Gå til innhold

Planleggingsdag i barnehage - får dere fri med lønn?

Anbefalte innlegg

Sjekket dette med arb.giver da leder på vår barnehage mente jeg kunne få fri med lønn når planleggingsdag faller på min jobbdag (jobber 60 %)

Tenkte dette var for godt til og være sant, og det stemte..

Mulig større arbeidsplasser/stat/kommune har dette avtalt.

Vi må ta fri, evt kjøpe ekstradag og bytte dag i barnehagen.

Lurer på hvordan dere har det?

Fortsetter under...

Jeg jobber i kommunen og får ikke fri med lønn på planleggingsdager. Kan ikke bruke syk barnepasser da dette er planlagt stenging.

Jeg kan søke om velferdspermisjon uten lønn hvis jeg absolutt må, ellers må de som jobber deltid jobbe inn den dagen.

Vi får selvfølgelig ikke fri med lønn. Må ta ut avspasering, feriedag eller søke perm.u/lønn.

At barnepass ikke kan, uteblir osv. er ikke jobben sitt problem og vi får selvsagt ikke fri med lønn. Det er et problem vi selv må løse på best mulig måte

Oss som jobber privat har ingen rettigheter så sant det ikke står i arbeidsavtalen så her tar jeg en feriedag uten lønn selvfølgelig.

Tror ikke det er vanlig verken kommunalt eller statlig med fri med lønn på planleggingsdager heller forøvrig.

Annonse

Lurer litt på hvor de barnehageansatte får all innsikten sin ift rettigheter i arbeidsliver. Styrer i vår barnehage mente alle hadde krav på syke-barn dager på planleggingsdagene:):) Jeeeeezes. Hun ble litt lang i maska da jeg ba henne vise meg lovteksten for syke-barn dager.....

Jeg jobber i staten og hos oss KAN vi søke velferdspermisjon med lønn for slike dager, men det skal MYE til at det innvilges. I de aller fleste tilfeller må vi bruke avspasering, feriedager eller fri uten lønn.

I den forrige jobben min fikk jeg ikke engang fri, så jeg måtte ha med barnet mitt på jobb i 8 timer. Slitsomt for både meg, barnet mitt og kollegaene mine og andre rundt. Men har man er sær sjef så får man ikke gjort så mye med det.

Nå studerer jeg så nå må jeg ordne barnevakt siden begge planleggingsdagene falt i oktober i år, og jeg har undervisning begge dagene.

Jeg jobbet forresten i staten, så trodde jeg hadde rett på fri, men uten lønn såklart. Men fikk ikke engang fri.

Jeg velger å ha med barnet mitt på jobb de dagene det er planlegging...men så jobber jeg med barn,og frøkna syns det er veldig stas:)

Hadde nok ikke fått fri med lønn nei,måtte blitt avspas eller feriedag.

Jobber i kommunen.

Annonse

Dere som jobber i staten, og som ikke får fri med lønn... Hvilken statlig etat jobber dere i da? Jeg jobber også i staten, og får velferdspermisjon med lønn når det er planleggingsdager.

Tror det kom nye regler i 2008, som sa at velferdspermisjon kunne benyttes når skole/barnehage er stengt. Eller gjelder de reglene bare hos oss???

I staten er det ikke lenger fastlagt hva det gis og ikke gir velferdspermisjoner til. før var fet fastlagt f.eks 3 dager til tilvenning barnehage, 1 dag for begravelse, 1 dag for eget bryllup, en dag for flytting osv.

Nå er det opp til den eneklte enhet og dens leder å bestemme hva det gis velferdspermisjoner til. De fleste har personalpolitiske føringer hvor det er fastalgt hva det KAN gis velferdspermisjoner til.

Det er derforn ingen regler i statlige bedrifter som sier at lønnet eller ulønnet velferdspermisjoner kan gis ved planleggingsdager/stengt barnehage

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...