomkretsen var 36 cm.

Etter litt kos i badekaret fikk pappaen babyen på brystet og jeg fikk komme opp i dobbeltsenga. Morkaka kom raskt og jeg slapp sting. En perfekt og flott og rask fødsel.

Vi koser oss som familie på 4. Storebror er så stolt. Amming går strålende og minsten er en engel!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Åh herlig! Gratulerer såååå masse :D Høres ut som en veldig fin fødsel! Kos dere masse :)))

Skrevet

Gratulerer!

Jeg bestiller også en sånn fødsel...

Skrevet

Jah, det kan man vel kalle en drømmefødsel??? Ahh, så søt du er (= . "Jordmor skjekket, og da var det 10cm, og da ble det vondt." Høres nesten ut som resten var en dans på roser? (=

Jeg tar samme bestilling jeg også.

Og GRATULERER SÅ INDERLIG MASSE MASSE MASSE!!!!!!!(=

Skrevet

Jeg vil gjerne ha oppskriften din:) Venter vårt første barn og har ganske mye angst for å føde. "Men det som kommer inn skal ut (SHREK)"

Godt å høre om slike historier også og ikke bare disse forferdelige skrekkfortellingene;)

Skrevet

Gratulerer masse til dere!

Skrevet

Gratulerer så masse! Så deilig at du har lillegutten hos deg nå! :) Kos dere masse! :)

Skrevet

Gratulerer så mye! Er så herlig å lese sånne flotte historier, man får liksom litt ekstramot selv synes jeg:) Ille spent på hvordan det blir her:)

Skrevet

Takker for koselige gratulasjoner! En liten oppdatering: Vi koser oss. Jeg føler meg i god form, mye bedre enn på slutten av graviditeten. Melken slommer over, litt vel mye av det gode faktisk. Lilleprinsen klarer ikke alt og puppene er rimelig sprengt til tider. Men han skal jo vokse, så han spiser vel mer etterhvert.

Noen spurte etter oppskriften... Hehe hadde man visst det så. Forrige fødsel for 4 år siden var også rask. Men jeg opplevde den som mer stessende og vond. Jordmødrene på ABC har snakket endel om fødselen på forhånd. Det var viktig. Jeg skrev brev til jordmor om noen ønsker. Det var godt å vite at de visste litt om mine tanker og ønsker for fødselen. Jeg stolte på de og følte meg avslappet. Jeg gruet meg litt og gledet meg, som de fleste tror jeg. Jeg følte meg rolig og var bestemt på at dette skulle kroppen klare fint som sist gang. Bare at denne gangen skulle jeg styre bedre. Og det viktigste; jeg skulle dra til sykehuset mye før! Eldstemann kom på mottaksrommet 20 min etter ankomst. Denne gangen fikk jeg ca 2 timer på fødestua. Jeg fikk bli trygg på omgivelsene og følte at jeg hadde kontroll på det som skjedde.

Ønsker dere alle lykke til! Jeg synes det å føde var fantastik og hadde gjerne gjort det igjen.... Bortsett fra at jeg tror vi skal stoppe nå med de to flotte barna vi har! Det er en berusende følelse. Man får jo så mye skryt og jeg følte meg virkelig som en flott fødekvinne som gjorde den viktigste jobben en kvinnekropp kan gjøre.

En liten ting til..... Jeg tenkte nyfødt baby i armene.....nyfødt baby i armene....nyfødt baby i armene under de værste riene. Og det hjalp!!!

Gjest UndrendeUllteppe
Skrevet

Hihi takker for tips ;-) Og gratulerer så masse!!

Skrevet

Bestiller en slik fødsel jeg også;)

Kos deg med lillebabyen;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...