Gå til innhold

Vil ikke ha pupp`på kvelden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er 8 uker i dag og de tre siste kveldene har hun vært helt krakilsk og ikke ville ta pupp på kveldene.

Jeg var på HS til uken og de sa at kurven hennes hadde flatet litt ut og at jeg bør amme mer, helst hver time etter kl 17. Etter det har det bare blitt surr synes jeg og nå kjenner jeg at jeg begynner å stresse litt. Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her har det også vært litt vanskelig med pupp utover ettermiddag og kveld til tider. Morgen og natt går utmerket. Har også stresset med det! Her kommer det og går litt, så noen dager er det ikke noe problem med puppen og andre dager er det ikke noe populært. Tror nok ikke det er noen grunn til panikk, men vent og se om det gir seg av seg selv. Prøv heller å tilby puppen oftere på morgen og dagtid dersom det er enklere. De dagene gutten vår er trøtt er det vanskeligere å få i han puppen så det er best her at han får mat etter søvn, så hvis jenten din ikke sover på ettermiddagen kan du kanskje prøve med en dupp og mat etter det?

En annen ting som funker her (noen ganger) er å tilby flasken i stedet for pupp. Da får han i alle fall i seg mat, selv om det ikke bør være noe alternativ (jeg vil fortsette å amme). Noen ganger har jeg gitt bare mm jeg har pumpet ut, og noen ganger gitt 50 % mm og 50 % mme. Kanskje du kan prøve det?

Jeg har prøvd å finne årsaker og mønster i det, men jeg finner det altså ikke. Prøver å stresse mindre med det bare, og ikke tilby puppen "hele tiden" for det er virkelig et nederlag å bli "avvist" når det eneste du vil er det beste for barnet ditt. Det er en vond følelse, og da vil barnet merke at man stresser også... En ond sirkel med andre ord.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...