Gå til innhold

Frøkna i heimen er en skikkelig mammadalt. Tips til å få litt slutt på dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er nå 10 mnd og har siden tidlig i sommer vært en skikkelig mammadalt. Hyler hvis jeg forlater rommet som hun er i, holder jeg på med noe så henger hun i beina mine. Er jeg på do/badet, står hun på utsiden av døra hyle og skrike til jeg er ferdig.

Drar jeg på butikken slik som idag, hyler hun hele tiden mens jeg er vekke.

What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei

Dette høres veldig ut som om separasjonsangsten har kommet, mange som får det ved ca 8 mnd (eller senere). Har selv vært igjennom det med begge mine. Pust rolig, det går over! :-)

Jeg tenker at det er viktig å gjøre barna trygge i denne perioden. La henne være med deg, og si alltid i fra hvis du går til noe sted (til et annet rom, i en annen etg osv). F.eks "mamma skal på do, skal du være med?" Etter en stund forstår hun hva mamma skal på do betyr, og at det i grunnen er lite interresant og hun vil ikke være med lenger.

He, he, jeg har det som en så innarbeide vane å si i fra hele tiden at jeg tom gir beskjed til gubben at jeg går på do,han kikker bare dumt på meg gitt...

Dersom du holder på med noe, så inkluder jenta. La henne putte klær i vaskemaskinen, la henne sitte i høystolen ved kjøkkenbenken osv.

Nå mener jeg ikke at man skal ta med seg barna overalt. Noen ganger må man jo ut uten at de kan bli med. Og det må de jo bare lære seg. Mine har heldigvis ikke hyla helt til jeg er hjemme igjen, far har klart å avlede dem med å finne på noe kjekt. Ettervært lærer de også at mor kommer tilbake, og etterhvert gidder de ikke vinke til deg når du går en gang...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...