Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #1 Skrevet 24. august 2010 Da mener jeg ikke de som nærmer seg tre år, men de som nesten to år. Min klarer det, og jeg er så stolt! :-)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #2 Skrevet 24. august 2010 jobber på småbarnsavdeling.. og våre barn på både 1.5 og 2 år kan telle til ti...vi er 10 barn på avdelingen og teller alle flere ganger for dag..så de får god trening... så enestående er det ikke... men kjekt når de klarer det. da må man være stolt!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #3 Skrevet 24. august 2010 Det er ganske vanlig, barnet mitt "stavet" navet sitt på den tiden (innlært selvfølelig da han ikke kan lese ;o) ) Men klart man skal være stolt av barnet sitt! Om det er unormalt tidlig eller ikke! =D De er så flinke de barna )
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #4 Skrevet 24. august 2010 helt normalt ja, noen er tidlige, andre er senere. første jenta mi var halvannet da hun kunne alle bokstavene i alfabetet stolt jaaaa
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #5 Skrevet 24. august 2010 Tja, det er vel sånn 50-50 på om de kan ramse opp tall fra 1 til 10 når de er omtrent 2 år, kommer mye an på interesse om om barnet er en "papegøye" eller ei. Derimot er det veldig, veldig unormalt å telle til 10 i en alder av akkurat 2 år. Regner med du mente ramse opp tall i rett rekkefølge og ikke telle?
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #6 Skrevet 24. august 2010 Mine har alle gjort det, virker som normale barn i grunn og ikke genier ;-) Barn i den alderen får til det meste så lenge foreldrene legger til rette. Min 3åring kan nå alfabetet på rams og skrive både eget navn og noen få ord til. Jobber aktivt med henne, synes de begynner alt for sent på skole her og at førskolealderen utnyttes for dårlig, de lærer utrolig fort i denne alderen.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #7 Skrevet 24. august 2010 Ja det er nok vanlig. Husker min datter var eneste 2 åring i stor barnehage som ikke kunne telle helt riktig til 10, og jeg stresset veldig over det (mest fordi barnehagetantene gjorde litt sak ut av at hun ikke kunne telle)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #8 Skrevet 24. august 2010 De færreste kan telle, dvs forstå mengder og forstå at et tall tisvarer en gitt mengde. Men det er absolutt vanlig at de kan ramse opp tallrekken. I så henseende kan min "telle" til 25, men har null begrep om hvor mye 25 faktisk er:)
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #9 Skrevet 24. august 2010 Seriøst? Jenta mi på 20 mnnd kan ikke telle til 3 engang!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #10 Skrevet 24. august 2010 Ja, det er normalt. Min var rundt 1,5, det samme var "veninna" hans. Men de snakket tidlig begge to.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #11 Skrevet 24. august 2010 Sønnen min blir 2 i nov. Han kan alle tallene mellom 1 og 10,men han sier dem ikke i rekkefølge Er nå stolt forde jeg da ;D
Gjest Skrevet 24. august 2010 #12 Skrevet 24. august 2010 Klart du er stolt. Jenta mi er 2 år og 4 mnd og telte til tretten her om dagen. Jeg ble forbauset. Mildt sagt. Vi har liksom ikke kommet på å telle så mye lengre enn 1-2-3-4, så jeg kan ikke skryte på meg den. Jeg er selvsagt også stolt, selv om alle 2-åringer i hele verden kan det....
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #13 Skrevet 24. august 2010 Det er det vi har gjort også, telt til tre. Plutselig bare fortsatte han til ti, og jeg ble kjempeoverrasket. Visste ikke at han kunne det.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #14 Skrevet 24. august 2010 Hehe, jeg regnet med at du ville få masse sånne svar med at det er helt normalt og at alle ville si at deres barn kunne det både tidligere og telle lenger osv. Ja, sikkert en del som kan det, men det er slett ikke vanlig og jeg skjønner godt at du er stolt og overrasket!
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #15 Skrevet 24. august 2010 Ja, men dette var i England. De er nok tidligere ute med å lære bort til barna der. Betyr ikke at ungene er smartere. Barn har et vanvittig potensiale til å lære, men i Norge er det mer vanlig å la barn være barn uten for mye formell læring.
Mor Løvehjerte Skrevet 24. august 2010 #16 Skrevet 24. august 2010 Ja, da har jeg i såfall en smarting her jeg også. Her kan vesla "telle" til 11: en-to-tje-fije-fem-ses-fem-su-ætte-ni-ti-elleve. Hun er 24 mnd forresten og har ellers ikke verdens beste språk, men begripelig for mora. :-D Tror egentlig hun bare har lært seg dette utenat på lik linje med flere sangtekster.
Anonym bruker Skrevet 24. august 2010 #17 Skrevet 24. august 2010 Det er jo stor forskjell på å TELLE til ti, og å ramse opp tallene fra en til ti..!! Min 3-åring kan nå telle ti ting, men det kunne han ikke for et år siden, men da kunne han også ramse opp tallene fra en til ti. Det er jo bare pugging
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå